Pentru prima dată după mult timp, informațiile transmise de Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere corespund în mare cu cele ale uneia dintre principalele organizaţii a entuziaştilor din domeniul infrastructurii. După o vizită realizată pe șantierul lotului 3 din autostrada Lugoj – Deva de către unul dintre membri, Asociaţia Pro Infrastructură a descoperit o activitate bună pe teren, prezentând şi o estimare legată de momentul finalizării acestui tronson de autostradă. Atât estimările lansate de autorităţi, cât şi cele ale asociaţiei vorbesc despre luna iunie. O diferență în estimări este legată de lotul 4, despre care ministrul Răzvan Cuc spunea că va fi finalizat în luna august, puțin mai repede față de termenul estimat de Asociația Pro Infrastructura.
„Lucrările pe lotul 3 al Autostrăzii A1 Lugoj-Deva avansează într-un ritm bun la descărcarea de la Holdea, așa cum vedeți în imaginile atașate. Stadiul fizic pe tot tronsonul de 21 km a ajuns la 94-95% și avem toate șansele să fie gata la finalul lunii iunie 2019. Estimăm că și sectorul vecin va fi dat în folosință la toamnă (22 km, Ilia-Șoimuș). Astfel că în 2019 vom avea autostradă continuă de la Sibiu până la Nădlac (granița cu Ungaria), dar cu o gaură de 13 km între nodurile Holdea și Margina. Este vorba despre zona care conține și vestitele tuneluri pe care CNAIR nu este în stare să le scoată la licitație încă din 2013, de când acordul de mediu a impus noua soluția tehnică”, au anunţat reprezentanții Asociației Pro Infrasturctură.
Având în vedere situaţia de pe teren, organizaţia cere CNAIR să demareze testele şi procedurile preliminare în vederea realizării cât mai rapide a acestei părţi de autostradă, ținând cont de creșterea traficului din perioada concediilor de vară. De asemenea, asociația solicită şi demararea licitaţiei pentru secţiunea cu tuneluri de pe lotul 2.
Citiți principiile noastre de moderare aici!