Agenţia pentru Protecţia Mediului Timiş a iniţiat „Programul integrat de gestionare a calităţii aerului în judeţul Timiş“. În următoarele şase luni, o echipă formată din specialişti de la Garda Naţională de Mediu – Comisariatul Judeţean Timiş, Poliţia Rutieră, Poliţia Locală, Registrul Auto Român, alături de reprezentanţi ai Primăriei Timişoara vor lua parte la întâlniri cu scopul de a găsi soluţii pentru reducerea cantităţii de praf din aer.
Reprezentanţii ARPM Timişoara spun că oraşul a fost împărţit în zone operative, care vor fi verificate zilnic în teren. Obiectivele principale vizează: inventarierea problemelor ce influenţează calitatea aerului, elaborarea unui plan de măsuri, transmiterea către forurile competente a problemelor descoperite cu solicitarea sprijinului în rezolvarea acestora. Astfel, de la maşinile parcate pe spaţiul verde până la modul în care sunt adunate gunoiaiele de compania de salubrizare, tot ce poate conduce la poluarea aerului este verificat de echipele de specialişti.
„Reamintim că informarea publicului cu privire la calitatea aerului ambiental se realizează permanet atât prin intermediul site-ului instituţiei http://www.arpmtm.anpm.ro, prin publicarea buletinului zilnic de informare, cât şi prin intermediul panoului cu afişaj electronic amplasat în centrul Timişoarei, la intrarea în Parcul Central“, precizează Carmen Bercea, purtătorul de cuvânt al Agenţiei Regionale pentru Protecţia Mediului Timişoara. În 2010, monitorizarea calitatăţii aerului s-a realizat cu şapte staţii automate din care cinci sunt amplasate în zone aglomerate din Timişoara, una în Lugoj şi una în Moraviţa.
M.M. Hojda
Citiți principiile noastre de moderare aici!