Accidentul s-a produs cu puțin timp după ora 7 dimineață pe drumul comunal 60, între Pișchia și Bencecul de Sus.
În mijlocul de transport se aflau 23 de copii și patru adulți în momentul în care șoferul a pierdut controlul volanului, după ce autovehiculul a derapat. Autobuzul a ajuns într-un șanț de pe marginea drumului.
La fața locului au fost trimise două autospeciale de intervenție ale pompierilor, două echipaje SMURD, o autospecială de transport personal și victime multiple, dar și două ambulanțe SAJ. O tânără de 16 ani a fost rănită ușor și a primit îngrijiri medicale la fața locului, fără a fi transportată la spital.
Trimite articolul
XIn primul rand daca conduci cu viteza pe intuneric, ceata densa si soseaua este acoperita cu polei/gheata sau uda, demonstrezi ca esti sofer bun, dashtept si curajos! In al doilea rand, dar la fel de important, viteza mare in conditiile expuse cresc siguranta…foarte putini stiu asta!
1. Daca mergi cu +120 kmh curbele nu au timp sa te arunce in sant masina trecand foarte rapid peste ele, pentru cei care nu inteleg fizica inseamna ca practic curba nu dispune de timpul necesar sa destabilizeze masina
2. Tot la viteze peste 120 kmh gheata sau poleiul nu au timp sa “muste” (bite) anvelopele ca se invart prea repede, deci esti in deplina siguranta. Problemele apar la mai putin de 60 kmh cand poleiul sau gheata “prind” (catch) cauciucul.
3. Canc conduci cu viteza partea frontala a masinii pune presiune enorma pe aerul aerul aflat in fatza pe care il impinge inainte dispersand astfel ceata, marind deci vizibilitatea. Cu cat este mai densa ceata, cu atat trebuie mers mai tare!
4. Cand mergi cu viteza ajungi mai repede la destinatie, astfel scade timpul petrecut pe drum si implicit sansele unui accident.
5. Miscari bruste oricat de des se poate (frana brusca, schimbari de directie, demaraje)…sunt momente cand se pune presiune pe anvelope si acestea la randul lor prin energia kinetica transmisa disperseaza gheata, apa sau poleiul de pe drum, marind aderenta!
6. De preferat drumurile cu denivelari sau gropi care daca mergi suficient de tare determina rotile sa piarda contactul cu soseaua, moment in care masina este complet imuna la conditiile dumului ea depasind prin aer zonele de pericol.
Viteza maxima si drum bun!
-
realism @ esti un ”destept” semidoct, unde mergi cu 120?! Nici pe autostrada nu poti circula cu 120 -130 km/h pe ploaie si/sau ceata iar tu ne aburesti cu cretinitatile tale gen: ”curbele nu au timp sa te arunce in sant masina trecand foarte rapid peste ele… la viteze peste 120 kmh gheata sau poleiul nu au timp sa “muste” (bite) anvelopele… conduci cu viteza partea frontala a masinii pune presiune enorma pe aerul aerul aflat in fatza pe care il impinge inainte dispersand astfel ceata” Cat de retardat sa contrazici o lume intreaga si legile fizicii, tu uiti ca niste forte din fizica inca valabila pe Terra te vor arunca in afara curbei cu cat viteza creste. Cat despre imprastiatul cetii botul masinii impinge doar un volum mic de aer, in rest 99.9% din ceata ramane in fata masinii si la viteza ta de om nebun creste drumul de franare si implicit riscul de accident. Mars la politie si depune permisul de conducere, esti un pericol pe drumurile publice!
-
esti ignorant Berty, uita-te pe youtbe la niste videoclipuri cu curse de Formula 1, vezi ce viteze baga baietii aia in curbe la volanul unor masini oarecum primitive daca le comparam cu un seria 3 sau A4 care au ABS, ESP…sa nu mai zic unele au AWD. De ce F1 nu fac accidente la 230 kmh in curbe? Exact cum iti ziceam, la viteze mari masina prin intermediul soferului foarte bun detine controlul situatiei, deja la peste 200 kmh masina se misca prea repede pentru ca suprafata de rulare sa mai poata prinde (catch) rotile sa le redirectioneze in directia gresita. Legile fizicii da, ai dreptate, dar ele functioneaza doar la niste parametri bine stabiliti, dar tu daca esti sofer bun schimbi parametrii in favoarea ta, intelegi? In mod special daca conduci o masina adevarata, gen BMW
-
Asa este, cine stie cunoaste. Exista si dictonul latin, “Viteza mare face groapa mica”.
-
-
-
Realism… :))) tare mi e teama ca unii s ar putea sa te creadă…
-
Betty deja a mușcat o
-
dede @ din pacate tu nu crezi ca pot exista asemenea tampiti precum cei din categoria realism, iata argumentul ca vorbea serios, raspunsul lui la observatia mea ”Berty, uita-te pe youtbe la niste videoclipuri cu curse de Formula 1, vezi ce viteze baga baietii aia in curbe la volanul unor masini oarecum primitive daca le comparam cu un seria 3 sau A4 care au ABS, ESP…sa nu mai zic unele au AWD. Unii NU pot face diferenta intre dinamica masinii de formula 1 comparativ cu o masina de serie de pe un drum judetean! Concluzia este ca tu te-ai inselat in privinta realistului, sper sa te intalnesti cu el in trafic, in mod sigur iti vei schimba opinia!
