Nu vă puneţi speranţe prea mari, autostrada Lugoj – Deva nu va fi gata prea devreme. Apariţia obligativităţii ecoductelor, lipsa unor autorizaţii de construcţie sau diferite obstacole apărute în calea constructorilor, fără ca studiul de fezabilitate să fi ”ştiut” de acestea, toate influenţează momentul în care construcţia va fi gata.
Mai nou, pentru lotul 2 s-a dovedit că este nevoie de o atenţie specială din partea beneficiarului, lucrările deja efectuate ridicând o serie de semne de întrebare în ceea ce priveşte calitatea construcţiei. Până acum au fost date mai multe note de neconformitate, iar Horaţiu Şimion, şeful DRDP Timişoara, spune că pentru acest lot e nevoie de o atenţie specială.
Vă reamintim că acelaşi constructor a lucrat şi la autostrada de la Sibiu unde a fost necesară demolarea lucrării, din cauza problemelor apărute.
„Urmează să fie ţinute (n.r. lucrările) sub observaţie. Vom face toate diligenţele ca aceste problematici să fie cât mai mici. Nu pot să garantez că la o construcţie să nu fie vicii ascunse care să apară mai repede decât ne aşteptam. Este o construcţie care are o durată de viaţă, o durată de garanţie şi o durată de exploatare. Aceiaşi firmă lucrează pe lotul 2 al autostrăzii Lugoj – Deva, s-au făcut anumite verificări ale lucrărilor şi acolo unde s-a constatat că lucrările sunt efectuate necorespunzător s-au dat note de neconformitate, care înseamnă că trebuie să fie stinse de constructor pe cheltuiala lui. E un tronson aflat în lucru. E o activitate preventivă pentru lucrările care sperăm ca, în acest an să zicem, vom circula pe 17 kilometri, dacă şi constructorul se mobilizează. Nu poate să fie dat în folosinţă întregul lot, pentru că lotul E nu are încă proiect (n.r. – lotul E este o porțiune din lotul 2), datorită acordului de mediu s-au modificat condiţiile contractuale şi a apărut un tunel suplimentar, acela pentru urşi, urmând ca acest sector să fie efectuat printr-o altă procedură”, a declarat Horaţiu Simion, la Radio Timişoara.
Nici pe celelalte loturi situaţia nu e mai bună. Şeful DRDP Timişoara vorbeşte şi pentru această bucată de autostradă de unele tronsoane care ar putea deveni totuşi circulabile.
„Poate să fie gata (n.r. porţiunea de autostradă) de la trecerea de cale ferată de la Ohaba până la Gothatea. Lotul 4 era cel mai avansat, din păcate, necesitatea revizuirii acordului de mediu, acolo unde a apărut peştera-tunel, cimitirul, halda de steril, celelalte probleme, lotul s-ar putea să nu fie gata decât în 2017. Dar trecerea peste Mureş de la Ohaba până la nodul Gothatea va face ca porţiunea dintre Abucea la Crâsnic să fie salvată de trecerea tirurilor, acestea urmând să ajungă înapoi pe drumul naţional la Gothatea, unde pasajul şi nodul rutier sunt finalizate în proporţie de 85 – 90%”, a mai precizat Simion.
Citiți principiile noastre de moderare aici!