3,3 milioane de euro plătește municipalitatea pentru autobuzele de capacitate mică ce ar urma să fie incluse în transportul public. Contractul cu Mercedes a fost semnat la începutul acestui an, pentru „minim o bucată și maxim 20 de bucăți autobuze de capacitate mică, Euro 6, cu podea coborâtă, destinate transportului urban de călători, și un autocar, Euro 6, destinat transportului de persoane pe trasee comunitare”.
Autovehiculele ar urma să fie aduse pe rând la Timișoara, primul contract subsecvent fiind pentru minimum un autobuz și maximum șase, precum și pentru autocar, iar următoarele două contracte pentru minimum un autobuz și maximum șapte.
De ce nu au venit încă primele? Ne explică primarul Nicolae Robu, care susține că primele autobuze de mici dimensiuni vor ajunge totuși în capitala Banatului în această lună.
„Am aflat că nu sunt echipate complet, mai trebuie să se pună ceva pe ele și furnizorul nu le-a dat celor ce le produc. Este o întârziere din acest motiv. Nu au vrut să le aducă incomplet echipate. Domnul Goia (n.r. Ioan Goia, șeful RATT) mi-a spus că nu a putut obține un termen ferm, dar vin în principiu în luna iunie”, a declarat Robu pentru tion.ro.
Mijloacele de transport ar urma să fie folosite de către RATT drept rezerve la orele de vârf, dar și pentru deplasarea elevilor.
„Vrem să folosim aceste autobuze în mod special la orele de vârf, când sistemul de transport în comun nu face față. Atunci, ele vor fi puse în paralel, fie cu tramvaiele, fie cu autobuzele regulare pe care le avem, astfel încât cetățenii să nu mai aștepte atât de mult pentru a se putea deplasa de la locul de muncă spre casă sau invers. Vor beneficia probabil cel mai mult de aceste noi mijloace de transport elevii, la orele de dimineață, când vor avea condiții mai bune să se deplaseze la școlile lor, dar nu sunt dedicate special pentru ei”, explica primarul Timișoarei la semnarea acordului-cadru.
Potrivit edilului, un autobuz costă 560.000 de lei, autocarul este 1,2 milioane de lei, iar acestea vor fi livrate de Mercedes Benz România Țiriac Auto București.
Autovehiculele ar urma să vină la Timișoara în 36 de luni de la data semnării, așadar valabilitatea acordului-cadru este de trei ani, începând din 5 februarie 2016. Prin urmare, toate cele 20 de autobuze și autocarul trebuie să ajungă la Timișoara până în anul 2019.
Articole pe aceeași temă:
Primaria Timisoara cumpara de la Mercedes 20 de autobuze mici si un autocar, cu 3,3 milioane de euro
Citiți principiile noastre de moderare aici!