„În luna martie am avut înscriși 3.180 de elevi, 59 de centre care au avut activități remediale. Activități de recuperare s-au desfășurat în majoritatea lor, dat fiind faptul că rata de infectare nu permitea desfășurarea lor în acel timp. În luna aprilie am avut o creștere a elevilor, 4.260 de copii, în 62 de centre, iar în mai sunt 4.470 de copii înscriși, în 68 de centre”, a spus Cosmin Hogea, coordonatorul activităților din Timiș, din partea Inspectoratului Școlar Județean.
Inspectorul școlar spune că interesul crescut se datorează atitudinii pozitive pe care părinții o au pentru aceste ore, chiar dacă la început a existat „o neîncredere”. Orele de recuperare au loc, în special, în mediul rural.
„Creșterea (numărului de elevi la activități de recuperare a materiei – n.r.) o punem pe seama că a fost o mai bună percepție a părinților, au văzut că aceste ore chiar se desfășoară. A fost la început o neîncredere după părerea mea din partea anumitor categorii. Avem semnale că încă sunt interesați. (…) Ruralul are interes mai mare, În Timișoara sunt 16 școli unde se desfășoară astfel de programe”, a completat Cosmin Hogea.
Matematica și limba română sunt principalele discipline la care se recuperează intens. La astfel de programe se pot înscrie, lunar, elevi din ciclul primar și gimnazial. Se formează grupe de 12 elevi într-o școală. Programul se desfășoară până în 31 august, însă va continua și în viitorul an școlar.
Activitățile de recuperare a materiei sunt organizate în unitățile de învățământ cu prezență fizică în clasă, iar un elev face 20 de ore pe lună, cu program stabilit de profesori, elevi și părinți. Potrivit noii actualizări a ordinului comun dintre Ministerul Educației și cel al Sănătății, orele se pot desfășura în orice școală, până la declararea stării de carantină, cu respectarea regulilor de protecție sanitară împotriva virusului.
editor Dan Oancia
Trimite articolul
XMateria nu se pierde, materia se transforma :).
Aceste asa zise activitati de ,, recuperare ,, a materiei sint inventate doar ca sa mai incaseze ceva ,,cadrele ,, didactice in marea lor parte ii doare in cot de elevi,daca au recuperat sau nu ,,materia,, iar elevii la rindul lor se rup de atita invatat.(rezultatele vorbeste).
Iar individul acesta de la structura 95 la suta inutila si mare consumatoare de bani pe nume inspectorat scolar spune ca s au desfasurat ,, in majoritatea lor ,, iar aici trebuie sa intervina anumite institutii sa verifice cum s au desfasurat,daca s au desfasurat,daca s au desfasurat complet,adica daca elevii au fost prezenti,daca orele au parcurs tot intervalul orar planificat, mai ales la ,, sate ,, unde se face carte ,, multa,, si unde orele de curs se desfasoara asa cum se stie.
Si daca s au platit aceste ore ,, remediale ,, sa se verifice cu exactitate daca banii incasati se reflecta si in numarul de ore prestate fizic nu doar scriptic.
Invatamintul romanesc este o gaura neagra care inghite anual sume enorme unde activeaza in mare parte surogate de profesori si care produce in proportii mari doar analfabeti functionali,ca sa nu spun doar loaze,cu foarte mici exceptii,iar aceste inspectorate nu fac decit sa plimbe hirtii ca sa isi justifice existenta inutila.
Si in tot acest timp guvernele se pling ca nu au bani de alocatii de pensii de burse de spitale de medicamente de … de ,,, dar intretin si sustin aceste adevarate gauri negre care nu au aproape nici o utilitate inafara de a cheltui resurse.
Dar de ce NU SE FACE RECUPERARE și prin ONLINE?