2022 a fost decretat „anul șantierelor” pentru Timișoara. Fondurile se îndreaptă spre șantierele de infrastructură de mari dimensiuni. Viceprimarul Ruben Lațcău a vizitat sâmbătă, 12 februarie, șantierul Clinicii de Balneologie, unde au fost aduse în discuție cele mai importante proiecte deja demarate.
„În momentul acesta am început lucrul cam la toate șantierele din oraș, pentru că temperatura este favorabilă”, a anunțat viceprimarul.
Mareșal Constantin Prezan
A început deja activitatea la sensul giratoriu dintre Mareșal Constantin Prezan, Venus și Calea Urseni. Lucrările din cadrul proiectului de investiții „Modernizare și extindere la patru benzi str. Mareșal C-tin Prezan (Lidia) – Venus” au fost stopate ca urmare a instalării sezonului rece. Partea de utilități a fost finalizată, urmând ca de luna aceasta să fie finalizată fundația și turnat asfaltul. În decembrie 2021 s-a făcut racordul dintre magistrala de 1.000 mm apă-canal de pe Prezan cu rețeaua din sensul giratoriu de la AEM (Piața Gheorghe Domășneanu).
Potrivit reprezentanților primăriei, strada Mareșal C-tin Prezan va avea două benzi de circulație pe sens, încadrată cu bordură și rigolă la bordură. Strada Venus va avea două benzi de circulație pe sens, încadrată cu bordură și rigolă la bordură. Se va amenaja un sens giratoriu la intersecția dintre străzile Mareșal C-tin Prezan și bd. Sudului cu 3 intrări/ieșiri, dar și un sens giratoriu la intersecția dintre străzile Mareșal C-tin Prezan, Venus și Calea Urseni cu 3 intrări/ieșiri. Vor fi piste de biciclete pe ambele sensuri cu lățime între 1-2 m, trotuare pe ambele părți cu lățime între 1-2,50 m, zone verzi pe o suprafață de 19.550 mp. Se va extinde rețeaua de troleibuz până la Bulevardul Sudului.
Bulevardul Cetății
Lucrările au fost deja reluate pe Bulevardul Cetății. Este al doilea șantier mare din oraș început de administrația actuală, după Calea Bogdăneștilor. Contractul a fost semnat încă din luna septembrie a anului 2020. Execuția propriu-zisă a lucrărilor ține 30 de luni.
Linia nouă cale dublă de tramvai se va întinde pe 1,57 km, carosabilul va fi reabilitat la câte două benzi pe sens – 25.800,94 mp, trotuarele vor fi reabilitate pe o suprafață de 12.291,45 mp, pistele de biciclete vor fi amenajate pe ambele sensuri – 3.590,62 mp, spațiul verde va fi amenajat pe 20.530,79 mp și vor fi amenajate zece stații de tramvai.
Calea Bogdăneștilor
Șantierul de pe calea Bogdăneștilor a fost și el reluat. Rețeaua de termoficare a fost schimbată, urmând să fie turnată fundația și să se refacă toate rețelele de utilități din subteran.
„Pe Bogdăneștilor au fost reluate lucrările, s-a finalizat schimbarea rețelelor de apă și de canalizare. În partea dinspre Alexandrescu, în partea dinspre calea ferată a bulevardului, probabil undeva în următoarele doua luni de zile se va introduce o restricție pentru intersecția Bogdăneștilor, Hașdeu, Circumvalațiunii”, a declarat Ruben Lațcău.
Zona va fi închisă în această vară, autoritățile preconizând reluarea circulației undeva în luna septembrie.
Teoretic, lucrările pe Calea Bogdăneștilor au început în aprilie 2021, la câteva luni bune de la semnarea contractului de proiectare și execuție. Acesta a fost semnat de vechea administrație în iunie 2020, cu asocierea Sylc Con Trans – Longhersin – Matrix Computers – Lile Service General Construction – Optotel Com – Electric Rail Project – Instal Group – Cons Electrificarea Instal – Madi FHVAC – Swarco Traffic România.
Lucrările costă 116 milioane de lei, din care aproape 90 de milioane sunt bani europeni.
Stan Vidrighin
Șantierul de pe Stan Vidrighin așteaptă autorizația de construcție. Valorificarea contractului semnat de Primărie cu Porr Construct este condiționată de câteva avize.
„Pe Vidrighin, suntem în momentul ăsta în ultima faza de avizare. Am stabilit organizarea de șantier, care va fi pe Podeanu, în spatele Sălii Polivalente pe care o construiește Politehnica și Primăria. Probabil în următoarea lună se va emite autorizația de construcție și vom putea începe lucrările. Pe Vidrighin se va lucra la fel ca pe Cetății: pe o singură parte”, informează Ruben Lațcău.
