Regulamentul de funcționare a sistemului de parcare Timpark a fost dezbătut și votat de consilierii locali marți, 25 ianuarie 2022, și cuprinde mai multe schimbări.
Parcările din Timișoara sunt împărțite în patru zone cu tarife distincte și 33 de subzone rezidențiale. Liniile de diferite culori de pe hartă indică locurile de parcare cu caracter special. În Zona Verde sunt străzile cu parcare cu tarif progresiv, în celelalte zone sunt străzile cu locuri de parcare cu uz rezidențial.
Lista zonelor împărțite pe străzi poate fi consultată AICI.
Noul regulament pentru administrarea parcărilor publice din Timișoara oferă 10 tipuri de abonamente. Cel mai scump tip de abonament este cel „Combinat pentru Zonele I + II + III”, care oferă posibilitatea de a parca în întreg orașul, cu excepția zonei centrale, și are un preț de 2,59 lei/zi (respectiv 72 lei/lună sau 777 lei/an).
În zona centrală – zona 0 sau zona verde – nu se vor mai emite abonamente. În această zonă se va parca doar la oră, iar costul parcării va crește progresiv, după cum urmează: de la 4 lei pentru prima oră și până la 7 lei începând cu a patra oră de staționare, dacă alegeți să folosiți vouchere sau card bancar; dacă plătiți prin SMS, tarifele vor începe de la 0,75 euro în prima oră și vor ajunge la 1.31 euro începând cu a patra oră. Tarifele sunt valabile de luni până duminică între orele 8 și 20. Între 20 și 8, parcarea este gratuită.
În ceea ce privește opțiunea de a parca în zonele rezidențiale care fac parte din sistemul TimPark, cei care fac dovada că locuiesc în interiorul perimetrului de aplicare a sistemului de taxare, vor avea la dispoziție abonamente pentru rezidenți, cu un singur autovehicul/persoană. Pentru ca cei care cumpără abonamentul „Rezident” să găsească un loc de parcare/staționare cât mai aproape de casă, zonele tarifare sunt împărțite pe trei categorii: roșie (I), galbenă (II), și albastră (III) în subzone tarifare. Litera de început a subzonei definește zona tarifară. Spre exemplu, litera R din denumirea subzonei semnifică că acea subzonă se regăsește în zona roșie.
Metodele de plată vor rămâne aceleași – Bip, SMS, Aplicația TPark, abonamente fizice și vouchere, tarifele variind în funcție de zonă și timpul staționării. Dacă doriți să achitați prin vouchere sau card bancar, în zona verde (0) veți fi taxat cu 4 lei/oră, în zona roșie (I) cu 2 lei/oră, cu 1.5 lei/oră în zona galbenă (II), iar în zona albastră (III) cu 1 leu/oră. Dacă doriți să achitați prin SMS, tarifele vor varia între 0,25 euro (zona albastră) și 0,75 euro (zona verde).
Cei care parchează fără să plătească riscă să fie amendați cu 180 de lei. La trei amenzi neplătite se vor bloca roțile.
Tarifele vor fi actualizate anual, având ca index inflația. Ultima actualizare a tarifelor a fost făcută în 2012. Noul regulament intră în vigoare din 1 martie 2022.
Beneficii
De menționat este că persoanele cu dizabilități au la dispoziție Abonamentul „Persoană cu dizabilități”, care este gratuit și le oferă drept de staționare în toate zonele de tarifare, inclusiv în zona centrală. De asemenea, cetățenii care donează sânge vor beneficia de parcare gratuită în luna în care a avut loc donarea, în acest sens fiind adoptat un amendament în cadrul ședinței Consiliului Local Timișoara. Proprietarii de mașini electrice vor beneficia de un abonament special, care le va permite să parcheze/staționeze gratuit oriunde în oraș, mai puțin în zona verde.
Sistemul TimPark se va extinde doar pe străzi pe care sunt amenajate sau marcate locuri de parcare, ceea ce înseamnă că în urma extinderii, TimPark va fi funcțional pe circa 15% din străzile Municipiului Timișoara, în restul orașului parcarea va fi gratuită.
