Potrivit primarului Dominic Fritz, toate cele 44 de autobuze electrice au ajuns la Timișoara. Mijloacele de transport în comun vor intra în circulație după parcurgerea verificărilor tehnice și administrative necesare.
„Aproape jumătate sunt deja înmatriculate. Cei care circulă pe liniile 33, 40, E1, E2, E3 și E7 se bucură de confortul lor. Celelalte urmează să fie recepționate și înmatriculate. De la 1 august și timișorenii care circulă pe linia 13 (din centru până la Ovidiu Balea) au la dispoziție autobuze noi”, a spus acesta vineri, 28 iulie.
Reprezentanții Societății Metropolitane de Transport Timișoara (SMTT) au transmis că, din 1 august, capătul liniei 13 va fi mutat de la stația Gheorghe Barițiu la stația Hotel Timișoara, iar ca urmare a modificării traseului, numărul zilnic de curse va crește cu 11 în zilele lucrătoare și cu 13 în zilele nelucrătoare.
„Legătura între cartierul Mehala și Gara de Nord va fi în continuare asigurată, prin transbordare în Piața Timișoara 700, de liniile de firobuz 11, M11, 14, M14 și 18 precum și de linia 1 tramvai”, au adăugat cei de la SMTT.
Vă reamintim, primele două autobuze 100% electrice au intrat în circuitul transportului în comun din Timișoara în 20 aprilie. Acestea au început să circule pe linia 33, între Calea Șagului și Catedrala Mitropolitană, restul fiind introduse treptat.
În ultima ședință a Consiliului Local Timișoara, Roxana Iliescu (PRO România) l-a întrebat pe directorul Societății de Transport Public Timișoara (STPT) Constantin Cocheci câte autobuze electrice se află în circulație, spunând că din informațiile pe care le deține ar fi numai șase.
Constantin Cocheci a susținut că informațiile Roxanei Iliescu sunt eronate.
„Aceste autobuze circulă în două ture, iar informațiile doamnei Iliescu sunt greșite. 10 autobuze stau la încărcat, iar 10 sunt pe traseu. Avem și două de rezervă; cum traversăm o perioadă cu coduri portocalii de caniculă și temperaturi extreme, crește consumul pentru asigurarea aerului condiționat, astfel că avem și autobuze de rezervă. Sunt 22 de autobuze în graficul de exploatare”, a explicat directorul STPT.
Autobuzele Karsan au o lungime de 18 metri și o capacitate de 150 de călători, din care 50 pe scaune. Autobuzele electrice includ facilități pentru accesul persoanelor cu dizabilități și sunt prevăzute cu sistem de supraveghere video în interior și la exterior.
Acestea sunt făcute în așa fel încât să reziste la temperaturi cuprinse între -25 și +45 de grade Celsius, la ploaie, praf, gheață etc. Scaunele sunt făcute din material armat cu fibră de sticlă sau mase plastice cu tratament antistatic, cu proprietăți antigraffiti și antivandalism. Se estimează că acestea vor putea funcționa minim 15 ani fără a avea nevoie de reparații generale.
Banii pentru aceste autobuze vin prin Programul Operațional Regional (POR) 2014-2020, Axa prioritară 4, în baza unui proiect derulat în parteneriat cu Ministerul Dezvoltării Regionale și Administrației Publice și Primăria Municipiului Brașov. Valoarea totală a proiectului este de peste 220 de milioane de lei, din care bugetul alocat municipiului Timișoara se ridică la peste 170 de milioane de lei. Finanțarea nerambursabilă acoperă 98% din totalul costurilor eligibile, iar diferența de 2% și valoarea cheltuielilor neeligibile se finanțează din bugetul local.
Pe aceeași temă:
FOTO. Primele autobuze electrice ajung în câteva zile la Timișoara
Trimite articolul
XAu ce vandaliza prostii.
Recomand sa lasati distant amare intre ele… 🙂 Am vazut cu totii cat de sigure sunt…
-
vorbesti pentru tine (si poate Robu?!). Noi ceilalti, “cu totii” am observat ca sunt foarte sigure. Cat despre distranta lasata, se aplica la orice autobuz, mai ales la cele vechi.
-
Robu? 🙂 ati observat dezastrul ecologic lasat in urma? ati vazut conditiile in care lucreaza copiii prin minele din Africa si nu numai? costurile? ai vazut pompieri (in strainatate) care avertizeaza cat de periculoase sunt? Vedeti doar produsul finit, si vedem ca se aprind foarte usor…
-
Criticați autobuzele pe care este cel mai potrivit să pui acumulatorii pentru că stau în jur de 16 ore în trafic. De mașini, telefoane și laptopuri ce spuneți?
-
-
Multumim LAE!
-
Nu sunt de la Lae. Au achizitionate de guvern.
Sa planteze si cate 1-2 jandarmi in ele, ca sa ne asiguram ca se intra doar cu bilet/abonament, si ca nu vor fi vandalizate. Doar asa se va educa romanul si alte etnii …
-
Se vede ca nu circuli cu ele, altfel ai fi stiut ca inca nu au montate validatoare in ele. Cu alte cuvinte se circula gratis cu autobuzele galbene. Vad ca acest aspect este ocolit de toti, si de cei din STPT, si de Primarie, si de SMTT. A cumparat guvernul autobuzele iar “localnicii” au uitat sa achizitioneze si validatoarele pentru ele…
Or sa arda asa frumos….combustie spontana ca toate gunoaiele elwctrice
-
Gigi baiatule, sper ca nu ai in buzunar vreun telefon (electric), in rucsac vreun laptop (electric) si nici vreo lanterna, aparat de ras, de tuns, Xbox, Nintendo Switch, tableta, aspirator robot, casti bluetooth, etc.etc.etc. Toate daca sunt moderne, au baterii cu Li, exact ca cele din autobuze. Si daca ard, se deschid usile si lumea iese afara, care-i problema? Nu explodeaza. Este drept, nimeni nu a auzit vreodata ca o masina cu motor clasic sa arda. Sau parca…
In 27 iunie Roxana Iliescu zicea ca doar 5 autobuze sunt pe traseu. Intr-o luna nu a reusit sa obtina informatii mai exacte de trebuie sa intrebe in sedinta?
Sau din 13 cobori la Circumvalatiunii/Gheorghe Lazar, vis-a-vis de Kaufland, si iei E1 de la Penny o statie spre Gara de Nord.
Ar trebui si unele nearticulate pentru trasee gen e8. Nu musai electrice, dar sa fie noi.
Parcate cam aproape. Vedeti sa nu dea incalzirea globala in ele si sa arda toate. Acum e pe mare o nava cargo cu 3000 de masini in flacari si totul de la o electrica safe and effective
-
De acord. Este nevoie de parcări cu pereți antifoc (chiar dublu probabil) între ele.
SUPER !!! REALIZARE !
ROBU NICOLAE ” legacy ” BRAVO !