Doi timișoreni și două asociații au cerut anularea HCL, iar Tribunalul Timiș le-a dat dreptate, momentan. În consecință, hotărârea adoptată deja de CL Timișoara a fost suspendată.
În luna martie, oficialii municipalității se lăudau că sunt aproape gata să dea drumul licitației pentru reabilitarea celor 14 străzi, pentru care ar fi fost nevoie, conform estimărilor din studiul de fezabilitate, de 14,5 milioane de euro, cu tot cu TVA, adică peste 3 milioane de euro. Studiul de fezabilitate fusese votat încă din toamna anului 2015, cu explicația că „starea tehnică a acestor străzi este necorespunzătoare desfășurării circulației auto în condiții optime de siguranță și confort, din cauza unor probleme precum denivelări pronunțate ale suprafeței de rulare, rotunjirea pavelelor prin uzură, pavele înfundate și/ sau sparte, suprafețe șlefuite, care devin foarte lunecoase când cad precipitații”. Mai mult, o parte din piatra cubică, minimum 4.500 mp, ar fi trebuit să ajungă pe străzile din centrul istoric, pentru finalizarea pavajului din Piața Unirii.
Una peste alta, străzile despre care vorbim, 14 la număr, sunt praf: pline de gropi, denivelări, cu spații verzi neamenajate. Planul municipalității era să fie turnată „îmbrăcăminte bituminoasă” pe toate arterele cu piatră cubică, studiul de fezabilitate fiind întocmit de SC Proexco SRL. Lucrările urmau să dureze nouă luni.
Nu s-a mai putut face nimic însă, pentru că studiul de fezabilitate a fost atacat. Asociația „Salvați Patrimoniul Timișoarei” a depus o plângere prealabilă și a cerut anularea HCL 389/22.09.2015.
„Zonele istorice pierd masiv din imagine odată cu înlocuirea pavimentului cu covor asfaltic. A decoperta străzile în cauză și a le lipsi de imaginea deja încetățenită a pavajului din piatră cubică reprezintă știrbirea identității istorice a zonei și implicit a orașului”, se arată în plângere.
Consilierii locali au decis însă, în decembrie 2015, să mențină HCL-ul votat în toamnă, așa că s-a ajuns în instanță. Alături de „Salvați Patrimoniul Timișoarei” a mers și Asociația Peisagiștilor din România – Filiala Vest, dar și doi timișoreni: Gabriel Tușinean și Victor Popovici.
Tribunalul Timiș a admis, luni, 26 septembrie, acțiunea celor patru și a „dispus suspendarea HCL până la soluționarea definitivă a prezentei cauze”. Decizia este „executorie în ceea ce privește măsura suspendării”.
Marea majoritate a străzilor cu piatră cubică din oraș sunt pline de gropi și de denivelări. Și așa vor rămâne până când problema nu va fi rezolvată în instanță.
În studiul de fezabilitate au fost cuprinse străzile Argeş (delimitată de Mitropolit Varlaam şi Cluj), Dr. Ioan Mureşan (tronsonul cuprins între Salcâmilor şi Drubeta), Ludwig van Beethoven (între C.D. Loga şi Mihai Eminescu), Mitropolit Varlaam (între Aurel Cândea şi 1 Decembrie), Putna (delimitată de Ion Vidu şi Mitropolit Varlaam), Remus (delimitată de Braşov şi Romulus), Sfânta Rozalia (între Remus şi Mihai Viteazu), Sorin Titel (delimitată de Victor Babeş şi Protopop Gh. Dragomir), Topliţa (delimitată de Calea Circumvalaţiunii şi str. Făgăraş), Virgil Madgearu (între Mihai Viteazu şi Filaret Barbu), Bela Bartok (între Victor Babeş şi Argeş), Filaret Barbu (delimitată de str. Sfânta Rozalia şi Braşov), Arcidava (în jurul Parcului Arcidava, până la străzile Mureş şi Ulpia Traiana) şi Romulus (între Gh. Doja şi Sfânta Rozalia).
Citiți principiile noastre de moderare aici!