Pe aceeași temă:
Calendarul Timpark anunțat de Ruben Lațcău. Noul regulament de parcare, în vigoare din martie 2022
Trimite articolul
XAbonamentele de locatar (z. galbenă) au fost aprox. 50lei/an, iar acum sunt 90lei/an.
Deci, s-au scumpit cu peste 80%.
Care este justificarea unei asemenea scumpiri?!
-
Imi puteti da exemplu de un serviciu sau bun care nu s-a scumpit din 2012 pana acum? Doar daca e sa luam in calcul inflatia anuala din 2012 pana acum si scumpirea abonamentului ar trebui sa fie mult mai mare. Poate ar trebui ca inainte ca orice roman sa isi cumpere o masina sa verifice si daca o poate intretine. Eu sincer prefer sa platesc un abonament lunar/anual in baza caruia sa imi fie garantat un loc de parcare decat sa dau ture prin tot cartierul pentru ca unii si-au luat 3 masini care la pachet nu fac 5000 de EUR si ocupa locuri de parcare aiurea. Cum a fost pana acum in TM fiecare cetatean (riveran sau aflat in vizita) putea sa isi ia n masini, unele mai ieftine decat un telefon si sa le parcheze pe unde il taia capul. In alte state mai intai iti asiguri un loc de parcare si dupa aceea cauti masina.
-
Uitati, va dau eu un serviciu care nu s-a scumpit: La cosurile de cumparaturi tot 50 de bani folositi, ca acum 10 ani, nu? Si e un serviciu pus la dispozitie de privati..
-
Exact asta nu va fi, ci vei gasi un loc de parcare la fel de greu ca si pana acum doar ca vei mai si plati cateva sute de lei pe an. Adica mai multi bani pentru aceiasi mizerie.
-
Chiar nu ai priceput ca nu vei avea locul tau? Doar platesti mai mult. Atat. Nu s-a facut nici un loc (parcare) in plus. Doar s-a marit nivelul de taxare. Sunt aceleasi masini, aceiasi oameni si aceleasi locuri de parcare.
Si acelasi mod de ocupare: cine vine primul. Asa ca … ture placute in continuare. -
Nici unul dintre abonamentele de mai sus nu iti garanteaza un loc de paracare liber. Deci sunt bani paltiti aiurea fara ca sa beneficiezi de ceva concret, mai exact furt cu acte inregula.
Abonament inseamna ca se garanteaza un serviciu pe o perioda de timp. Aici se garanteaza doar taxa pe care o achiti.Asta inseamna sa fi HOT cu acte in regula. Plantezi niste tablite si astepti ca fraerii sa vina sa-ti plateasca taxele.
Orasul este al cetateniilor nu al hotilor si nici al camatarilor.-
Sa ai local tau de parcare privat in Central unui orans mare. Wtf? Ce pretentie
-
Tocmai de aia nu se garanteaza locul de parcare chiar daca ai abonament Rezidential, fiindca orasul apartine tuturor cetatenilor nu numai tie sau altuia.
Banuiesc ca primesti un tarif preferential fiindca stai in zona respectiva, si parchezi pe respectivul domeniu public taxat.
-
-
-
Pt ca …pot. e f simplu.
-
Daca e scump cumpara-ti locuita cu loc de parcare. Un loc de parcare sub cerul liber costa 3000-4000 euro deci costul se amortizeaza in 20 ani. Daca iti cumperi masina trebuie sa te gandesti si la locul de parcare. Daca nu iti permiti poti sa folosesti transportul in comun sau bicicleta. Peste tot in lume aproape se promoveaza transportul alternativ. In Romania nu preturile sunt problema ci salariile. Eu am renuntat la masina personala, am 2 vecini, unul samsar si altul nebun, ambii ocupa cam 15 locuri de parcare, e normal?
-
Pemtru ca respiri consumi oxigen, si generezi CO2. Consumi apa si alte resurse. Traiul ar trebuii si el impozitat. Peste tot in lume omenenii lucreaza si aduc beneficii societatii, pt care sunt remunerati. Ar trebuii sa plateasca pt ca respira, si consuma resurse din banii ce ii castiga. Daca nu au bani, inseamna ca sunt inutili si daca mor nu e paguba. Stimate “SS” sau “sss” cum te semnezi tu, esti plitic corect, dar foarte deplasat. Pamantul pe care se face parcarea este in mod normal al oamenilor si administrat de primarie. Taxele care se cer sunt mari, nu salariile sunt prea mici. Impozitul auto, accizele din carburat si alte venituri ale statului ar fi trebuit sa fie suficinete pt a oferii parcari la preturi minime in cartiere. (nu vb de centru). Sa platesti pe an 300 lei impozit si inca 500 parcarea si cand vi acasa sa vezi ca e plin, nu e tocmai corect.
