Profesorii care au obţinut cel puţin nota 7 la examenul de titularizare susţinut în ultimii trei ani înaintea intrării în vigoare a actualei legi a educaţiei (LEN) au avut şansa să ocupe un loc de titularizare în sistemul de învăţământ. Din 303 dosare ale dascălilor care au dorit să beneficieze de pe urma LEN, 78 au fost respinse de consiliile de administraţie ale şcolilor, iar 40 de consiliul de administraţie al Inspectoratului Şcolar Timiş. În total, 185 de profesori au reuşit să devină titulari după ce au lucrat ca suplinitori în ultimii ani. Reprezentanţii IŞJ spun că cei respinşi nu au îndeplinit câteva criterii esenţiale pentru a deveni titulari: fie au predat la trei şcoli (legea spune că trebuie să fi predat la cel mult două unităţi de învăţământ), fie postul pentru care au aplicat nu are o viabilitate de patru ani, fie au depus cerere pentru altă disciplină decât postul pentru care au susţinut concursul de titularizare ş.a.m.d. Cei mai mulţi dascăli admişi titulari fără examen în această vară sunt educatori, 63. 14 învăţători au primit aprobarea IŞJ Timiş de a continua la unităţile şcolare unde predau, dar ca titulari. Profesorii de limba engleză sunt şi ei în top, 13 dosare au fost aprobate, iar la limba română 11 dosare au primit ok-ul inspectoratului. La polul opus se află disciplina matematică unde nu a fost înregistrat niciun dosar pentru trecerea de la statutul de suplinitor la cel de titular, cu loc sigur în învăţământ.
O listă cu cei aprobaţi este afişată la Inspectoratul Şcolar. Contestaţii pot fi depuse marţi şi miercuri, la instituţia timişeană, iar rezultatele finale vor fi afişate vineri, 11 martie.
M.M. Hojda
Citiți principiile noastre de moderare aici!