Oamenii din Urseni încearcă de ceva timp să convingă autoritățile să schimbe soluția din proiectul Centurii Timișoara Sud, de la intersecția cu Calea Urseni. Acolo este proiectată o intersecție de tip cruce, nu un sens giratoriu. Ei spun că șoseaua de ocolire îi îndepărtează, de fapt, de oraș pentru că trebuie să ocolească până și 8 kilometri ca să ajungă acasă sau la serviciu. Au trimis și o scrisoare către CNAIR și au cerut și ajutorul primarului Dominic Fritz și au scris din nou la CNAIR. Chiar dacă li s-a spus că transformarea intersecției în sens giratoriu ar duce la „întârzieri în finalizarea Variantei de Ocolire Timișoara Sud”, dar și la costuri suplimentare și la „decalarea proiectului ca neeligibil și implicit la alterarea condițiilor de atribuire a contractului, la nerambursarea costurilor de către Comisia Europeană”. Li s-a oferit și un fel de soluție alternativă: construirea unui pasaj pe DC98, peste centură, de către autoritățile locale și județene.
Marian Dobre, locuitorul din Urseni care a cerut ajutorul autorităților, a mai făcut o încercare. Le-a scris din nou celor de la CNAIR, după ce a adunat și semnături de la oamenii nemulțumiți.
„Satul Urseni, cu o populație de peste 1.000 de locuitori, explozia dezvoltării cartierelor rezidențiale de pe lângă Calea Urseni, care mai adaugă câteva sute de locuitori, sute de locuitori din Moșnița Nouă, o mare parte din cele peste 120 de sedii de firme cunoscute doar în Urseni, mare parte din cele peste 650 de sedii de firme cunoscute în Moșnița Nouă (…) mijloacele de transport în comun ce leagă Timișoara de Urseni ș Moșnița Nouă, autospecialele MAI, ambulanțe, poliție, pompieri, bicicliștii și pietonii care vor fi în imposibilitatea traversării centurii pe ruta Urseni – Timișoara și invers, toate vor fi afectate grav de pe urma intersecției DC98 (Calea Urseni) cu centura Timișoarei, dacă aceasta va fi construită de tip cruce, conform proiectului și planurilor actuale”, se arată în scrisoare.
Potrivit lui Marian Dobre, cei care locuiesc în zonă „vor fi supuși la întârzieri majore în trafic, mai ales la intervențiile ambulanțelor și pompierilor, unde orice minut în plus poate face diferența dintre viață și moarte”.
„Este bine știut că această centură reprezintă interes național. Dar la fel de bine este știut și faptul că toți cei care vor avea de suferit din cauza acestei intersecții sunt și ei o masă ce alcătuiește acest interes național. Prin urmare solicit respectuos modificarea proiectului actual din intersecție de tip cruce în intersecție cu sens giratoriu, exact cum s-a făcut și în cazul similar la intersecția dintre Drumul Boilor cu Centura de Sud a Timișoarei”, a mai scris localnicul.
Pro Infrastructură: Avizul primarului are mai mult de un an
Oamenii continuă să adune semnături, iar pe fir a intrat acum și Asociația Pro Infrastructură, care vorbește despre „absurdul situației”.
„Deși avizul primarului are mai mult de un an, cetățenii află abia în aceste zile că drumul lor va fi barat de centură. Deplasarea Urseni-Timișoara dus-întors va fi mai lungă și se va face pe rute diferite la dus și la întors… Localnicii se organizează ca să îndrepte lucrurile în ceasul al doisprezecelea. (…) Acesta nu este un caz izolat, este doar remarcabil ca premieră și prin absurdul situației. Procesul de avizare a proiectelor de către primării și consilii județene este obscur: uneori primăriile insistă pe soluții aberante (…). Alteori primarilor li se fac promisiuni în schimbul avizului, care apoi sunt onorate sau nu. Dar faptul că procesul este complicat nu înseamnă că cetățenii trebuie să fie complet excluși. Pot fi observatori sau pot să vadă măcar rezultatul, nu să îl afle când e prea târziu”, transmite asociația.
Pro Infrastructură cere Ministerului Transporturilor, condus de Cătălin Drulă, să promoveze o legislație care să oblige beneficiarul, adică CNAIR și CFR, să publice planșele generale privind traseul și principalele puncte de interes.
