La început, garniturile Armonia, noile tramvaie ale Timișoarei, recondiționate cu jumătate de milion de euro bucata, au fost puse să circule doar pe liniile care au fost modernizate relativ recent. Iată, însă, că de ceva vreme ele merg și pe cele la care nu s-a intervenit de ani buni. Deși unele garnituri au fost înțepenite pe șine, din cauza unor șuruburi care s-au forfecat, după cum explicau autoritățile, Armoniile circulă fără probleme pe liniile nemodernizate, conform primarului Robu. Zilele trecute, o garnitură putea fi văzută pe linia 7.
„Circulă fără probleme până acum, pe toate liniile. Pot circula și pe cele nemodernizate, trebuie cu grijă, acolo unde liniile sunt puțin dezaxate, să nu fie supuse la suprasolicitări, pentru că apar uzuri mai mari, despre asta e vorba. Altminteri, ele circulă în siguranță. Vin în continuare noi tramvaie reabilitate, mergem mai departe cu acest proiect”, ne-a explicat primarul Timișoarei.
Cei din administrația publică locală discută de mai mult timp despre modernizarea liniilor de tramvai și modernizarea tramelor stradale în mai multe zone din oraș. În acest sens, ar urma să fie depuse proiecte pentru fonduri europene, primăria pregătind deja o listă prioritară.
Prima linie avută în vedere este cea de pe Calea Bogdăneștilor, apoi se dorește înnoirea flotei de tramvaie prin cumpărarea de tramvaie noi și modernizarea depoului Dâmbovița, unde să fie amenajată și o spălătorie ecologică pentru mijloacele de transport public. Pe lista prioritară se mai află și un proiect pentru modernizarea liniei de tramvai de pe Calea Stan Vidrighin. Acestea sunt singurele proiecte ce privesc reabilitarea șinelor RATT de pe lista prioritară prezentată de Primăria Timișoara.
Întrebat cu care se va începe, având în vedere că pe Bd. Cetății, pe linia 4, deraiază tot mai multe tramvaie, primarul Nicolae Robu susține că nu a fost stabilită o ordine anume.
„O să vedem cum vor putea intra la finanțare. Noi încercăm să facem modernizări pe fonduri europene și cu această ocazie să achiziționăm și tramvaie noi. Nu vom putea să achiziționăm foarte multe, pentru că tramvaiele noi sunt scumpe. Este în atenția noastră și linia 4, este în atenția noastră și fosta linie 5 – care nu mai funcționează acum, pe Calea Bogdăneștilor, până la capăt, a fost și ridicată de acolo, noi am ridicat-o, pentru că era pericol –, linia 7, sunt o mulțime de linii, aproape peste tot se impune să intervenim. Nu am fost informat că sunt multe deraieri pe Cetății, nu mi s-a comunicat că sunt așa de frecvente deraierile acolo”, a conchis Robu.
Rămâne de văzut cum se vor concretiza planurile reprezentanților primăriei.
Un tramvai modernizat a costat Primăria Timișoara 500.000 de euro, bani luați din bugetul local. Noile tramvaie ale orașului sunt reabilitate la Arad și la Pașcani, de către firmele Electroputere VFU Pașcani și Astra Vagoane Călători Arad. Contractul încheiat de primărie prevede modernizarea a 30 de tramvaie ale RATT. Mijloace de transport pe șine au totul recondiționat, mai puțin șasiul, au încălzire în scaune, climatizare, supraveghere video cu nouă camere, dar și internet wireless. Ultimele garnituri modernizate trebuie să sosească anul acesta în oraș. Până acum, la Timișoara au fost aduse 20 de tramvaie recondiționate în atelierele din Arad și Pașcani.
Articole pe aceeași temă:
[related-post post_id=”1923279″]
[related-post post_id=”1960522″]
Citiți principiile noastre de moderare aici!