În cazul cardurilor “returnate” – nu s-a decis încă cine le va distribui şi nici modalitatea de distribuție. Casa Naţională de Asigurări de Sănătate le-a cerut medicilor de familie să facă acest lucru, dar a primit un refuz din partea doctorilor. Urmează să se hotărască cine va bate din nou la uşa asiguraţilor ori dacă va fi necesar ca asigurații să se prezinte la sediul instituției pentru a le ridica. Până atunci însă, cardurile sunt sortate şi puse în ordine la CJAS Timiş.
În aceste zile angajaţii CJAS Timiş împreună cu directorul general sortează cardurile naţionale de sănătate, care au fost returnate de Poştă. 49322 de carduri au ajuns la CJAS Timiş pentru că asiguraţii respectivi nu au fost găsiţi la domiciliu de angajaţii poştei.
“După finalizarea procesului de sortare vom informa asiguraţii cum pot intra în posesia lor”, transmit reprezentanţii CJAS Timiş.
Utilizarea cardului de sănătate devine obligatorie începând cu 1 februarie 2015
Fiecare accesare de serviciu de sănătate se va face în baza acestui card, care va avea un cod PIN, la fel ca un card bancar. Cardul de sănătate primit acasă de asigurat este inactiv.
Intrat în posesia cardului de sănătate, asiguratul îl va prezenta pentru activare la prima vizită la un furnizor de servicii medicale. Mai exact, pin-ul de transport al cardului naţional (000) va fi schimbat cu un pin personalizat format dintr-o combinaţie de patru cifre. Pin-ul personalizat va fi introdus şi confirmat personal de către pacient.
Personalizarea pin-ului este obligatorie, altfel cardul rămâne în stare inactivă şi nu poate confirma servicii medicale în sistem. Acest pin va fi introdus de către asigurat ori de câte ori va beneficia de un serviciu medical pentru validarea şi, mai apoi, decontarea acestuia din fondul asigurărilor sociale de sănătate. Introducerea altor date suplimentare pe cardul de sănătate este opţională şi se realizează doar la medicul de familie. Această etapă nu este obligatoriu să se realizeze concomitent cu activarea cardului.
Cardul naţional va face dovada calităţii de asigurat şi va confirma prezenţa asiguratului la furnizorul de servicii medicale.
Citiți principiile noastre de moderare aici!