-
Impozitul pe mașină îmi dă dreptul să stau cu ea pe domeniul public iar rovinieta și taxele din combustibili îmi dau dreptul să circul pe domeniul public! Dacă nu e amenajat nimic de primărie e dubla taxare! Și prin amenajare nu mă refer la vopsit borduri cum încearcă șpriț și acoliții să ne convingă că au dat bani mulți pe amenajări!
În plus știai că pe bicicletă nu ai voie sa duci copiii și plasele cu cumpărături? Dacă ai 2 copii mici ce faci? Știai că iarna nu ai voie sa circuli cu bicicleta? Dar cînd plouă îti convine sa ajungi leoarcă la scârbici? Mașina e o necesitate nu un lux așa că mai ușor cu tricicletele (nu te oprește nimeni să faci efort dar, nici tu nu încerca să obligi pe toată lumea să facă la fel că tine)! Iar mijloacele de transport în comun sint vai de mama lor: nici curate, nici sigure, nici la timp…și nici ieftine! Îmi iasă mai convenabil (si la bani) să merg cu mașina zilnic decât să plătesc abonamente la transportul in comun!-
Respect omule!
In marea de pupincuristi rar mai apare cate cineva ca tine, cu bun simt si logica.
-
-
-
Jstificarea ar trebui să fie strângerea de fonduri pentru investiții in infrastructura orasului. Și așa sunt taxe mici față de orașele cu care ne tot comparăm. Dacă se face ceva sau nu o sa fie tras la răspundere după 4 ani. Dar cu 50 de bani pe oră în zona albastră nu poți construi parcări etajate. La cluj e 3 lei prima oră, 4 lei a doua ora și 5 lei a 3 a oră. La Timișoara era 50 de bani ora. La cluj în 3 ore se strang 3+4+5=12 lei, la Timișoara în 3 ore se strangea 1,5lei. De asta ei au parcări etajate și la noi nu se pune problema.
-
La Cluj e plin de IT-isti care au salarii mari și își permit! Ia vezi cat e chiria acolo! Știai că la Timișoara costă parcarea cât în Salzburg și Viena? Ce salarii au ei și ce salarii avem noi! Dacă ar fi corecte tarifele nu s-ar plânge nimeni!
-
@…
Ar fi frumos sa iti si asumi cacaturile pe care le arunci in spatiul public, ca gargara ieftina si instigare la ura putem sa facem cu totiLa o simpla verificare pe google, afla si tu cu ocazia asta ca in Salzburg pretul parcarii este 2-2.5 Euro pe ora, in functie de zona, adica intre 9.89 – 12.36 RON / ora.
In Viena, in zona centrala parcarea costa 2,2 Euro pe ora, asta inseamna 10.8 Ron / ora.
La o simpla comaratie poti observa ca in Austria ai o marja intre 2 si 2.5 Euro pe ora iar in Timisoara ai o marja intre 0.2 si 0.8 Euro pe ora, pe scurt e de 10 ori mai ieftin in zonele periferice si de 3 ori mai ieftin in cele centrale.
Si cum se mai spunea prin comentarii, iei bani , faci parcari multilevel, nu iei bani, trasezi linii pe asfalt, asta depinde de mentalitatea fiecaruia, noi inca o avem pe aia de asistati sociali iar asta ne va mai tine in spate cateva zeci de ani si se muleaza multa mai bine pe precedenta administratie dupa care tot plangeti
-
-
Multumim pentru grija purtata de catre Viceprimarul Timisoarei Ruben Latcau fata de locuitori Timisoarei.Insa, cei care isi vor achizitiona acest tip de abonament, in baza documentelor de domiciliu, nu au siguranta ca vor gasi un loc de parcare in fara blocului, atunci cand ajung acasa.In cazul asta ce vom face vom prezenta abonamemtul la intrarea in bloc si ducem masina in baie,balcon sau debara???Asta numai un USR ist putea sa cloceasca o asa prostie si in fond este domeniul publis asfaltarea si dotarea strazilor sau facut tot din bani contribuabililor sau???
