Conform procedurilor, piloții au cerut aterizarea de urgență. Lângă pistă sunt trimise mai multe echipaje de pompieri. Aeronava se află în aceste momente încă în aer.
Acesta nu este singurul incident înregistrat miercuri pe aeroportul din Timișoara. După prânz, un alt avion aparținând aceleiași companii, cu 76 de pasageri, care trebuia să plece către Iași, și-a anulat zborul chiar când se afla pe pistă, tot din cauza unor defecțiuni tehnice. Din această cauză, zborul a avut o întârziere de o oră și jumătate, pasagerii ajungând la destinație cu o altă aeronavă.
UPDATE. Avionul a aterizat fără probleme, în urmă cu câteva minute. Pasagerii au fost debarcați și mutați într-o altă aeronavă pusă la dispoziție de companie, care îi va duce la destinație.
Aeronava s-a întors după aproximativ 30-35 de minute de zbor. Fisura s-a produs la geamul copilotului și, pentru că avionul era la altitudine, exista oricând pericolul ca geamul să se spargă din cauza presiunii.
Cel mai probabil, autoritățile aeriene vor demara o anchetă pentru a afla cum a fost posibilă producerea unui asemenea incident grav.
UPDATE. Fondatorul şi directorul companiei Carpatair, Nicolae Petrov, a declarat, după incident, că defecţiunea produsă la geamul copilotului nu a pus în nicio clipă în pericol aeronava, ci doar a afectat vizibilitatea piloţilor. Totuşi, comdandatul a decis să se întoarcă pe aeroportul din Timişoara.
“Este vorba de o revenire în zbor. După decolare s-a produs o fisurare la un strat exterior la parbriz. Parbrizele de la carlinga echipajului au mai multe straturi. Cel exterior este şi încălzit. Când se produce o încălzire neuniformă se pot produce fisuri. Dar ceea ce se întâmplă este că doar este afectată vizibilitatea pilotului. Cu o astfel de defecţiune se poate şi continua. Comandantul oricum a hotărât să revină şi este de competenţa lui, cum consideră el, pentru că el este acolo”, a declarat Petrov.
Legat de incidentul de miercuri după-amiaza, directorul companiei a afirmat că a fost vorba de un mesaj de avertizare, care trebuia verificat.
„Astăzi (miercuri – n.r.) a mai existat o revenire din rulaj. A existat un mesaj care trebuia verificat. Echipajul a decis să revină din rulaj. Nu defecţiune tehnică, mesaj care trebuie verificat. (…) Ne pare rău! (…) Vreau să vă spun că nicăieri ca la noi nu aleargă televiziunile să prezinte o revenire din rulaj sau din zbor. Pentru că se creează o presiune, eventual, pe echipaje să nu mai revină când ei asta ar trebui să facă! Asta înseamnă siguranţa zborului. Orice dubiu au, mesaj – şi sunt computere multe într-un avion – trebuie verificat”, a mai spus Petrov.
Conform reprezentanţilor Aeroportului Timişoara, la aterizarea zborului de Bergamo, pe pistă s-au aflat toate autospecialele instituţiei, precum şi mai multe salvări, gata să intervină în cazul în care ceva nu ar fi decurs aşa cum trebuie.
Aterizare fortata cu balonul, in curtea unui localnic
Citiți principiile noastre de moderare aici!