Ministerul de Finanţe trimite câte o scrisoare clasică, pe hârtie, fiecărui contribuabil. Aceasta conţine informaţii ce permit înregistrarea în Spaţiul Privat Virtual (SPV) de la orice dispozitiv conectat la internet. Astfel, contribuabilii au acces la informaţii fiscale personale şi beneficiază de avantajele utilizării serviciilor electronice şi internetului: economisirea de timp, prin interacţionarea cu ANAF direct de acasă, reducerea birocraţiei şi primirea de documente cu aceeaşi putere juridică precum cele comunicate prin poştă sau la ghişeu.
Din 16 mai 2018, orice persoană care realizează venituri din activităţi economice sau alte categorii de venituri are posibilitatea să le declare online.
Formularul electronic inteligent al Declaraţiei Unice este disponibil în Spaţiul Privat Virtual (SPV). Potrivit legislaţiei fiscale în vigoare, începând cu anul 2019, depunerea online a Declaraţiei Unice este obligatorie.
Prin intermediul SPV, contribuabilii persoane fizice se pot informa asupra obligaţiilor fiscale, pot descărca decizii de impunere şi pot verifica situaţia declarării contribuţiilor sociale.
Pentru înregistrarea în SPV, contribuabilii care au primit scrisoarea trebuie să aibă acces la un dispozitiv conectat la internet şi să aibă pregătite o serie de informaţii: numărul documentului format din 12 cifre, înscris în partea stângă, sus, a primei pagini a scrisorii primite; codul numeric personal (CNP) sau numărul de identificare fiscală (NIF), înscris sub numărul documentului; seria şi numărul actului de identitate; adresa de e-mail proprie, numărul telefonului mobil personal; un nume de utilizator ales pentru autentificarea în SPV și o parolă necesară autentificării în SPV.
Aceste informaţii trebuie completate în formularul web disponibil pe portalul ANAF în secţiunea ”Spaţiul Privat Virtual” -> ”Înregistrare utilizatori persoane fizice şi juridice”, ”Persoane fizice/Înregistrare utilizatori”, alegând tipul de aprobare ”Verificare număr document” (linkul direct e aici).
După completarea corectă a tuturor datelor solicitate în formularul web, procesul de înregistrare se finalizează prin apăsarea butonului ”Continuă”.
Înregistrarea cu succes în SPV va fi confirmată prin afișarea unei pagini care va conține informațiile completate anterior, iar autentificarea în SPV se va poate face pe baza numelui de utilizator si a parolei alese la momentul înregistrării.
Serviciul electronic SPV este furnizat gratuit de Ministerul Finanțelor Publice și poate fi accesat direct aici.
Prin intermediul SPV se poate accesa situația fiscală personală și se pot primi sau transmite o serie de documente, declarații fiscale și alte informații fiscale utile.
Citiți principiile noastre de moderare aici!