-
Spune-mi te rog unde in lume iti este asigurat locul de parcare public? Intotdeauna ai alternativa de loc de parcare privat. Daca ai bani de masina trebuie sa te gandesti si la costurile cum ar fi intretinere, taxe, asigurare, parcare. Nu iti cumperi masina si dupa iti dai seama ca nu iti permiti. Plin orasul de masini scumpe parcate pe interzis, spatiul verde si trotuare.
-
Daca tin bine minte, in Cluj. Locurile de parcare sunt numerotate, si cand platesti abonamentul primesti si un numar. In unele zone am vazut si cu numar de inmatriculare vopsit pe asfalt. Din moment ce faci abonament is platesti, nu vad care e problema sa ai loc asigurat. Si se poate pune si o limita, doua masini sau una de exemplu. Ma gandesc ca si ei au preluat sistemul de undeva. Erau si locuri cu plata pe zi/orara, ceva mai departe de blocuri, cateva sute de metri. Mai sunt si cele cu bara si lacat, pe care le-am vazut cam peste tot.
-
Unde în lume???!!! Voi usristii ăștia pe ce lume trăiți mah??
Nu mai departe de vecinii reșițeni de prin 2000 au locurile de parcare garantate cu numărul de mașina scris pe jos. București, Târgu Neamț alte orașe unde am văzut sistemul de închiriere loc. Sigur multe alte orașe din țară, nu trebuie să cauți în lume! Dai un ban și știi că ai locul asigurat. La noi tot dai bani și tot te învârti in cerc, pe benzina ta, pe poluarea plămânilor noștri și în final ajungi sa mai parchezi și ilegal pe trecere, bordura sau iarba.-
Bine, bine, reformulam.
Unde in lumea CIVILIZATA???
-
-
Mare Prost esti daca crezi ca platind un abonament ala cu masini scumpe de n-are bani de benzina va parca regulamentar, sau iti va lasa tie locul de parcare din fata blocului liber. :))
-
-
Teoreric banii incasati sunt folositi pt intretinere, amenajare si crearea de noi locuri de parcare. As fi si eu curios sa vad ce au facut cei de la telpark cu profitul.
-
sss…..ești un bou, sper să mergi la dracu cu fritz cu tot!!!!
-
Practic, Fritz o să plătească acei bani la colterm
-
Ce profit bo$$? Toți banii s-au dus pe salarii și sporuri! Îs chiar în gaură de aia trebuiau reorganizați și schimbată denumirea..
-
-
Big fail pentru USR pot fi siguri ca vor pierde la greu voturi pentru aceasta masura total aiurea. E de-a dreptul ridicol cum au putut sa gandeasca zonele respective dar nu ar trebui sa mire din moment ce afacerea i-a fost delegata unui dublu repentent penal de catre un impostor care nu si-a prezentat inca diploma de studii pe care a sustinut ca o detine. Practic este o taxa mascata care pune cetatenii pe drumuri ca sa aibe primaria bani pentru fanteziile primarului actual. Macar cel de dinainte a fost mai retinut cu maririle de taxe.
Nu am observat niciunde explicat scenariul in care masina este parcata 24 de ore intr-o zona rezidentiala.
Daca inteleg corect, inseamna ca trebuie achizitionat Abonament Zona Culoare + abonament Rezidential.
Exemplu:
Zona Albastra III 272 lei + Rezidential III 70 lei= 342 lei total.
Zona Galbena II 362 lei + Rezidential II 90 lei= 452 lei total.
Zona Rosie I 453 lei + Rezidential I 110 lei= 563 lei total.
Inteleg bine?
