Este vorba despre o propunere legislativă, care a fost înaintată Camerei Deputaților în urmă cu aproximativ doi ani. Inițial, propunerea a primit avizul negativ al Camerei, dar, după ce a mai fost introdusă de încă două ori pe ordinea de zi, deputații nu au mai discutat-o, ea fiind asumată taci. Acum propunerea urmează să fie trimisă Senatului, iar apoi, dacă este aprobată, va fi promulgată de președinte.
Cornel Comşa, deputat de Alba, este iniţiatorul proiectului legislativ. Pe lângă preluarea atribuţiilor de administrare de către administrația locală și numirea directorilor al consiliului de conducere al școlii, proiectul mai prevede ca responsabilitatea inspecţiei şcolare să fie preluată de Agenţia Română de Asigurare a Calităţii Învăţământului Preuniversitar (ARACIP).
Reprezentanții Inspectoratului Școlar Județean Timiș spun că inițiativa nu este una viabilă.
„Îmi este destul de greu să cred că pot fi create departamente, probabil în cadrul primăriilor, care să coordoneze întreaga activitate din școli fără noi. Suntem un aparat foarte mare, care avem în jur de 40 și ceva de persoane, suntem cei prin care trec toate informațiile de la minister spre unitățile de învățământ, cei care avem un rol centralizator, un rol decizional în foarte multe aspecte și un foarte mare rol de coordonare și monitorizare. Ceea ce înseamnă că pierzându-se acest rol al inspectoratului școlar mi-e greu să cred că prin departamente înființate în alte părți, care să coordoneze activitatea educativă, și nu numai activitatea din punct de vedere administrativ, îmi este greu să cred că procesul educativ nu va avea de suferit”, este de părere Aura Danielescu, inspector școlar general de Timiș.
Aceasta mai spune că primăriile nu vor putea să se ocupe și de partea educativă, pe lângă cea administrativă.
„Din punctul meu de vedere nu este un proiect viabil. Noi nu ocupăm numai de partea de administrare. Primăriile nu se descurcă fără noi nici pe partea de administrare, noi funcționăm împreună în a administra sumele de bani vin prin primărie, din cote defalcate de TVA, primăriilor le-ar fi foarte greu să se mărească în organigramă cu un număr suficient de persoane care să gestioneze nu numai partea administrativă, ci și cea educativă. Acest lucru poate fi făcut de specialiști în educație, care pot să urmărească un proces educativ în județ. Am mari rezerve în a spune că da, se poate”, a mai precizat Aura Danielescu.
Citiți principiile noastre de moderare aici!