Vă reamintim că patru pieţe şi zece străzi din Cetate vor intra în reabilitare prin mult-aşteptatul proiect de refacere a centrului istoric pe fonduri europene. Este vorba de Piaţa Unirii (integral), Piaţa Libertăţii (integral), Piaţa Sfântul Gheorghe (integral), Piaţa General Traian Doda, fostă Ţarcului (integral), şi străzile Sergent Constantin Muşat, Vasile Alecsandri (pe tronsonul între Unirii şi Libertăţii), Lucian Blaga (pe tronsonul între Liberăţii şi Huniade), Florimund Mercy, Francesco Grisellini, strada Fără Nume, Radu Negru, Eugeniu de Savoya, General Praporgescu şi Enrico Carusso.
Reprezentanţii muncipalităţii au anunţat, joi, că, pentru buna desfăşurare a lucrărilor, s-a decis închiderea circulaţiei pe mai multe străzi care vor intra în şantier, impunerea de restricţii de trafic, respectiv modificări de sensuri.
„Nu se va circula în zona Pieţei Sfântul Gheorghe, pe străzile Enrico Carusso, General Praporgescu, Strada Fără Nume, pe strada Mercy, de la 9 Mai la Savoya. De asemenea, va fi închis total traficul rutier în zona Pieţei Libertăţii, pe strada Vasile Alecsandri (de la strada 9 Mai la strada Dimitrie Cantemir), pe strada Victor Vlad Delamarina de la strada Alba Iulia la Lucian Blaga, şi pe strada Emanoil Ungureanu, de la Victor Vlad Delamarina la strada 9 Mai”, anunţă autorităţile locale.
Pe strada Dimitrie Cantemir, unde acum este sens unic spre magazinul Bega, sensul se va inversa: se va circula pe direcţia dinspre Carol Telbisz spre Lucian Blaga.
Pe unele străzi, accesul va fi permis doar riveranilor, spun oficialii primăriei: pe Vasile Alecsandri, de la Eugeniu de Savoya la 9 Mai, pe Victor Vlad Delamarina, pe tronsonul de pe strada Sf. Ioan spre Piaţa Libertăţii, pe strada Lucian Blaga, pe direcţia J. Bolyai – D. Cantemir, cu menţiunea că pe cele două străzi se menţine sensul de mers, şi pe Savoya, între Vasile Alecsandri şi Mercy.
Pe strada Lucian Blaga, pe tronsonul I.C. Brătianu – Janos Bolyai, şi pe Vasile Alecsandri, pe tronsonul de la Piaţa Mărăşti la strada Eugeniu de Savoya, maşinile vor putea circula în ambele sensuri, mai precizează reprezentanţii primăriei.
„Atenţionăm şoferii că nu se va mai putea face traversarea de la nord la sud a oraşului prin zona Cetate şi vor trebui să aibă în vedere faptul că va fi permisă circulaţia vehiculelor autorizate pentru lucrări, cele care intră şi ies din şantier. Menţionăm că la finalizarea lucrărilor, ca în oraşele istorice europene, străzile din zona Cetate vor deveni pietonale”, reamintesc autorităţile locale.
Unde îşi vor putea parca maşinile şoferii timişorenii pe toată perioada cât se va întinde şantierul?
„Recomandăm şoferilor să folosească parcările municipalităţii: Piaţa 700 (n.r. – parcarea făcută de Constructim în asociere cu ADP), cea din spatele magazinului Bega, Hotel Central, Piatra Craiului, cea care aparţine CJT de lângă Materna, precum şi parcările private din zona centrală”, spune primarul Nicolae Robu.
Cu alte cuvinte, edilul-şef al oraşului le recomandă şoferilor să parcheze în parcările cu regim special, unde… nu sunt valabile abonamentele de parcare TimPark.
Centrul istoric al Timişoarei va deveni pietonal în urma acestui proiect, asfaltul va fi înlocuit de dale din piatră naturală, vor avea loc lucrări la reţelele tehnico-edilitare, iar cablurile vor fi duse în subteran. Proiectul trebuie finalizat până în iulie 2015, iar executant este Romprest Service.
Citiți principiile noastre de moderare aici!