-
Daca citesti regulamentul, vei intelege cum sta treaba. Daca iti faci abonament de riveran, poti sta cu el tot timpul. Nu doar, de la ora 17. Cine isi face abonament general sau de zona, daca are si domiciliul in zona respectiva, in baza buletinului primeste si cel de riveran. Nu isi face doua abonamente. Daca lucrezi in zona rosie si ai domiciliul in zona albastra, atunci da, ai nevoie si de riveran, deci ai nevoie de doua abonamente. Daca iti faci unul general pe toate cele 3 zone, primwsti si locatar, in acelasi pret. Dar, conditionat de adresa din buletin. Nu ai adresa …flotant…si nu esti proprietarul masinii, nu primesti abonament de locatar ( rezident ). Aici intra cei din alte judete,sau cu masina inscrisa pe parinti,bunici. Regulamentul e simplu. Doar trebuie citit
-
“Aici intra cei din alte judete,sau cu masina inscrisa pe parinti,bunici.” + masini inscrise pe persoana juridica sau leasing
-
In conditiile astea sper ca parcarea de la primarie devine publica.
Redactia TION incercati sa sunati la Timpark eu tocmai am facut-o, voi spuneti in articol ca noul regulament intra in vigoare de la 1 martie iar la telefon mi-au spus ca pana la 31 martie nu se preiau cereri si nu se fac abonamente … parcati asa ca nu va amendeaza nimeni, a foat raspunsul. Pana la urma cum e? Incercati sa si verificati informatiile primite macar sa stim unde e informatia corecta. Merci.
Vai de capul vostru useristi imputiti cu fritz al vostru
-
Voteaza psd ca iti da cu o mana 100 lei si cu alta iti fura 200.
-
Nu vrei tu totul gratis, cu mașini pe trotuare pe spațiul verde ?
-
Sa ghicesc: corporatist. Asa-i??? Bai pufuletilor, incetati… trezirea… care psd la Timisoara??? cu siguranta o dai si cu rusii… Gizas, sunteti rupti de realitate, si daca vreti o tara ca afara, roiu…
-
Nu uitati ca astia ne vor si sangele!!! 🙂
Vin ei si dupa suflet…
Daca ai masina, sustii ca ai nevoie de ea 252 de zile/an(iti castigi venitul cu ea) si nu ai 800lei pe an sa platesti un loc de parcare full, inseamna ca ar trebui sa o vinzi si sa folosesti bicicleta, nu mai vorbesc de abonamentele anuale rezidentiale, care ar trebui sa nici nu existe. Daca tarifele ar fi la nivelul care trebuie, jumatate din locurile actuale de parcare ar fi libere si multi nici nu ar simti lipsa masinilor…
-
foarte corect , BRAVO , in plus sunt zeci de masini pe strazi si bulevarde nemiscate cu zilele, ceea ce insemna ca unii chiar nu au nevoie de masini dar le au pentru ca toate cheltuielile pentru o masina sunt prea mici in Romania. Din contra, ai masina trebuie sa platesti corect nu si doar 5 lei pe luna parcare si 100 lei asigurare/luna !!! Nu conteaza ce masina ai noua sau veche, fiecare are placerea si buzunarul lui, dar cheltuielile auxiliare trebuie sa fie la nivel de Timisoara, Bucuresti sau Cluj. Politica nu are nimic cu nivelul taxelor. Primaria nu poate dezvolta mai nimic din taxe penibile!!!!
-
Si ne intoarcem in comunism. Frigul îl avem deja cadou de la DoNimic. Nu e vorba aici de a avea banii respectivi ci de faptul ca sunt luati cu japca dar nu se ofera nimic in plus. Se cheama money grab…
El si numai el: DONIMIC FRIG, zis GERILA 12 CLASE: preamaritorul de taxe si impozite, terminatorul de proiecte, arivistul german, expert manipulator in social media, demolatorul de terase si chioscuri de presa, plangaciosul care arata cu degetul mereu catre altii, angajatorul tuturor licuricilor care l-au sustinut, favoritul presei timisorene, puturosul din primarie, cel mai transparent primar dintre cei care organizeaza o conferinta de presa o data la trei luni.
Iti multumim ca ne-ai scos din foame si din frig, ca ai transformat Timisoara din sat in oras!
Te iubim! Felicitari celor care te-au votat! Nu te meritam! Esti un geniu al administratiei!
Sa nu uitati sa il votati si data viitoare! Frigul trece, taxele le platim, dar el trebuie sa ramana! Sa ne dam tuturor o sansa pentru o Timisoara prospera!
