Autobuzele electrice produse de firma Karsan și cumpărate de Ministerul Dezvoltării pentru Timișoara ar fi trebuit deja să ajungă în oraș. Anul trecut, prezenți la Timișoara, reprezentanții firmei promiteau livrarea primelor opt mijloace de transport în luna iulie 2022.
Termenul a fost amânat pentru toamna acestui an și, mai mult decât atât, mijloacele de transport nepoluante vor costa mai mult decât prevedea inițial contractul.
Marți, consilierii locali au votat majorarea sumei inițiale de 162,3 milioane de lei (TVA inclus) cu încă 26.137.821,36 lei, fără TVA, reprezentând un procent de 19,16% din valoarea restului de executat a contractului.
„Războiul din Ucraina a dus la creșteri majore ale prețurilor mărfurilor la nivel global, afectând inclusiv prețul materiilor prime precum: petrol, gaze naturale, consumul cu energia electrică și termică, iar situația economică internațională determinată de lipsa componentelor electronice și electrice în și post SARS-CoV-2, a afectat puternic piața construcțiilor de mașini din întreaga lume. În aceste condiții activitatea Karsan Otomotiv Sanayi Ve Ticaret AS este afectată deoarece prețurile sunt în continuă creștere, respectiv costurile cu energia electrică, termică și combustibil, precum și a produselor importate din Turcia, aspecte care în mod evident afectează activitatea societății și posibila îndeplinire a contractului”, se arată în justificarea aferentă proiectului.
Autobuzele electrice vor fi articulate și vor avea o lungime de 18 metri. Ele vor sosi la pachet cu 15 stații de încărcare rapidă și 44 de încărcare lentă.
Mijloacele de transport electrice vor avea o garanție de șase ani, potrivit reprezentanților firmei turcești.
Autobuzele electrice vor avea o capacitate de cel puțin 130 de persoane, din care cel puțin 44 pe scaune. Vor avea podea integral coborâtă și facilități pentru accesul persoanelor cu dizabilități. Vor rezista la temperaturi cuprinse între -25 și +45 de grade Celsius, la ploaie, praf, ceață, noroi, zăpadă, chiciură, gheață, apă cu sare, produse petroliere, materiale și soluții antiderapant.
Mijloacele de transport vor avea scaune din material armat cu fibră de sticlă sau mase plastice cu tratament antistatic, cu proprietăți antigraffiti, antivandalism, vopsea înglobată, cu tapițerie rezistentă la uzură şi murdărie, uşor lavabilă.
Autobuzele vor fi prevăzute cu sistem de supraveghere video în interior şi la exterior, cu cel puţin opt camere digitale color, cu înregistrare audio. Vor avea o durată de funcționare de minimum 15 ani, din care opt fără reparație generală.
Pe aceeași temă:
Trimite articolul
XNu e normal ca la licitatii sa se castige cu un pret si apoi pretul sa mai creasca cu 20% sau mai mult. Unele licitatii se pierd la mustata. LA banii astia poate era mai bine de cumparat de la o firma europeana si nu sa fie sprijinita dictatura lui Erdogan.
-
Pai la contractele cu firme din UE se uita cineva la ce si cat si le poate controla.
La contractele cu turcii, nu poti face nimica. De aia e asa de mare dragostea cu firmele turcestin unde sti ca merg banii, dar nun sti la cine ajung. Cine le poate controla? Si uite asa ne pricopsim cu contracte cu turcimea. Nu numai autobuze, ci si alte copntracte. Autostrazi de exemplu, e plin de firme turcesti ce liciteaza…. -
Probabil au crescut cu OUG 64/2022
Troleibuzele nu mai sunt bune, cumparati mizerii electrice. Baterii care sunt construite tot cu producere de poluare si cine stie cat de reciclabile sunt. Prea multi dretini care cred ca salveaza mediul.
-
De unde iti iei informatiile? Conspiratii.ro? exista studii care arata contrariul. Foloseste google: electric car vs petrol car life cycle
-
v-a bagat televizorul in cap numai conspiratii. cauta tu sa vezi cine mineaza cobalt, cauta incendii de baterii, cauta cum se recicleaza.
Ideea era ca mai bun un TROLEIBUZ decat o mizerie din asta pe baterie. -
Are dreptate “fritzulica” la troleibuz nu schimbi baterii pana-l casezi deci este clar mai avantajos din toate puntele de vedere. Daca are si motor termic e doar un plus pentru cazurile speciale nu sa-l folosesti cu acel motor. Eu votez pentru Troleibuze
-
cand ai buzunarele pline cu banii publici, ce mai conteaza? BAGATI MARE, FARA NUMAR
Verificati pe youtube sa vedeti cum ard autobuzele astea si ganditi-va si daca aveti sanse sa iesiti din incendiul generat fara rani grave.
Ne tot furam singuri palaria cand de fapt doar hidrogenul este viitorul sau apa. Numai sa se vrea.