Au avut visuri mari și s-au ales cu nimic. Vorbim despre oficialii români de la Transporturi, care anunțau că cele două loturi vor fi deschise în 2018, dar, la final au inaugurat doar un ciot de trei kilometri la București și ceva kilometri în Ardeal.
Revenind „acasă”, cele două loturi, 3 și 4, au depășit deja de o lună valoarea de 90% din total investiție finalizată și, probabil, în câteva luni vor fi deschise circulației. Dacă în cazul lotului 4 lucrurile s-au complicat pe final de an, când Dealul Liliecilor a luat-o la vale în mai multe locuri, la lotul 3, din cauza fostei conduceri a Ministerului Transporturilor și a Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere, a fost întârziată cel puțin câteva luni finalizarea lucrărilor. Aceștia s-au certat cu antreprenorul lotului, în proiect au fost incluse lucrări suplimentare, dar pe care CNAIR a considerat că nu trebuie să le plătească în plus. Timpul a arătat că antreprenorul spaniol a avut dreptate și a fost semnat un contract pentru aceste lucrări în plus.
Proiectul e blocat în prezent dintr-un al motiv, este vorba de un drum de câteva sute de metri, care să facă legătura dintre nodul nou de la Holdea și drumul național. Acesta a fost licitat separat, singurul participant, exact compania care realizează și lotul 3, a câștigat această licitație, dar licitația a fost anulată pentru lipsa unor hârtii din dosarul de licitație.
Totuși, pentru anul ce tocmai a început, ne așteptăm la inaugurarea a puțin peste 43 de kilometri de autostradă, adică loturile 3 și 4 din Lugoj – Deva. În ciuda progresului „fantastic”, tot nu vom putea circula integral pe autostradă și vom fi nevoiți să coborâm de pe aceasta la Margina pentru că aici lipsesc cei 9 kilometri din lotul 2, zona cu tunelurile pentru urși. Oficialii de la CNAIR promit și aici de un an organizarea licitației pentru atribuire, dar și cel mai (ne)optimist termen de organizare a licitației, adică decembrie 2018, nu a fost respectat.
Șoferilor bănățeni nu le rămâne decât să aștepte venirea cât mai rapidă a vremii bune și terminarea celor două loturi. Tot anul acesta sperăm la demararea la jumătatea anului a lucrărilor la centura sud de ocolire a Timișoarei.
Citiți principiile noastre de moderare aici!