Șantierul de pe Stan Vidrighin trebuie închis până la finalul lunii septembrie, însă lucrările sunt „în avans”, anunță reprezentanții primăriei.
În ultima etapă, constructorul mai are de executat lucrări la rețeaua de telecomunicații, la iluminatul public, la sistemul de irigații, la trotuare, la accesele auto, la pistele de biciclete și la suprastructura drumului, inclusiv pe drumurile laterale. Va mai trebui să planteze și 992 de arbori.
„Ne apropiem de finalizarea celui de-al treilea mare bulevard reabilitat în ultimii ani, după Cetății și Bogdăneștilor. Am atras peste 13 milioane de euro fonduri europene pentru a ține ritmul lucrărilor și pentru a duce la bun sfârșit acest proiect important. Am avut un șantier complex, am schimbat toate conductele subterane și am modernizat linia de tramvai și întreaga infrastructură auto, velo și pietonală.
Urmează turnarea ultimului strat de asfalt și aducerea trecerilor la nivel pentru pietoni și bicicliști. A fost un șantier lung, dar absolut necesar. Mulțumesc pentru răbdare și înțelegere celor care locuiesc sau tranzitează zona”, a spus primarul Dominic Fritz.
La final, mai sunt programate lucrări legate de automatizarea și energoalimentarea liniilor de tramvai, șantierul urmând să se închidă după ce va fi turnat și ultimul strat de la un capăt la altul al bulevardului și va fi realizată semnalizarea rutieră.
Se va întoarce și tramvaiul 4
Recent, pe traseu s-au întors și tramvaiele de pe liniile 6a și 6b și a fost introdus și un nou autobuz, linia 24. La finalul investiției, însă, se va întoarce pe traseu și tramvaiul de pe linia 4, care circula până pe alt bulevard reabilitat în ultimii ani, Cetății.
La finalul șantierului, bulevardul va avea un spațiu verde de aproape 3.000 de metri pătrați, cu 922 de arbori plantați în aliniament stradal. De-a lungul benzilor de circulație modernizate vor fi și piste de biciclete și trotuare generoase. Modernizarea bulevardului Stan Vidrighin a inclus și lucrări majore de schimbare a rețelelor subterane de electricitate, semaforizare, gaze și telecomunicații, investiția fiind corelată cu un proiect de înlocuire a rețelei magistrale de apă – canal implementat de Aquatim.
Vă amintim, lucrările propriu-zise au început în aprilie 2022, iar la începutul lunii noiembrie 2023 era anunțat faptul că acestea vor intra în ultima etapă.
Pe bulevardul din sud-estul orașului lucrează cunoscuta firmă PORR Construct, împreună cu altele opt: Porr Bau GmbH – CSV Infratech SRL – Swarco Traffic România – Vimato – Wiebe România – Electroechipament Industrial SRL – Sane – Longhersin. Contractul pentru proiectare și execuție a fost semnat în martie 2021, cu un termen de 36 de luni.
Valoarea totală a investiției este de 101,2 milioane de lei (20,3 milioane de euro), TVA inclus, din care cofinanțarea europeană prin Programul Regional Vest 2021-2027 reprezintă 67,5 milioane de lei (13,5 milioane de euro).
foto: PMT
Trimite articolul
XNu lung, mult, mult prea lung!
Cu planificari de lucrari labartate! De ce nu s-au plantat arborii,in luna martie, ca zona sta goala, pardon aduna gunoi de un an?
-
Dacă avea termene ca ale robului pentru parcul Scudier, mai stăteai un an.
-
@cet. E Simplu : orasul n-are suficienti bani si pentru Cetatii si pentru Buziasului. Lucrarile au durat la ambele 4 ani si au inceput integral pe finantare de la bugetul local. Abia anul acesta au fost refinantate pe fonduri europene. Au costat mai bine de 40 milioane eur. Spre compaatie cele 2 pasaje Jiul si Popa Sapca au costat impreuna vreo 12 milioane eur
-
ia fii tu obiectiv cum te lauzi si spune-ne cati bani oiropeni a pierdut frigz si gasca de incompetenti? orasul nu are suficienti bani daca pierzi din banii europeni la gramezi de proiecte si apoi trebuie sa platesti (chiar si doar pana la o eventuala refinantare pe exercitiul financiar oiropean urmator) din bugetul local, daca ii dai pe tampenii de “proiecte” adica “studii”, daca ii sifonezi prin “centrul de proiecte”, daca ii sifonezi prin incredintari directe catre tot felul de firmulite dubioase.