-
AUR MH
1. Zonele sunt extinse in noul Regulament de Parcare, fata de ce am avut pana acum: http://www.timpark.ro/files/anexa_5_la_regulament.pdf
2. Numarul de locuri de parcare indicat in tabel este ireal de mare, in conditiile in care unele strazi sunt destul de scurte. Numaratoarea steagurilor din Actul I “O scrisoare pierduta”…. curat murdar!
Zona Complex ofera un exemplu bun pentru cele doua puncte de mai sus: strazile Delfinului, Socrates, Ofcea, Daliei… incercati, va rog, sa numarati pe strazile pe care le cunoasteti si reveniti cu un comentariu. Va multumesc!
bulangiu Fritz , a bagat timpark intre blocuri , ca la nebuni !
1. Majoritatea locurilor de parcare taxate de “baietii destepti” de la fostul TelPark, actualul TimPark (rebranduit in perioada lui Robu, care a promis in prima campanie electorala ca va desfinta aceasta capusa pe banul public) sunt pe strazi care tin de domeniul public si care sunt amenajate si intretinute din banul public. In aceste conditii, conform Constitutiei Romaniei, este interzisa taxarea folosirii acelui spatiu.
2. Plata unui abonament TimPark nu ofera nici o garantie ca vei gasi loc de parcare intr-o zona pentru care abonamentul este aplicabil. Concesionarea unui loc de parcare, insa, ofera aceasta garantie. Problema este urmatoarea: concesionarea unui loc implica doar plata unui impozit pentru locul respectiv, impozit care nu ajunge la mai mult de a zecea parte a unui abonament TimPark. Asa ca va las sa ghiciti de ce concesionarea de locuri de parcare nu s-a facut, nu se face si nici nu o sa se faca in Timisoara.
3. Achitionarea unei masini nu mai este un lux ci un lucru normal. Masina este astazi la fel de necesara ca si un telefon mobil. Face parte din standardul de viata, chit ca sunt inca destui care nu au masina. Faptul ca lumea vorbeste in contra TimPark este iarasi normal pentru ca vorbim aici de o bataie de joc la adresa timisorenilor si de o incalcare flagranta a Constitutiei Romaniei.
4. Multi timisoreni sustin in continuare capusa numita TimPark pentru ca au convingeri de genul “asa e pe dincolo” sau “asa am garantat un loc de parcare”. Din pacate e greu sa-i convingi ca gresesc, cu atat mai mult ca exista alternative care pentru cetatenii orasului sunt mai avantajoase si le ofera un trai mai civilizat (cum ar fi concesionarea).
P.S. Nu am platit, nu platesc si nu voi plati vreodata nici abonamente TimPark si nici amenzi (din care am destule). Motivul: din punct de vedere Constitutional nu au ce sa-mi faca.
Deci, mai trebuie sau nu talonul pentru abonamentul de rezident?
Ia mai terminati cu vaicarelile, ce ziceti daca ar fi ca in Japonia unde nu poti sa-ti cumperi masina daca nu ai loc de parcare? Sa vad atunci cand costa un loc mai mult decat gioarsa de 500 euro care nici macar nu circula ca nu are bani de dizăl.
De ce trebuie sa plătesc parcarea in Timisoara dacă sunt cetățean al acestui oraș și deja am cel puțin doua taxe ce merg la primărie pt simplu fapt ca am buletin de Timisoara???!!! Mâine ne luati bani pt lumina soarelui!
Și sper ca nu mai văd parcări rezervate la tot felul de instituții, începând cu primăria, prefectura, etc.
-
Cat platesti? Nici 100 lei pe an?
Sa fie crescute impozitele si atunci sa fie scoasa taxa pe parcare pentru timisoreni-
1400 lei plătesc eu pt ca sunt cetățean al acestui oraș minunat (mașina și casa)
-
De ce in euro nu inteleg.
La Sibiu e foarte simplu: 1 leu sau central 2 lei.
Sal,aceasi porcarie pe alti bani.
Si daca am doua masini? Cu cealalta circula sotia. Ce facem cu a doua, ii dam foc?
Jaf ca asta nu am vazut decat la userei, de un tupeu jegos incredibil.
Nu mai spun de bataia de joc de la ghisee, astia efectiv se pi*a pe noi.
Si ar fi cam cazul sa fie invers!
Ce vo ars Fritx ! Hahahahahahahaha !