„Cu alte cuvinte, să le vadă toți cei interesați, nu doar clasa politică și autoritățile (…)Această legislație ar permite și societății civile să aibă un punct de vedere în legătură cu pregătirea proiectelor de infrastructură, care este de obicei rădăcina tuturor problemelor ulterioare”, mai spun cei de la asociație, pe Facebook.
Centura Timișoara Sud a fost lansată în execuție în anul 2017, în baza unui studiu făcut din 2011. Are o singură bandă pe sens. Șantierul a Timișoarei a împlinit un an în luna martie și s-au făcut doar 25% din lucrări, spun reprezentanții DRDP. Șoseaua va avea 26 de kilometri și costă 324,2 milioane de lei cu tot cu TVA, majoritatea bani europeni. De proiect și execuție se ocupă firma Tirrena Scapi Spa, care ar trebui să închidă șantierul în 24 de luni.
Editor – Dan Oancia.
Pe aceeași temă:
FOTO. Centura Timișoara Sud, în șantier de un an. S-au făcut un sfert din lucrări
Trimite articolul
XBrusc, au aflat și dânșii de problemă!
Pun pariu că acum se va rezolva într-o clipită problema dacă tot a auzit și această Asociație Bucureșteană de problema asta din Provincie.
Of of
Păi dacă e “mai ales”, boul poate fi liniștit. Ambulanțele, pompierii etc. pot circula și pe contrasens. După drumul boilor, drumul urșilor… Toți KKnarii corupți din TM și-au făcut viloaie pe acolo (Moșnița, Dumbrăvița, mai nou – Urseni etc), au distrus fostele sate – le-au “urbanizat”… Și acum dau din cioc, KKnarii… Calea Dorobanților, Calea Lugojului etc sunt distruse de zeci de ani…. cu zeci de mii de locuitori ai Timișoarei care au de suferit.
-
Da în clocot invidia ca tu stai la Porumbar in Calea Sagului🤣
-
Trebuia sa ramana ca tine, in apartamentul primit de mamica ta de la intreprindere, nu?
Oamenii au dreptate! Dar nu inteleg ce atat tam tam. Intr-o tara normala asta trebuie rezolvata la nivel de zile. Fie se schimba proiectul initial si isi asuma cnair, fie demareaza de urgenta alt proiect pentru pasaj cjt si primaria. Aaaaaa, dar stai…. am uitat ca la noi cjt cu nica si preoteasa sunt ocupati sa mute autostrada sa nu le afecteze smenurile lor imobiliare. Nu ii intereseaza pe ei de timpul oamenilor, ambulantelor etc.
Asta ati votat, asta aveti!
-
Probabil ca este o pura intimplare ca acest drum apartine de primaria Timisoara si nu de CJT.Cind am scris Timisoara nu
m-am referit la postacul ce uzurpa acest nume. -
Oamenii nu au dreptate in cazul ăsta! Dacă nu sunt in stare să se asigure și să traverseze o intersecție mai bine sa nu conducă! Nu vrea să stea la coadă, ocolește! 8km nu e așa mult! Pentru niște amărâți vrei să întârzie lucrările la centura orașului?
ACUM E CLAR VA FI GATA ÎN 2034
O porcărie! Își bat joc cum vor !
CLAR VOR FI PENALIZATI LA ALEGERILE LOCALE SI JUDETENE !
Si primarul si consliul judetean!
De la locuitorii din Urseni nu vor avea nici 1% !
Clar ca va trebuii in viitor un pasaj. Nu poti incetinii acolo circulatia cu un giratoriu pt ca o mana de masini vor s-o ieie la stanga. Se circula cu 100 la ora … nui mare lucru sa ocolesti 8 km. Sau facem centura sa sr mearga toti cu 30 pe ea?
-
Corect! Dar stii ca mai sunt vreo 20 de giratorii pe centura, nu? Sau ai 15 ani si inca nu ai ajuns pe centura?
Atat am de remarcat:2021 se creeaza infrastructura in jurul Timisoarei cu 1 banda pe sens :)))))))))))). Deta are cu 2 :)))))). Baaaaaa ne trezim ??? Marsh in plm de hoti incompetenti ca nu va mai saturati
mai multi kilometri parcursi, mai multa poluare, mai multi pinguini morti