Edilul-şef al Timişoarei a prezentat, marţi, o lungă listă de idei de proiecte pentru care, a spus el, se va încerca atragerea de fonduri europene pe următorul exerciţiu programatic, pentru perioada 2014-2020. Robu a afirmat că pentru multe dintre ele există deja sau sunt în lucru studiile de fezabilitate şi proiectele tehnice.
Printre acestea au fost enumerate şi lărgirea pasajelor CF Jiul şi Popa Şapcă, precum şi noul pasaj prevăzut în zona Solventul.
Dacă până acum Robu spunea că banii nu sunt o problemă şi avansa ideea realizării lucrărilor printr-un credit furnizor, acum lucrurile par să se fi complicat…
Şi asta, în condiţiile în care, în primăvara anului trecut, edilul dădea asigurări că suntem în grafic şi că în 2013 vor începe efectiv lucrările măcar la unul dintre cele două pasaje CF care le dau bătăi de cap şoferilor. Ne apropiem de sfârşitul anului 2014 şi nu sunt şanse să înceapă vreo lucrare nici anul acesta.
Consiliul Local Timişoara a aprobat, la sfârşitul anului trecut, noi studii de fezabilitate pentru lărgirea pasajelor CF Jiul şi Popa Şapcă – pentru că studii s-au făcut şi în timpul administraţiei Ciuhandu -, precum şi un studiu pentru realizarea unui pasaj în zona Solventul. Primarul Nicolae Robu estima atunci optimist că în 2014 vor începe lucrările la unul sau chiar două dintre pasaje, iar în 2015 la cel de-al treilea…
La pasajul Popa Şapcă, valoarea investiţiei era estimată la 15,2 milioane euro, fiind prevăzută extinderea la patru benzi a străzilor Antenei şi Popa Şapcă, lărgirea pasajului existent, amenajarea intersecţiei străzilor Popa Şapcă – Antenei – Demetriade, precum şi completarea Inelului II de circulaţie cu strada Antenei şi realizarea unei giraţii. În cazul pasajului Jiul, valoarea estimată a lucrărilor era de aproape 8,2 milioane euro, iar pentru noul pasaj din zona Solventul estimarea era de 27,8 milioane euro.
Autorităţile încă nu au decis… cu ce pasaj vor începe, dar înclină spre cel de pe Popa Şapcă. „Unul dintre ele – dar încă n-am decis care – îl vom face pe venituri proprii, iar celelalte pe fonduri europene. Eu înclinam să dăm drumul la pasajul Jiul prima dată, pentru că e cel mai simplu, dl Chiş (n.r. – şeful Direcţiei Tehnice a primăriei, Culiţă Chiş) încearcă să mă convingă să dăm drumul la Popa Şapcă prima dată (…) Acum aproape că m-a convins, a venit cu un element care mie îmi scăpa, legat de Jiul. N-am ştiut că acolo, chiar deasupra, în zona unde se va lucra, se fac manevre, sunt linii CFR unde se fac multe manevre. Trenurile nu pot fi oprite şi atunci lucrările vor dura inevitabil mai mult (…) Este un argument care ar putea să ne determine să asumăm realizarea pe venituri proprii a pasajului Popa Şapcă, dar lucrările sunt mai scumpe acolo, pentru că în proiect sunt cuprinse şi lărgiri de străzi. Probabil că cea mai importantă lucrare pentru oraş ar fi subpasajul Solventul, numai că acolo chiar nu putem să asumăm realizarea pe venituri proprii, pentru că este mult mai scumpă”, a declarat Robu.
În ce stadiu ne aflăm? Şeful Direcţiei Tehnice, Culiţă Chiş, a explicat că proiectele sunt gata, dar se aşteaptă încă eliberarea avizului de mediu. „Ele sunt gata, proiectele sunt făcute, mai avem nevoie de avizul de mediu. S-a cerut de vreun an de zile, dar tot se cer completări, sperăm acum să-l primim”, a afirmat Chiş.
„Demarăm procedura pentru obţinerea certificatului de urbanism şi a autorizaţiei de construire şi imediat după dăm drumul la licitaţie pentru execuţia unuia dintre ele, cel mai probabil Popa Şapcă, dar trebuie să fac şi o analiză de buget, să văd dacă într-adevăr putem asuma Popa Şapcă”, a adăugat Robu.
Primarul spune că avem nevoie şi de trei noi poduri peste Bega, în zona Bobâlna, în zona Solventul şi în zona Jiul, şi, la fel, unul ar urma să fie realizat din venituri proprii, iar celelalte pe fonduri europene. Bineînţeles, dacă se obţin bani…
„Nu trebuie să renunţăm la pod, facem şi şi, avem forţă. Vom avea posibilitatea să orientăm bani şi pentru un pod şi pentru un subpasaj”, a concluzionat edilul-şef.
Citiți principiile noastre de moderare aici!