Anul trecut, în decembrie, Primăria Timișoara (PMT) lansa o licitație pentru achiziționarea serviciilor de retrodigitalizare a arhivei, punând la bătaie maxim 163.000 de euro. O firmă s-a arătat interesată de licitație, iar oferta acesteia va intra în evaluare.
Arhiva PMT va fi trecută în format digital pentru protejarea datelor și facilitarea accesului cetățenilor. Serviciile implică scanarea și indexarea documentelor existente pe hârtie și transferarea lor în arhiva electronică. Din punct de vedere cantitativ, 5.000 de bibliorafturi urmează să fie trecute în format digital.
„Scopul este crearea unei arhive de copii digitale ale documentelor tradiționale existente în arhiva instituției, care prezintă valoare operațională în prezent și include o soluție de arhivare electronică de documente, cu respectarea legislației în vigoare”, transmit reprezentanții PMT.
Odată cu retrodigitalizarea, vor fi realizate copii electronice fidele ale documentelor, ceea ce va facilita regăsirea și valorificarea conținutului acestora. De asemenea, documentele originale vor fi protejate, reducându-se la maxim contactul fizic cu exemplarul original. Copiile digitale vor putea fi consultate gratuit, fără costuri de copiere.
Proiectul „Simplificarea procesului participativ și decizional în relația cu cetățenii, prin digitalizarea integrată și eficientizarea administrației publice la nivelul Primăriei Municipiului Timișoara” primește finanțare europeană. Durata contractului este de maxim 7 luni.
Pe aceeași temă:
Efectele digitalizării la Primăria Timișoara: 20.000 de drumuri în minus la ghișee
Trimite articolul
XAceasta “licitatie” s-a facut in spatele usilor inchise.Licitatia a fost anuntata public in 27 ianuarie, termenul limita pt depunere fiind joi 26. pe site nu puteai applica.. E sare-n ochi, inca 150k de euros pt baietii de partid.