Star al evenimentului, mezzosoprana Marianne Cornetti s-a aflat pentru a doua oară pe scena Operei din Timişoara după ce, în cadrul festivalului liric din 2010, ea a cântat, tot în concert, împreună cu celebra soprană Nelly Miricioiu, opera „Adriana Lecouvreur”. De această dată, artista a făcut un gest de extraordinară curtoazie faţă de publicul timişorean, interpretând, la invitaţia maestrului Corneliu Murgu, pentru prima dată în fulminanta ei carieră, rolul Gioconda.
Cu Marianne Cornetti pe scenă şi vocea ei ca de film nu e nevoie de costume, decoruri sau ecran de supratitrare ca să vezi zbuciumul eroinei nevoită să aleagă între viaţa rivalei şi propriul vis de iubire, suferinţa paroxistică şi forţa de a alege să se sacrifice pentru fericirea bărbatului care nu o iubeşte. Cu un ambitus vocal ameţitor, care pare să desfiinţeze cadrele convenţionale, cu un dramatism răvăşitor, frazare sugestivă şi o copleşitoare sinceritate a interpretării, La Cornetti a fost, vreme de aproape patru ceasuri memorabile, La Gioconda, tragica poveste a iubirii neîmpărtăşite depănându-se vie, credibilă, emoţionantă.
I-au fost alături, într-o memorabilă asociere de voci frumoase, Călin Brătescu (Enzo), confirmându-şi, încă o dată, cota artistică solidă, coreeanul Kim In-Hui, o întruchipare întunecată, plină de forţă, fascinantă, a maleficului Barnaba, răsplătită cu o cascadă de „bravi”, Liliana Matei Ciucă (Laura Adorno), a cărei voce este, cu fiecare spectacol, mai plină culoare şi strălucire, coreeanca Hye Youn Park (Cieca), a cărei intonaţie suavă, pură, a înfiorat de emoţie auditoriul, Sorin Drăniceanu, interpretând cu nonşalanţă şi temeinicie rolul Alvise Badoero, amfitrioniul care-şi păstrează aparenta bonomie chiar şi când îşi condamnă la moarte infidela consoartă, Gelu Dobrea, Marius Zaharia, Iulian Ioan Iosip şi Mihai Prelipcian. Conducerea muzicală a spectacolului care a adus pe scenă orchestra Operei, alături de cor, i-a aprţinut dirijorului italian David Crescenzi.
Citiți principiile noastre de moderare aici!