Subiectul a fost ridicat în ședința de consiliu local de marți, 25 martie, de consiliera locală PSD Roxana Iliescu. Potrivit viceprimarului Ruben Lațcău, până recent, costurile erau considerate prea mari, dar, au fost făcute demersuri pentru achiziționarea poliței facultative și, în prezent, ar exista și oferte care se iau în calcul.
„Istoric, nu au existat astfel de asigurări din motive financiare. Societatea, în ultimii ei șapte ani, până la procesul de OG 6 era într-o situație financiară dificilă. În acest moment, sunt mai multe oferte emise pentru asigurare CASCO și sunt și eu de acord cu acest lucru.
Am început procesul ăsta de vreo 2-3 ani. Era imposibil, practic, să facem asta din cauza costului, până am trecut de procedura de OG 6. De atunci, de când societatea este mai stabilă financiar am început demersuri, am primit oferte care erau extrem de ridicate. Valoarea primei de asigurare era undeva la 10% din valoarea achiziției.
Sunt, într-adevăr, situații unde este eminamente vina conducătorului vehiculului și acolo putem discuta despre penalități. Nu știu dacă este normal să îi imputăm întregul cost, pentru că vorbim de costuri extrem de ridicate, de zeci – sau pentru accidente mai grave pe care le-am avut cu Bozankaya, în care au fost afectate boghiurile, vorbim de sute – de mii de euro costuri de refacere. (…)
În cele mai multe cazuri, vatmanii sau șoferii nu sunt de vină, sunt vehiculele din trafic care intră în ei, cu câteva excepții. Cred că undeva la 10-15% (o statistică din 2023 – n.r.) din accidente sunt din cauza șoferilor și vatmanilor noștri, dar într-adevăr avem nevoie de această poliță și pentru cazurile în care nu sunt de vină oamenii noștri, să putem repara pe poliță vehiculul și, după care, firma de asigurări să recupereze prejudiciul”, a explicat viceprimarul Ruben Lațcău.
Ce spunea STPT în februarie
În luna februarie, în urma unor sesizări primite de la cititori, și Tion a cerut STPT date referitoare la polițele RCA și CASCO. Potrivit răspunsului primit la solicitarea pe Lega 544 privind liberul acces la informații de interes public, toate mijloacele de transport ale STPT au poliță RCA, dar niciunul nu are și CASCO.
„Dorim să vă informăm că, deși STPT a inițiat demersurile necesare pentru încheierea unei polițe CASCO, nicio companie de asigurări nu a răspuns solicitării de ofertă, motivul principal fiind costurile ridicate ale unei astfel de asigurări.
În acest context, STPT continuă să caute soluții viabile pentru protejarea vehiculelor aflate în exploatare ținând cont de constrângerile financiare și de lipsa ofertelor din partea asiguratorilor. La momentul actual, suntem în discuții cu un furnizor de asigurări, în vederea identificării unei soluții care să fie sustenabilă din punct de vedere financiar și să ofere protecția necesară vehiculelor aflate în exploatare.
Vă asigurăm că depunem toate eforturile pentru finalizarea acestui proces și vă vom ține la curent cu evoluția situației”, au răspuns reprezentanții societății la solicitarea Tion.
Cât despre polițele RCA, STPT a lansat cea mai recentă licitație pentru contractarea acestora pe 12 luni în octombrie, semnând contractul în decembrie. Singura firmă înscrisă și, deci, cea desemnată câștigătoare a fost „Asigurarea Romaneasca ASIROM VIENNA INSURANCE GROUP”, cu o ofertă de 2,17 milioane de lei. Anterior, în decembrie 2023, tot în urma unei licitații, mai semnase un contract asemănător cu valoare de 1,75 milioane de lei cu aceeași firmă.
Trimite articolul
XSă nu le facă asigurare casco, pentru că șoferii atunci vor intra aiurea, se vor băga la intimidare în trafic. Deoarece vor știi că sunt acoperiți. Cum s-a întâmplat cu tramvai vs. BMW.
La o flota asa mare nu merita casco, ganditi-va ca cel putin jumatate din costurile asigurarii de duc pe cheltuielile administrative ale asiguratorilor.
Soferii vor plati doar un procent din reparatii asa ca vor fi mai atenti la condus.
important e ca sunt galben cu negru
Pentru d-na avocat, am o întrebare de inginer: a fost cumva eliminată din Codul Civil “răspunderea prepusului pentru comitent”?