Angajații Biroului Salubrizare din primărie au numărat peste 350 de locuri în care oamenii abandonează frecvent deșeuri pe domeniul public. Conform studiului întocmit de municipalitate privind gunoaiele abandonate în primele șase luni ale anului, Retim a ridicat o cantitate imensă de deșeuri din rampele clandestine, serviciul fiind plătit de primărie.
„În prezent, pe raza municipiului se abandonează pe domeniul public cantități însemnate de deșeuri vegetale, deșeuri rezultate din construcții și deșeuri voluminoase, cu predilecție de uz casnic. Astfel, consilierii din cadrul Biroului Salubrizare, împreună cu reprezentanți ai Retim, precum și cu Serviciul Protecția Mediului din cadrul Poliției Locale au inventariat amplasamentele pe care se abandonează constant aceste categorii de deșeuri, rezultând astfel peste 350 de astfel de amplasamente. De pe aceste locații au fost ridicate cu operatorul serviciului de salubrizare peste 5.000 de tone deșeuri, numai în cursul anului 2019”, spun reprezentanții primăriei.
Vorbim despre peste 5.000 de tone de gunoaie adunate doar în primele șase luni ale orașului din toate zonele orașului. Iar faptul că Retim a închis punctele de colectare a deșeurilor voluminoase a avut o contribuție destul de mare. La fel și desființarea campaniilor de curățenie de primăvară și curățenie de toamnă, când timișorenii puteau scoate în fața caselor lucrurile de care nu mai aveau nevoie, iar Retim le colecta gratuit.
În încercarea de a scăpa orașul de rampe clandestine, s-a decis deschiderea a patru puncte de colectare a deșeurilor din construcții, a deșeurilor voluminoase și a deșeurilor vegetale.
„Aceste campanii nu se mai organizează odată cu gestionarea serviciului de colectare a deșeurilor menajere de la populație de către la Asociația de Dezvoltare Intercomunitară Deșeuri ADID Timiș. Ca urmare a neorganizării acestor campanii, a închiderii punctelor de colectare, populația municipiului Timișoara nu mai are soluții de a preda aceste deșeuri în mod organizat, în vederea neutralizării acestora, conform legislației în vigoare. În urma acestor constatări, a fost întocmit Planul de prevenire și măsuri privind evitarea și reducerea cantităților de deșeuri abandonate pe domeniul public de pe raza Municipiului Timișoara, care presupune deschiderea a patru puncte de colectare în vederea colectării de la populație a deșeurilor din construcții, deșeurilor voluminoase și a deșeurilor vegetale”, mai spun oficialii municipalității.
Cele patru puncte vor funcționa pe Calea Torontalului, pe str. Torac, pe str. Avram Imbroane și lângă Podul Calea Șagului, unde vor fi amplasate câte trei containere de 20 mc în care timișorenii vor putea arunca deșeuri vegetale, deșeuri voluminoase de uz casnic și deșeuri rezultate din construcții și demolări.
„Fiecare cetățean are dreptul să depună gratuit, cu aport voluntar, următoarele cantități de deșeuri, pe baza cărții de identitate, având domiciliul în Timișoara”, se arată în planul primăriei. Așadar, putem scăpa de gunoaie doar dacă avem buletin de Timișoara.
Vom putea duce o dată pe lună 3 metri cubi de deșeuri vegetale – crengile trebuie să fie tăiate la 50cm și legate în mănunchi, iar frunzele și iarba trebuie să fie depozitate în saci, 5 metri cubi de deșeuri voluminoase de uz casnic – este recomandată demontarea/dezasamblarea deșeurilor voluminoase și 1 metru cub de deșeuri rezultate din construcții și demolări – trebuie depozitate în saci rezistenți la acțiuni mecanice.
„Abia ne apropiem de normalitate, că încă avem rampe clandestine, nu mai vezi la tot pasul. Dar gunoi casnic depus se observă mai puțin acum. Sper că după ce vom avea un operator în plus pe noul sistem de strângere a deșeurilor casnice mari în patru puncte ale orașului, gratuit, că plătește municipalitatea, sper să nu se mai depună nici măcar atât cât se depune acum în mod ilegal. Mă doare sufletul, cum pot acești oameni să facă așa ceva?”, a spus primarul Nicolae Robu.
Punctele de colectare vor funcționa doar de luni până sâmbătă, în intervalul 12-20, acestea urmând să fie supravegheate de către o persoană desemnată de către operator. Ridicarea containerelor se va face zilnic după încheierea programului, iar pentru activitatea Retim plătește primăria, din bugetul local, potrivit edilului-șef.
Retim va putea amplasa containerele abia după ce consilierii locali își vor da acordul pentru noul plan al primăriei și după ce se va decide care sunt adresele exacte unde vor fi lăsate acestea.
Citiți principiile noastre de moderare aici!