Pentru reabilitarea liniei de tramvai și a tramei stradale pe Calea Stan Vidrighin, Primăria a propus Direcției Regionale Drumuri și Poduri (DRDP) restricționarea traficului de tonaj care tranzitează Timișoara. În acest moment, DRDP analizează propunerea.
„În momentul în care jumătate de bulevard de acolo va fi închis, automat coada de camioane va fi de la intrarea în Timișoara până la Remetea, probabil”, a explicat viceprimarul.
Investiția vizează toată șoseaua, pe 1,8 km, dar și schimbarea liniei cale dublă de tramvai, de la intersecția cu str. 1 Decembrie cu racordare la str. Ștefan cel Mare până la sensul de la AEM. Va fi schimbată și rețeaua de contact și sunt prevăzute și lucrări edilitare, la instalațiile de gaz, rețea termică, telecomunicații, energie electrică, iluminat public, apă-canal.
Pasajul Solventul
Despre Pasajul Solventul se discută încă de pe vremea administrației Ciuhandu, iar pe vremea lui Nicolae Robu s-a reușit actualizarea studiului de fezabilitate și semnarea contractului de proiectare și execuție – în septembrie 2020, chiar înainte de alegerile locale. Atunci s-a dat și ordin de începere și timp de șase luni ar fi trebuit să se lucreze la proiectare. La proiectul tehnic s-a lucrat însă mai bine de un an, după ce administrația Fritz a cerut și modificări.
În prezent, Ruben Lațcău anunță că „s-au semnat contractele pentru relocarea de utilități, pentru gaz a fost semnat contractul, la fel și pentru fibra optică”. Contractul cu Enel va fi semnat în această săptămână și, probabil, de săptămâna viitoare va începe revocarea de utilități.
Firmele contractante se ocupă de organizarea șantierului și aducerea echipamentelor. În perioada imediat următoare, lucrătorii ar trebui să fie văzuți pe șantier.
În prima jumătate a anului vor fi efectuate de activitățile de relocare a utilităților, groapa urmând a fi săpată în mai-iunie. Viceprimarul și-a exprimat unele rezerve pe care le are cu privire la devotamentul constructorului pentru proiect.
„Aici vă zic sincer că am niște emoții cu constructorul, pentru că nu pare la fel de motivat ca Primăria să execute lucrarea și uneori noi suntem cei care tragem de el mai mult decât trage el de lucrare. O sa îl ținem din scurt, o sa îl supraveghem cât mai des și o să sperăm ca își face treaba”, a afirmat Lațcău.
Pasajul Solventul va avea patru benzi de circulație, câte două pe sens, și va fi construit în continuarea străzii Bogdăneștilor, aflată acum în șantier pentru modernizare. Pasajul va avea o lungime totală de 87,10 metri, va avea linii de tramvai, trotuare și piste de biciclete și va trece pe sub zece linii de cale ferată. Ar urma să fie continuat cu un pod peste Bega care va asigura apoi legătura cu str. Gării, planul fiind să fie închis Inelul IV de circulație pe partea de vest a orașului.
Podul ISHO
Se mai așteaptă avizul Direcției de Cultură pentru a putea fi dat drumul lucrărilor la Podul ISHO. Încă sunt discuții și cu Transelectrica, dar viceprimarul asigură că anul acesta se va începe execuția proiectului.
„Pe podul de la ISHO mai avem un singur aviz de care avem nevoie: de la Direcția de Cultură. Mă rog, de la Direcția de Cultură și Transelectrica. Transelectrica e o situație puțin mai diferită. Dar luna aceasta cred ca vom putea să obținem avizele și să avem o autorizație de construcție aici și să putem să dăm drumul la licitația de execuție de lucrări”, spune Ruben Lațcău.
Viceprimarul acuză procesul de avizare ca fiind principalul vinovat pentru amânarea începerii șantierului de la ISHO. Direcția de Sănătate Publică (DSP) a cerut Primăriei să întocmească un studiu de impact asupra populației. Realizarea studiului a solicitat sistarea procesului de avizare. După nouă luni, Agenția pentru Proiecția Mediului (APM) și DSP-ul și-au dat acordul pozitiv.
Școala Generală 30
Primăria Timișoara a lansat în aprilie 2021 licitația pentru modernizarea Școlii Generale 30. A fost săpată groapa pentru fundație și se montează fierul. Unitatea de învățământ ar trebui să fie transformată complet până în 31 mai 2023. Practic, vor fi extinse, modernizate și echipate spațiile educaționale din unitatea de învățământ. Vor fi construite două corpuri noi de clădire, în regim D+P+2 etaje pe lângă cele trei deja existente. Terasele circulabile vor fi modernizate, iar clădirile actuale vor fi izolate termic. Din 2023, la școala din Soarelui vor învăța cu 291 de elevi mai mult decât în prezent. Ar trebui să rezulte 16 săli de clasă în plus.