-
tampit esti tu Betsy sau cum iti zici..ti-am demonstrat clar ca masinile fiind echipate cu ESP si AWD sunt muuuuuult peste “legile fizicii” de care tot pomenesti.
Uita-te ce debitezi: “Dupa conditia ta, nr.6 cand masina este in aer tu mai poti controla traiectoria mai ales in curba?!” Baiatu, deschide un link de rally sa vezi zboruri de +40m…despre ce vorbim? Cauta pe YT “WRC: Best of…JUMPS”. prostule
Parerile sunt impartite, multa lume e ignoranta, dar majoritatea inteleg ca viteza mare inseamna risc scazut de accidente. Estimativ, nu zic ca sunt expert, pe ceata densa, polei, gheata sau asfalt ud iata recoamdarile mele:Sub 50: esti un fricos, te expui accidentelor, Lachele ma-tii incurci traficu
50- 70: risc ridicat de accidente, anvelopele sunt expuse fenomenului “bite”, Accelereaza inainte sa omori pe cineva!
70-100: esti in continuare in zona de pericol, ti-e frica cumva sa mergi 20 kmh in plus?
120-160 sansele sa faci accident sunt aproape zero
160-210: viteza recomandata
+210 esti cu adevarat profesionist, stapan pe situatie controlezi masina, maiestrie, indemanare, curaj, lectie pentru fraieri, toti te admira si invidiaza! Mergi linistit ca echipamentele de siguranta ale masinii te tin pah sosea…in special BMW-urile
-
-
dede, apropo mai dute la scoala ca esti putin cam analbafet, intre Berty si Betty este o mare diferenta
-
Abece-dar, poate a vrut sa zică ca berty e o betty
-
-
-
-
realism, spre deosebire de ceilalți, mi-am dat seama că ești hâtru și chiar ți-a ieșit simpatic comentariul. Thumb up pentru asta! Dar de unde pana mea atât timp ai ca să dedici acelei înșiruiri…numai tu știi! Hai norok!
-
Cel mai tare comentariu pe care l-am citit vreodata pe TiOn. Bravo Realism! You made my day!
-
@Realism: Nu stiu ce fizica ai tu, dar nu este cea newtoniana :D. Dar baga mare pe polei cu 120 pe ora. Se aplica o alta, legea, cea a lui Darwin :D. Energia cinetica se aplica la CENTRUL DE GREUTATE A MASINII. Adica undeva pe intersectia diagonalelor imaginare intre roti, un pic spre in fata (masina e mai grea in partea in care e motorul). NU pe anvelope. Tocmai de aceea aluneci.
-
Dupa conditia ta, nr.6 cand masina este in aer tu mai poti controla traiectoria mai ales in curba?! Cine ar risca pe un drum obisnuit (nu pe autostrada!) sa circule cu +120 km/h fara sa tina cont ca mai exista forta centrifuga care te arunca in exterior pe campul cu porumb sau intr-un stalp. Apropo masina nu devine ‘imuna’ ca nu este un organism viu :))
In prostia ta defilezi cu urmatorul argument hilar ”De ce F1 nu fac accidente la 230 kmh in curbe?” Poate nu cunosti faptul ca intr-o cursa de formula 1 se schimba de cateva ori anvelopele si acelea specializate dupa temperatura pistei, soare/ploaie, acestea fiind duble ca latime iar curba este cu supralargire ceea ce nu exista pe un rahat de drum judetean. Mai mult, cand este afisata viteza live, afla ca intr-o curba cu raza mica de la 230 km/h acei piloti franeaza la 40-50 km/h. Cu viteza ta de 230 in curbe ar ajunge direct intre 4 scanduri! Si in final e cazul sa mai afli ca inclusiv la bmw tau accentul se pune inca din proiectare pe un contact cat ferm cu suprafata de rulare, confortul adica amortizarea oscilatiilor se face din suspensie, nu dintr-o roata care ar ”pluti” fara aderenta. Apropo de prostia de la pct 5, gheata este incompresibila adica poti veni cu un camion de 7 tone/punte si gheta nu dispare prin ipoteza ta aberanta ” energia kinetica transmisa disperseaza gheata” Rad si curcile de asemenea bazaconii-
Betty, tu chiar ești prost? Serios acuma, chiar nu ți-ai dat seama ca realism făcea mișto? Mare e gradina ta doamne…
-
Rezultatul guvernarii Boc astia au inchis totate scolile , dispensarele din sate si acuma plimba elevii cu autobuzele . Cum atragem tineretul la sate daca nu ai o gradinita, scoala un dispensar etc ?
-
De ce ai vrea sa atragi tineretul la sate?