„Am reînceput lucrările pe Vidrighin, la intersecția cu 1 Decembrie 1918, ultima etapă importantă din proiect. Obiectivul nostru e ca până în toamnă să terminăm șantierul și noile tramvaie să circule din nou de pe Cetății până în sensul giratoriu de la AEM.
Acum, refacem de la fundație toată zona intersecției pentru ca din martie să montăm linia de tramvai aici. Reabilitarea completă a bulevardului e unul din șantierele mari pe care le avem în lucru. În decembrie am semnat contractul în valoare de 15 milioane euro, fonduri europene, pentru acest proiect”, transmite primarul Dominic Fritz la finalul lunii ianuarie.
Vă reamintim, anul trecut, în noiembrie, la aproximativ un an și jumătate de la demararea lucrărilor pe șantierului de pe Calea Stan Vidrighin din Timișoara, acesta intra pe ultima sută de metri, intersecția cu 1 Decembrie 1918 urmând să fie modernizată.
Până la finalizarea intersecției, rămân în vigoare restricțiile care au intrat în vigoare încă din 16 noiembrie 2023:
- Este închis accesul de pe Str. 1 Decembrie 1918 pe Calea Stan Vidrighin, precum și în sens opus;
- Se circulă pe câte o bandă pe sens pe Calea Stan Vidrighin, în zona intersecției.
Ce lucrări se fac
Pe Calea Stan Vidrighin, din Zona Industrială Buziaș, lucrările vizează schimbarea liniei de tramvai – pe o lungime totală de 3,6 km (câte 1,8 km pe sens), reabilitarea celor patru benzi de circulație auto și a pistelor de biciclete, precum și amenajarea de spații verzi. Tot aici vor fi și zece stații noi de tramvai, dar și patru sisteme de bike-sharing.
De lucrări se ocupă firma Porr Construct, care colaborează cu: Porr Bau GmbH – CSV Infratech SRL – Swarco Traffic România – Vimato – Wiebe România – Electroechipament Industrial SRL – Sane – Longhersin.
Lucrările de pe Bulevardul Cetății și Stan Vidrighin au fost primele proiecte locale care au primit finanțare europeană prin noul Program Regional Vest. Agenția de Dezvoltare Regională (ADR) Vest și Primăria Timișoara au semnat, în 14 decembrie 2023, două contracte de finanțare aferente lucrărilor.
Valoarea investiției de pe Calea Stan Vidrighin se ridică la puțin peste 20 de milioane de euro (101 milioane de lei, dintre care 77,8 milioane sunt fonduri nerambursabile). Termenul de execuție este de 30 de luni, ceea ce înseamnă că reabilitarea ar trebui să fie gata în septembrie 2024.
Video: cititor Tion
Pe aceeași temă:
FOTO. Conductele magistrale de apă și canal de pe Calea Stan Vidrighin au fost schimbate
Trimite articolul
XIi reamintim primarului zero proiecte,ca finantarea ptr Vidrighin si Cetatii s-a obtinut in timpul administratiei Robu.Banii vor veni in urmatoarea perioada.Nu de alta,dar minte cu prea mare inversunare,ca vreun timisorean sa mai puna botul la aceste vrajeli ieftine.
-
Da ? Și în 14 decembrie 2023 ce au semnat, a doua finanțare ?
-
tu nu prea intelegi cum merge treaba cu fondurile oiropene, este? dar “zero proiecte” esti in stare sa pricepi?
-
E grele ptr usr-isti….dar iti explica baiatu ca ptr pr…i.Proiectul si finantarea a fost obtinuta de administratia Robu.Ca sa primesti bani,lucrarea trebuie executata si sa se afle in anumite stadii la o anumita data.Ptr ca lucrarile se afla in termen ,se primesc banii de la UE,bani cheltuiti pana acum din bugetul local.Cu asta se lauda Fritz,cu munca celor de la Porr si proiectul si finantarea de
la Robu.Meritul lui Fritz=valoarea mancarii digerate in baie
-
-
De-aia nu se incadra tramvaiul pe linia 5, cand dadea in stalp? De destepti ce au fost cand au facut proiectele pe care le-au dosit la sertar, ca sa mai ia rrobuLache niste bani pentru chitara noua prin sf-uri prelungite si iar bagate la sertar si iar sf si iar la sertar? Vorba vine proiecte, in rest copy-paste de la cele vechi, ca nici pomi nu erau pusi in proiectul lui ceausescu si nici tramvaiele de atunci nu aveau latimea actuala! Mai bine ti-ai trimite stapanul sa cante la metroul lui Boc! Diferenta intre cei doi e ca Boc a facut ceva PENTRU oras, rrobuLache face doar PE!
-
@ROMANIA
bo$$, s-a recunoscut ca a fost grseala la executie, ce to mancati prostii
-
intersectia a fost refacuta in urma cu nici 10 ani cand s-a schimbat si linia de tramvai dinspre p-ta Traian pana la prima statie de tramvai de pe Vidrighin. Acum pentru ca niste cretini de proiectanti / constructori au amplasat linia la o cota superioara si nu s-a mai putut face racordul cu linia existenta trebuie schimbat totul! Romania mesterului Dorel
-
Tu vorbesti de Piata Traian, iar lucrarile sunt la statia Banatim, intre Lidl si autobaza STPT! La circa 1 km distanta! Asa e cand esti platit de interlopul trubadur rrobuLache!
!!! 🙂
Multumim domnului Fritz ca pune Timisoara in miscare. Robu nu a facut nimic 8 ani.
-
Da, nimic, i-a pus pe tava cele mai mari proiecte cu care se lauda. Si pana sa zici c “toti stiu sa deseneze s sa faca proecte”, tine minte ca aceste proiecte au fost lasate in stadiul de “executie”. In plus, daca vrei sa afli ce inseamna birocratia satului roman ca sa ai deja un proiect in “executie”, iti recomand sa-ti dai jos ochelarii de cal si sa te mai documentezi
Proiectul lui Fritz era la lui Robu si, de fapt, era al lui Ciuhi. Dar terasele de pe Bega, ale cui erau? Si casele rromanesti?
-
hector vezi sa nu te intorci inapoi in timp anterior anului 1989 cand Timisoara era pastorita de politrucul Mot care stingea lumina pe strazi ca sa faca pe plac sefilor din PCR! Nu uita si tu esti unul din cei care au votat cu Robu care ne aburea in 2012 cu pasajul Solventul. A facut ceva, a sapat 1 m din viitorul pasaj? NU. In schimb cu doar cu o saptamana inainte de a pierde semna pe o masuta contractul dupa OOOOOOOOPT ani de primarie!!