Valoarea totală a contractului pe fonduri europene este de 24,3 milioane de lei cu tot cu TVA, dintre care 23,8 milioane de lei de la Uniunea Europeană.
Campusul Lenau
Din septembrie 2019 se lucrează, teoretic, la noul campus al Liceului „Nikolaus Lenau”. Atunci a fost semnat ordinul de începere pentru construcția celor patru clădiri care vor fi ridicate de la zero în zona Popa Șapcă – Oituz.
„La Lenau și lucrează; luna aceasta vom monta ultima placă și vom finaliza structura; săptămâna viitoare o s sa mergem acolo să vedem cum arată lucrările. Acolo ne propunem și noi și constructorul ca până vara anului viitor să finalizăm construcția”, a declarat viceprimarul.
Noul campus a fost gândit cu 48 de săli de clasă, laboratoare de fizică, biologie, chimie și informatică, sală de sport, bibliotecă în limba germană și bibliotecă digitală, cu un cabinet medical și multe alte spații administrative.
Trimite articolul
X“…în următoarele doua luni de zile se va introduce o restricție pentru intersecția Bogdăneștilor, Hașdeu, Circumvalațiunii”, a declarat Ruben Lațcău.”…. Nu exista, pe harta orasului, o astfel de intersectie. S-a confundat Circumvalatiunii cu Cetatii, presupun.
-
Ai nimerit-o ca nuca-n perete! Ale tale sunt doar paralele! 😁
-
Scuze! M-am grăbit!
Bine ca hartia va mai suporta.Ca Timisoreni sau saturat peste cap de voi pentru o bucatica de strada ca B-dul Cetatii va trebuie aproape 3 ani atunci ce sa mai vorbim.Numai si numai ABURELI
-
bucatica de stradade 2 kilometri cu linii de tramvai, 2 benzi pe sens si parcari pe toata lungimea, nu cred ca ai vazut asa ceva la tine in sat. si nu are nici un an de cand a inceput
-
La mine in sat trenul vine pina in centru la MALLnu asa pina la gara noi avem primar destoinic nu un FRITZ.Canalul Maneci sa facut in 6 ani de zile!Bucatica asta 3 ani?Si ai dreptate inceputul este greu sfarsitul este tragic
-
ba bocsig, iar nu ti-ai luat pastilele.
pasajul ala de la michelangelo de 300m, cat 4 ani a durat? si are doar doua benzi jumate, si curge apa din pereti.
du-te si mai roade o duda.
-
-
Deci se lucreaza simultan si pe Bogdanestilor si pe Cetatii, ca sa blocheze total zona. Gandire de manager. Wow!
La fel cand administratia trecuta a inchis simultan si pasajele POpa Sapca si Jiul. Alta minte luminata. Dunde apar astia ? De pe ce planeta ?
Dle Lațcău, cu privire la pasajul Solventul: lucrarea nu se face cu “speranțe”, ci cu condiții foarte clare, dure, penalități și condiții de reziliere aferente contractului. Dacă încă înainte de start ne spuneți ca “aveți speranțe”, treaba e clară, ați făcut contractul PROST !!!
-
Daca acu’ s eplange ca asta nu are tragere de inima, ce sa mai si zici…!
On topic de podul peste Bega in dreptul Dambovita se aude vre-un constructor ceva? Licitatie ceva nimic? -
Are dreptate contribuabilul . Cu rugaminti nu faceti pasajul . Trebuiau puse in contract penalitati severe pentru neindeplinirea la timp a obligatiilor . Dar daca angajatii Primariei nu isi fac treaba la timp ,din nou ar trebui sa fie penalitati si uite asa tu lasi de la tine , eu las de la mine si ” speram ” ca acest constructor sa lucreze cu tragere de inima . Daca a trebuit un an sa se proiecteze , probabil in vre-o 10 ani vom merge pe acolo cu tramvaiul .
Nicio parcare supra/subterana, acces rapid gara-aeroport, spital municipal, stadion, cai noi de acces, si nu in ultimul rand piste de biciclete .
-
ce limba vorbesti ? La Primarie nu se vorbeste limba asta !
Dar ce e cu discriminarea asta? De ce primăria ajută pe bani publici pe un dezvoltator să își vândă mai scump blocurile? De ce la isho se face pod pe banii noștrii că să profite o persoană particulară?! De ce primăria nu construiește infrastructura pentru toți ceilalți dezvoltatori?