Garajele aflate între blocurile Timișoarei constituie un subiect întâlnit cu recurență pe agenda administrațiilor Robu și Fritz.
După trei ani de procese cu unii proprietari, instanța a dat liber vechii administrații să demoleze sute de garaje, în locul cărora erau deja desenate locuri de parcare. Mai exact, 222 de astfel de construcții au fost dărâmate de primărie doar în 2018, puțin mai târziu cartierul Soarelui devenind primul cartier în care parcările publice au luat locul garajelor.
Odată ajuns primar, Dominic Fritz a anunțat că va continua procesul început de administrația Robu. Mai mult, spunea că va plusa prin alternarea locurilor de parcare ridicate pe terenurile fostelor garaje cu spații verzi.
„Vom continua cu transformarea garajelor în spațiu public. Însă felul în care se întâmplă această transformare se va schimba. Vom analiza împreună cu locuitorii cum să folosim acel spațiu și vom face proiecte cu adevărat. Pentru că eu am înțeles că de multe ori nu s-a făcut de fapt niciun proiect. Pur și simplu s-a turnat un pic de asfalt și s-a pus un pic de var. Și noi o să avem o abordare mai sistematică. O abordare în care să includem și oamenii care stau efectiv acolo. Și o să luăm nu doar un spațiu între blocuri, ci o să analizăm cvartale pentru a vedea unde mai degrabă punem spații verzi, unde punem locuri de parcare și așa mai departe”, declara Fritz pentru Tion.
Totuși, întregul plan presupune o perioadă lungă de implementare, în timpul acesta rămânând spre dezbatere ce fac proprietarii care încă nu vor fi somați să elibereze garajele respective.
Răspunsul este simplu în ansamblu: proprietarii continuă să închirieze terenurile pe care sunt construite garajele și să își folosească proprietatea după cum consideră.
Totuși, un nod birocratic se interpune nefericit în rețeaua administrativă: pe ce perioadă e bine să închirieze oamenii terenurile respective?
Administrația Robu, prin Hotărârea Consiliului Local a Municipiului Timișoara nr. 623/19.12.2014, a decis ca termenul contractului de închiriere să fie de 1 an. Asta după ce, cu doar câteva zile înainte, o primă hotărâre a consilierilor locali stabilea acel termen la 3 ani.
Dominic Fritz anunța că va prelungi perioada contractuală. Timpul a trecut și, la mai bine de un an, pare că declarația edilului se va concretiza material.
Actualmente, spre masa consilierilor locali a fost trimisă o propunere prin care contractele de închiriere pentru terenul aferent garajelor să se încheie pe o perioadă de 3 ani.
„Propunem pentru terenul aferent garajelor edificate cu autorizație de construire pe terenul Municipiului Timișoara/Statului Român, încheierea de noi contracte de închiriere pe o perioada de 3 (trei) ani, cu titularii a căror contracte au expirat sau pentru care s-a transferat dreptul de proprietate”, se arată în proiectul de hotărâre.
Motivul?
Municipalitatea își justifică propunerea prin apelul la consumul inutil de resurse materiale, umane și de timp pentru o procedură anuală a cărei necesitate poate fi ușor pusă la îndoială. Totodată, se creează un disconfort și pentru cetățeni.
„Cetățenii cărora li se încheie asemenea contracte sunt nemulțumiți de termenul închirierii și de obligativitatea de a depune anual aceleași documente chiar dacă nu s-a schimbat nimic în modul în care este deținut sau folosit terenul aferent garajului”, spune aceeași sursă.
Așadar, prelungirea valabilității contractuale de la 1 an la 3 ani se justifică prin economisirea de resurse și nervi.
Mare atenție la art. 18!
Proiectului de hotărâre privind modificarea Hotărârii Consiliului Local nr. 599/09.12.2014 privind reglementarea situaţiei terenurilor ocupate cu garaje autorizate pe raza Municipiului Timișoara, modificată prin Hotărârea Consiliului Local nr. 623/19.12.2014, nr. 131/20.03.2015, nr. 462/30.10.2015 și nr. 179/10.05.2016 aduce cu sine încă o noutate: o clauză de reziliere rapidă.
Mai exact, primăria vrea statuat fără echivoc imposibilitatea cetățenilor de a mai contesta legal momentul în care se va decide demolarea altor garaje.
Conform art. 18, „contractul de închiriere se reziliază de drept fără punere în întârziere, fără intervenția instanţei de judecată și fără nici o altă formalitate prealabilă în caz de sistematizare a zonei sau schimbarea situației juridice a terenului”.
Toate celelalte clauze din contractul de închiriere-cadru rămân neschimbate.
Pe aceeași temă:
Trimite articolul
Xlasati demagogia, trimiteti excavatoarele si demolati-le cat mai repede, …vreau sa vad Fritz asta cate garaje a demolat in comparatie cu Robu si in functie de asta voi vota data viitoare…daca tot zici ca faci ceva si pana la urma nu faci nimic…pai de ce as mai vota cu tine, asa-i?…apropo, dar cu cablurile de pe stalpi cum ramane?..ca vad ca tot acolo sunt,…sa-l chem din nou pe Robu sa le dea jos?
-
Ce minte ai tu sa demolezi ceva si apoi sa lasi asa acolo sau sa iei niste bani pana poti sa demolezi si sa faci ceva.
A si scuze dar nici demolatul nu se face gratis deci demolezi azi dai niste bani apoi stai 5 ani pana faci ceva acolo si apoi dai alti bani sa faci ceva acolo…-
Pai ce poti sa faci mai bine decat robu? Parcarea supraetajata din Dacia, care s-a transformat la una la sol (dar nu inainte de plati SF si proiectul pentru una cu trei etaje)…
-
Dar cine il pune sa astepte 5 ani. Poate sa lase textele si sa treaca la treaba. La sedinte, povesti se pricep, cu actiunea e greu pentru ei. Din fericire nu mai prinde al doilea mandat.
-
Sper ca inchirierea costa mai mult decat un abonament anual la timpark. Nu de alta dar ocupa si amprenta la sol, dar e si constructie.
-
Plătesc undeva la 530 de lei pe an concesiunea. Din punctul meu de vedere ar trebui sa se continue în direcția asta, fiind niste bani intrați la buget și omul are unde sa și țină mașină. Mă refer strict la cazul meu. Alții probabil folosesc garajele și în alte scopuri.
-
fix de acord cu tine, il am de 3 luni, una din cele mai bune investitii ever.
-
Eu zic sa se liciteze macar anual locul ala “al tau”, sa vina cati mai multi bani la bugetul de care vad ca iti pasa asa mult. De dreapta, competitie, piatza libera.
Este ca sunt in asentimentul tau cu propunerea asta foarte de dreapta? ori acum virezi la stanga?
-
Nu e bine cu garaje, dar nici cu demolarea și făcuți parcărilor la sol, care vara emana căldura, iarna sunt ghețuș,l și când plouă sunt bălți de pescuit.
Trebuia parcări subterane și deasupra parculete verzi cu arbori de mici dimensiuni! Așa cum este in orice tara vestică!
E o idee buna! Iar cei care comenteaza aiurea, sa parcheze mai la distanta, nu trebuie sa o lase in usa blocului!