Bucata de 13 kilometri este „cuiul lui Pepelea”, cel care stă în calea realizării complete a șoselei de mare viteză. Este bucata de drum pentru care trebuie „să te dai jos” de pe autostradă la Margina, pe sensul de mers dinspre Timișoara, și să mergi pe drumul național până la Holdea, unde intri pe o autostradă cu limită de viteză la nivel de drum județean.
„CNAIR se pregătește să anuleze licitația pentru finalizarea Autostrăzii Lugoj-Deva, după ce a lansat respectiva licitație în iulie 2019 și a ținut-o suspendată mai bine de un an din cauza lipsurilor majore din documentația tehnică. Am tras nenumărate semnale de alarmă de-a lungul ultimilor ani privind modul dezastruos prin care această autostradă a fost manageriată de Compania de Drumuri. Totul a plecat de la semnarea în 2013 a unui contract ce prevedea o săpătură imensă în dealurile de la Holdea, deși acordul de mediu solicita construirea unor tuneluri pentru mașini care să lase mediul natural intact”, transmit cei de la Asociația Pro Infrastructură.
Între Holdea și Margina, pe autostrada A1, trebuie amenajate tunelurile pentru urși. Lucrările pe acest tronson de autostradă au fost scoase la licitație abia vara trecută. Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a lansat în vara lui 2019 licitația pentru realizarea cunoscutelor tuneluri pentru urși, de pe autostrada Lugoj-Deva, iar valoarea estimată a procedurii de atribuire era de 296.000.000 euro fără TVA.
Contractul cuprinde proiectarea, execuția și finalizarea lucrărilor pentru obiectivul major de investiții Autostrada Lugoj –Deva (A1), Lot 2: km 27+620 – km 56+220, Secțiunea E și finalizare Secțiunea D în lungime de aproximativ 9,13 km, din care 2,13 km de tunel forat, fiind prevăzute două tuneluri în cadrul Secțiunii E2, în contextul evitării problemelor de stabilitate și a impactului negativ cu implicații majore asupra mediului. Tunelurile, conform proiectului, trebuie să aibă o lungime de aproximativ 2,13 km, vor fi formate din două galerii unidirecționale prevăzute pe fiecare cale de circulație cu platforma de 11,25 m din care parte carosabilă 2×3,75 m, banda de încadrare de 0,25 m, banda de urgență de 2,50 m și acostamente de 2×0,50m, la care se mai adaugă trotuare laterale 2×0,75 m.
„Cu alte cuvinte, la aproape 10 ani de la lansarea proiectului, suntem departe de finalizarea sa și în același timp buni de plată. O altă veste proastă este că este tehnic imposibilă finalizarea autostrăzii până în 2023, astfel încât Comisia Europeană să considere acest coridor european de transport funcțional. Drept urmare, cel mai probabil vom ajunge să dăm înapoi toți banii europeni atrași până în prezent pentru întreg proiectul Lugoj-Deva. Incompetența, aroganța sau lipsa de viziune au blocat și vor bloca mulți ani în continuare dorința șoferilor de a circula doar pe autostradă între Sibiu și granița vestică de la Nădlac. Fără studii de teren profesioniste, un proiect tehnic complet și un management de contract competent nu se va atinge acest deziderat”, transmit cei de la Asociația Pro Infrastructură.
Trimite articolul
XSi uite asa ne-o tragem singuri singurei ! Si prosti si nefericiti si cu banii luati !
Un proiect gandit prost, doar ca sa se umfle pretul, respectiv spagile.Erau suficiente niste treceri peste autostrada pentru animale.Unde mai pui ca avem deja prea multi ursi si destule probleme cu ei. Zicea unu plecat in Anglia, ca se va intoarce in tara cand poate circula pana la Bucuresti pe autostrada. Saracu de el, nu apuca in viata asta!😀
-
E munte, nu poti sa faci o autostrada in serpentine ca sa il urci si sa il cobori. Trebuiesc tuneluri, altfel ar fi o autostrada canion cu deblee de 50 de metri, cum doar o minte romaneasca ar putea cuprinde.
-
Ai văzut cumva cine sunt constructorii și proiectanții la proiecte de o asemenea anvergură ?
Iar cu asociația asta pro infrastructură, câți dintre cei care fac parte din ea au studii de specialitate în domeniul infrastructurii rutiere și feroviare ?-
De ce oare n-or fi venit aia de la asociatie sa ceara voie sa isi deie cu parerea? Mai ales ca ei sunt afoni, iar tu esti specialist in orice/toate, ca tot romanul..
