Asociația Prof Infrastructură estimează că lucrările la Centura Timișoara Sud nu vor putea fi finalizate în această lună, ci mai degrabă în a doua jumătate a lunii septembrie.
„Centura Timișoara, gata în 15-20 septembrie cu vreo două luni întârziere. Contractul pentru cei 25,69 kilometri de drum național cu o bandă pe sens a fost semnat cu UMB în 27.06.2023, a primit ordin de începere în 10.07.2023 și prevede 12 luni de execuție directă, fără perioadă de proiectare”, amintesc reprezentanții asociației.
„Două puncte critice rămase în urmă”
Întârzierea ar fi sigură pentru că au mai rămas de făcut lucrări importante, migăloase, în zona pasajelor de la Moșnița Nouă și Șag. Parametrii tehnologici ar fi foarte stricți, inclusiv cei privind timpul. Celor două li se adaugă și alte „mărunțișuri”.
„Cei de la UMB mai au două puncte critice rămase în urmă: rampele pasajelor pe centură peste DJ592 (Moșnița) și peste DN59 (Șag). La ambele vorbim o soluție tehnică migăloasă, cu “biscuiți”. Umpluturile și prefabricatele trebuie să respecte niște parametri tehnologici stricți (timp pentru compactare, temperatură, proceduri).
Acestor puncte nevralgice li se mai adaugă sectoare cu asfalt de așternut și parapete de protecție de pus, hidroizolația și restul de lucrări pe pasajul peste calea ferată din zona Freidorf, marcajele și alte mărunțișuri.
Estimăm inaugurarea în jur de 15-20 septembrie, în funcție și de vreme, adică o scurtă întârziere de aproximativ două luni față de termenul contractual de finalizare inițial, 10 iulie. Desigur, dacă ministrul timișorean Grindeanu dorește, poate deschide unele segmente din cei 25 kilometri în august, dar pasajele amintite mai sus nu vor fi gata luna aceasta”, mai precizează reprezentanții Pro Infrastructură.
La un moment dat se vorbea de o finalizare înainte de termen
Vă reamintim, contractul de aproape 80 de milioane de euro și cu termen de 12 luni pentru finalizarea lucrărilor de pe Varianta Ocolitoare Timișoara Sud a fost semnat pe 27 iunie 2023 cu asocierea SA & PE CONSTRUCT SRL (lider) – SPEDITION UMB – TEHNOSTRADE SRL. Aceasta a preluat un șantier cu progres fizic al lucrărilor de 58,26%. Inițial, firma italiană Tirrena Scavi trebuia să finalizeze lucrările încă din decembrie 2021, însă nu a respectat niciun termen, iar contractul cu aceștia a fost reziliat la finalul lui 2022.
În ianuarie, după pauza luată de sărbători, progresul era de 65%, dar constructorul a promis că se va mobiliza serios pentru finalizare în termen, adică până în iulie. După câteva săptămâni, era anunțat și faptul că, acolo unde este posibil, se lucrează și noaptea, fiind momente când pe șantier erau și câte 500 de muncitori. În mai, ministrul Sorin Grindeanu încă vorbea de o posibilă finalizare înainte de termen a lucrărilor. Era vorba tot de termenul din iulie.
După aceea, însă, termenul a fost schimbat în „luna august”, autoritățile insistând că totuși acesta va fi respectat, chiar Grindeanu, la ultima sa vizită vorbind de „a doua parte a lunii”. Pe 12 iulie, însă, progresul fizic era de 91%, iar ia finalul lunii s-a ajuns la 93%.
Trimite articolul
XDe fapt lucrarea e intarziata vreo 20…25 de ani. Doua luni nu conteaza asa de mult.
E ok, era clar pentru toti ca se lucreaza serios, dar mai e inca mult de lucru
Multumiri tov pesede grindeanu pentru fiecare sticla cu vin promisa drumarilor care fac tumbe ziua si noaptea
Cum mah sa o faci cu o banda pe sens?
N ai cum frate!
Daca o făceau cu 4 benzi mai întârzia 5 ani…durează o veșnicie o străduță de 25 km la campie
Bine ca aflam adevarul de la ongeuri. Felicitari celor de la pro infrastructura ca monitorizeaza toate santierele din tara. Rusinica lui grindeanu pentru asteptarile false ce le-a creat.
-
Adica “rusinica” lui Grindeanu care o si termina iar la o droaie de ministri implicati de-a lungul anilor le spui poate “bravo”?
Pai “rusinica” tie pentru commentul tau de 2 bani si aia gauriti…😂