Vă reamintim, cele 25 de trotinete electrice, model E-TWOW, produse în România, mai exact la Craiova, au ajuns zilele trecute la sediul societății de transport public din Dâmbovița. Vor putea fi folosite abia când vor fi legate la cele trei stații care au fost livrate odată cu ele. Acestea vor fi amplasate doar în campusul universitar, mai exact în fața cantinei Universității Politehnica, în fața Universității de Vest și în fața Facultății de Electronică, Telecomunicații și Tehnologia Informației.
Potrivit reprezentanților Societății de Transport Public Timișoara, trotinetele vor putea fi ridicate din stații printr-o aplicație de mobil.
„Eliberarea trotinetelor se va face pe bază de aplicație mobilă, care este pusă la dispoziția STPT de către firma care a livrat vehiculele electrice. Noi ne dorim ca trotinetele să fie folosite predominant de studenți, ținând cont că vor fi amplasate în complex. Plimbările vor fi gratuite, în luna martie o să le dăm drumul cu siguranță”, ne-a declarat Patriciu Mălin Rușeț, șeful Secției Transport Biciclete din cadrul STPT.
Ar fi cea de-a treia aplicație de mobil a societății, care mai are una pentru mijloacele de transport în comun și alta pentru bicicletele din sistemul VeloTM.
Oficialii societății spun că încă nu au decis cât timp va putea fi ținută o trotinetă, dar estimează că va fi vorba despre 30 de minute, pentru ca un student să aibă timp să ajungă din complex la facultate.
„Ne gândim la 30 de minute ca timp de folosire. În aplicație utilizatorul se va putea înregistra cu cardul STPT, dar mai multe informații vom anunța pe parcurs. Încă se pun la punct ultimele aspecte”, ne-a mai spus Rușeț.
Dacă trotinetele vor avea succes, cei de la STPT vor să mai cumpere încă 100 pentru Timișoara, pe care să le amplaseze și în alte zone din oraș. Este greu de crezut că în zona centrală, unde sunt interzise plimbările cu trotinetele.
O trotinetă E-TWOW are o autonomie de 30 de kilometri și poate prinde o viteză maximă de 25 km/h. Primăria a plătit 3.600 de lei pe un astfel de vehicul, adică puțin peste 750 de euro, dar întreg contractul a fost în valoare de 154.000 de lei cu tot cu TVA. Au fost livrate alături de trotinete și cele trei stații în care vor fi amplasate, dar și o bicicletă FAT E Bike, care, potrivit directorului societății, va fi folosită în probe de către angajații STPT, pentru a vedea dacă vor fi achiziționate și astfel de vehicule pe viitor. O astfel de bicicletă costă, conform site-urilor din România, peste 5.000 de lei, la reducere.
Totodată, firma din Craiova care a livrat trotinetele electrice Timișoarei va pune la dispoziția STPT și aplicația de mobil prin care vor putea fi ridicate din stații vehiculele.
Trotinetele vin să completeze VeloTM, care este foarte apreciat de timișoreni, susțin oficialii regiei. Potrivit acestora, sistemul are în jur de 2.500 de utilizatori diferiți în fiecare lună. O bicicletă poate fi luată din rastel doar o oră, conform regulamentului stabilit în urmă cu câțiva ani. În total, 23.000 de persoane folosesc aplicația pentru bicicletele cumpărate cu bani europeni, iar media zilnică de utilizare este, conform datelor STPT, de 561 de utilizări pe zi. Timișoara are 34 de stații de închiriat și aproximativ 440 de biciclete, sistemul fiind pornit în urmă cu aproape patru ani.
În curând, timișorenii ar putea avea la dispoziție și segway-uri de închiriat din stațiile STPT. Este tot o doleanță de-a primarului Nicolae Robu.
Articole pe aceeași temă:
http://www.tion.ro/au-venit-trotinetele-lui-robu/2208850
Citiți principiile noastre de moderare aici!