La discuţiile de la sediul CCIAT a participat şi directorul executiv adjunct al Direcţiei de Finanţe Timiş, Aurelian Cândea. Seminarul a fost structurat în sesiuni interactive de întrebări şi răspunsuri, dezbateri practice, pentru a permite vânzătorilor şi agenţilor economici o mai bună înţelegere a legislaţiei din domeniul protecţiei consumatorului. Organizatorii şi-au propus să lămurească o serie de aspecte privind legislaţia generală în domeniu, garanţiile asociate produselor, certificarea calitaţii/ conformităţii, comerţul electronic. Reprezentanţii mediului de afaceri, deşi nu au fost prezenţi în număr mare în sală, au pus o serie de întrebări lămuritoare referitoare mai ales la controalele efectuate de cele două structuri, Protecţia Consumatorilor şi Finanţele. Din cele declarate de reprezentantul Finanţelor, rolul acestor verificări nu este de a sancţiona în mod special agentul economic, ci de a remedia deficienţele existente în activitate. Desigur, părerile patronilor nu au fost chiar aceleaşi cu cele exprimate de reprezentanţii autorităţilor.
Dan Prevescu, reprezentantul Protecţiei Consumatorilor a explicat că instituţia din care face parte urmăreşte calitatea produselor comercializate, ca acestea să corespundă calitativ şi să fie în termenele de valabilitate, dar mai ales ca acestea să nu pună în pericol sănătatea cumpărătorului. Acestora li s-a recomandat ca, în cazul unor controale din partea autorităţilor, la verificări să fie prezent întotdeauna şi un reprezentant cu studii juridice din partea firmei.
Acţiunea s-a desfăşurat în cadrul Programului comun de acţiuni al CCIAT cu Instituţia Prefectului Judeţului Timiş.
Citiți principiile noastre de moderare aici!