orasul are un buget urias, dar cand iti bati joc de el se termina si bugetul asta. noroc ca au fost bani de lefuri marite la frigz si gasca instalata la butoane prin companiile municipale facute praf!-
Băiete, mai lasă-ne, aceeași placă , penibil, spune-ne ceva nou, cita bani europeni a accesat Robu, în 8 ani ? Sau din ciclul 2014-2020 ? Sau citi penali a avut Robu în administrație ? Dacă tot faci pe indignatul. Băi, Trol USL ce ești….
-
“baiete” ii zici lui tac’tu, papagal userist ce esti. gasesti informatii si despre ce-a facut robu si despre ce-a facut rahatul praf idolul tau frigz. asadar incepe cu cati bani a pierdut frigz si apoi ne uitam si la robu ce-a facut si ce n-a facut. vezi ca poti sa afli de la ADR Vest proiectele date de gard si banii pierduti de gasca incompetentilor si hotilor care sunteti voi useristii!
-
“baiete” sa ii zici lui tac’tu, papagal userist ce esti. gasesti informatii si despre ce-a facut robu si despre ce-a facut rahatul praf idolul tau frigz. asadar incepe cu cati bani a pierdut frigz si apoi ne uitam si la robu ce-a facut si ce n-a facut. vezi ca poti sa afli de la ADR Vest proiectele date de gard si banii pierduti de gasca incompetentilor si hotilor care sunteti voi useristii!
-
-
-
Sper ca au facut benzi inguste, pentru TIRuri…
-
Păi alea merg pe centură, nu?
Nu inteleg DE CE se baga DoNIMIC in discutie, pt ca NU este proiectul lui ???!!!! El nu are niciun rol si niciun merit !!! Acest proiect face parte din cele 40 de proiecte predate de catre Robu, la cheie, din care Fritz a finalizat/se apropie de finalizare doar pt 3. In rest USR in 4 ani = un mare ZERO ! Nu au fost in stare nici sa termine ce le-a lasat aialalti. Iar cu privire la cei “aproape 1000 de arbori”, sunt alte minciuni marca USR si Sprits. Pai astia nu au plantat 1000 de arbori in 4 ani in tot orasul, hai pe verificate si pe numarate, mincinosi ordinari !
-
Nu sinteti bine informat. La Buziasului vechea administratie n-a predat la chei nici proiect nici finantare………doar un studiu de fezabilitate si vreo jumatate d emilion de eur in buget https://www.tion.ro/stirile-judetului-timis/la-zece-ani-de-la-primul-proiect-ar-putea-incepe-lucrarile-la-linia-de-tramvai-din-calea-stan-vidrighin-953146/
-
Care sunt alea 40 de proiecte la cheie ?! Pe ce planetă trăiești ? Și de făcut, ce ? 2 pasaje ? Nici măcar bulevardul Sudului și Prezan nu a fost în stare să le termine.
-
nu stii sa cauti pe internet, useristule?
-
Păi caută tu și da două exemple măi USL-istule
-
useristii astia… nu-s in stare de nimic, numai pretentii de mura in gura. niste incapabili. si nesimtiti.
-
-
-
-
NU te duci tu la maicuta ta să-i plângi în poală ? ( da nu la Timisoara, că esti tu timișorean cum îs eu mitopolitu Banatului ),
Intr-o tara civilizata faceau un tunel de 20km prin munti si culmea mai ieftin
Imi place precizarea “Am atras peste 13 milioane de euro fonduri europene pentru a ține ritmul lucrărilor și pentru a duce la bun sfârșit acest proiect important”. Deci “0” are in sfarsit valoare!
Si la Mosnita s-au plantat 1000 copaci dupa largirea drumului si degeaba. Cred ca 2 in total s-au prins. Nimeni nu a avut grija de ei. Asa ca texte cu 1000 de copaci sunt petarde. Mai bine lasau vechii copaci.