-
Tu nu ai înțeles nimic, dar ai scris bine: cei de la pro infrastructura își cam dau cu părerea și sunt specialiști în atostrăzi fără să aibă studii.
Nu e nici o problemă. Pe la USR mai era unul care nu terminase facultatea, dar era mare “specialist”.-
Las că o să votăm PSD și totul va fi bine.
-
-
-
proiect blocat si sabotat constant de psd, iar acum pnl este continuatorul, inca o dovada ca sunt facuti din acelasi aluat! sper sa mearga lumea la vot si sa nu uite cine si-a batut joc de noi timp de 31 de an!
-
manu=usr+plus =))
Am spus, mai in gluma, mai in serios, ca ma întorc în țară când voi putea circula Tm-Cj pe autostrada. A10 va fi terminată în următoarele 6 luni; dar datorita acestor 13km, mai trebuie sa aștept câteva ani buni. Penibil!
-
Cativa ani? Sub 10 ani nu are cum sa dureze constructia unor tuneluri in Romania. Deci stai cuminte acolo 🙂
-
Stai ca stai bine pe unde-i fi. Nu iti simte nimeni lipsa. Esti curajos.
Dar am vrea sa iti trimitem si pe “emilutz” , asa sa nu te plictisesti !
Pai votati tot USL in 6 decembrie, adica PNL, PSD, PDL, cei care ne-au condus in ultimii 30 de ani, ca tot asa de bine o sa fie si in continuare!
-
Adaugă și USR pe lista aia!
#Oameniinoi au aceleași obiceiuri și strategii ca cei din USL, doar că au schimbat o literă.-
O sa-i adaug cand o sa fie la conducerea tarii si o sa faca la fel. Pana atunci nu exista dovezi pentru ce zici tu.
Apropo, azi ti-ai luat medicamentele?
-
Hai mă ca pnl face treaba …
Nu ne mai induceti in eroare cu titlurile voastre,tunelul este pentru masini nu pentru ursi!!!
Studiile de fezabilitate pentru portiunile Lugoj-Deva si Deva Sibiu au fost facute pe genunchi. De la inceput au aprarut tot felul de probleme halda se steril, cimitire, stalpi, perstera cu lilieci, surpari. La fel este si aici unde ulterior si-au dat seama ca nu se poate fara tuneluri din cauza compozitiei solului si atunci au dat duma cu ecoductele pentru ursi. Daca ar fi fost doar aceasta problema se facea autostrada pe banii UE si platea guvenul ecoductele care oricum aveau costuri infime ca pondere in toata lucrarea. Asa ne luam tepe si ramanem practic fara autostrada pe cea mai dificila portiune intre Lugoj si Deva.
The Boring Company, idiots!
Sunt sigur ca Elon ar accepta challenge-ul, si va iesi si mai ieftin decat sperati.
Aaa, daa, nu va va da mita, e drept.
veti fi mai saraci si in bani.
Avem drumul national /european E673 de cand ma stiu , nu am auzit o data sau nu am vazut un articol ca ar fi vazut cineva un urs pe tronsonul Margina -Holdea ,sau vreun articol despre vreun Urs care sa fi creat probleme locuitorilor din cosava ,cosevita etc .pasajele pentru animalele salbatice sunt necesare ,dar mai lasati o in psd pnl usr etc cu liliecii spectacol ,ursii polari sau ce dinozauri s au mai gasit .singurul urs care l am vazut pe acolo e cel de pe sticlele de ursu cand stau in coada pe national intrucat undeva in una din acele curbe a mai murit un om si smurdu il aduna de pe jos . Am fost si suntem niste prosti si lasi , nu ne stim drepturile si niste slabi profita de noi ,vai de noi ca neam
Domnilor am vazut acum vreo15 ani in Canada pe marea artera Transcanada ca au uitat sa faca treceri pentru animale si au gasit o solutie inedita au introdus tubulatura de 3m diametru sub autostrada si pe margine gard de directionare si nu au mai fost accidente,animalele se adapteaza rapid De ce la noi se cer investitii costistoare? Probabil ca la valori mari si comisioanele sunt pe masura.
Vai ce ne mai iubeste Guvernul! Toate se opresc inainte de Timis: autostrada, magistrala de gaz. probabil si calea ferata o vor construi pana la intrare in Timisoara. Vin alegerile fiti fara grija