Primăria Timișoara căuta la finalul lunii iunie o firmă care să o ajute să facă „încă un pas spre tranziția către o instituție digitală”. A pus la bătaie 24.000 de euro pentru un audit pe servicii pe patru direcții. Procedura aleasă a fost cumpărare directă, iar contractul pentru „servicii de asistență și consultanță informatică pentru analiza privind gradul de pregătire al Primăriei Municipiului Timișoara pentru trecerea la un mod de lucru 100% digital și achiziționarea de servicii de consultanță, expertiză și asistență tehnică în domeniul IT/Digitalizare” a fost semnat zilele trecute.
Se ocupă firma Pro Activ Global SRL, o firmă din București înființată în anul 2004, care a raportat pe anul 2020, conform listăfirme.ro, o cifră de zero angajați, cu o cifră de afaceri sub 500.000 de lei și datorii de 6,3 milioane de lei. Valoarea contractului semnat cu PMT este de 50.000 de lei plus TVA, echivalentul a puțin peste 12.000 de euro.
„Este auditul pe digitalizare. Timp de o lună, firma câștigătoare va analiza modul de funcționare al primăriei, ce seturi de date sunt folosite cu predilecție, unde încă nu se folosesc procese digitale, unde există procese standard și unde nu și care dintre aceste procese pot fi folosite în aplicații software”, ne-au declarat reprezentanții primăriei.
Acesta este primul audit din cele două anunțate de primarul Dominic Fritz, iar planul este transformarea digitală a instituției, renunțarea la modul de lucru bazat pe suport de hârtie și trecerea 100% la un format digital. Transformarea este gândită, deocamdată, doar pentru patru direcții: Direcția de Urbanism, Direcția Fiscală, Direcția de Evidență a Persoanelor și Serviciul Juridic. Conform noii organigrame a PMT, suspendată deocamdată în instanță, municipalitatea are și Biroul Digitalizare.
Reprezentanții primăriei nu au putut să ne spună până la ora transmiterii acestei știri dacă la procedura de „cumpărare directă” lansată în vară s-au înscris și alte firme sau doar Pro Activ Global SRL.
Angajații firmei din București vor trebui să studieze și să analizeze informațiile găsite, să semnaleze gradul de digitalizare, zonele critice, precum și verigile lipsă din resursele, procesele și datele analizate. Primăria va primi o listă cu plusuri și minusuri și recomandări pentru a „repara zonele critice și construi un plan de digitalizare 100%.
editor Dan Oancia
Pe aceeași temă:
Trimite articolul
Xmai bine platesti o firma sa-ti gaseasca si pwla, fritz, ca esti varza 100%
Aici sunt banii dumneavoastra ! La iarna “auditul” facut cu firma de partid ne va tine de cald.
Fritz esti cel mai incompetent hot pe care l-am vazut!
Cine striga : Fara hotie in functii păublice!? Se pare ca voiau sa nu mai fure altii, ci sa poata fura ei, iar pentru asta trebuiau sa ajunga la ciolan. pe acestia nu trebuie sa ii mai suportam inca trei ani. au dovedit intr-unul singur cat sunt de impotenti, incopetenti si hoti. Trecetii prin foc si sabie acum nu dupa ce se ingrasa ca porcii din psd, pnl sau udrm.
DNA nu are nimic de spus ?
usr si fritz o mizerie
Sa vedem cum se finalizeaza. Cu personalul asta mostenit in primarie din primar in primar, invatat cu vesnicia pe functie (de ar fi putut sa spuna Blaga “eu cred ca vesnicia s-a nascut la stat”) si daca se vor vrea tehnici moderne si rapide se va opune o rezistenta indarjita de catre functionarii speriati ca-i vede toata lumea cat sunt de inutili. Unii au comentat mai sus. Dar e in regula, cata vrmee judecatorii le sunt datori nu pot fi restructurati, orice-ar zice legea.
O firma (mai ales IT) nu trebuie sa aiba angajati ca sa-si faca treaba. Exista si alte tipuri de colaborare. Important este ce gasesc in sistem…
12 mii de euro intr-o luna??? “Timp de o lună, firma câștigătoare va analiza modul de funcționare al primăriei” pai nu spuneati ca firma nu are angajati??!! Cine sa verifice? si se spune ” modul de functionare a primariei” nu ” al primariei” O lume pe butuci! Daca nu ar fi de plans, as rade de m-as prapadi.
rezultatul auditului va fi un tabel cu ce licente trebuie cumparate, ce servicii de mentenanta a infrastructurii digitale trebuie achizitionate, toate cu furnizorul stabilit prin intermediul auditului, caci doar acela va satisface cerintele “complexe” ale digitalizarii.
si eu care credeam ca digitalizarea, prioritatea nr 1 in programul lui donimic primar inconjurat de it-isti, nu mai are secrete pt pluseristi… si mai credeam ca primarul care stie tot despre digitalizare, a mai vazut una alta si prin multele tari unde a fost in diverse misiuni, vine cu propuneri si consiliul local voteaza… ce naiv eram, de fapt se face un audit obiectiv, care ne va indica exact calea de urmat. calea de urmat a banilor obtinuti din taxe si impozite marite, evident.
rezultatul auditului va fi un tabel cu ce licente trebuie cumparate, ce servicii de mentenanta a infrastructurii digitale trebuie achizitionate, toate cu furnizorul stabilit prin intermediul auditului, caci doar acela va satisface cerintele “complexe” ale digitalizarii.
si eu care credeam ca digitalizarea, prioritatea nr 1 in programul lui donimic primar inconjurat de it-isti, nu mai are secrete pt pluseristi… si mai credeam ca primarul care stie tot despre digitalizare, a mai vazut una alta si prin multele tari unde a fost in diverse misiuni, vine cu propuneri si consiliul local voteaza… ce naiv eram, de fapt se face un audit obiectiv, care ne va indica exact calea de urmat. calea de urmat a banilor obtinuti din taxe si impozite marite, evident.
Stai cum vine asta, adicatelea auditul ala se face singur daca firma are 0 angajati? Vizionar Fritz asta, ce sa mai.. Io zic sa il mai votati inca 3 mandate.