Contractul pentru achiziționarea unei autospeciale de lucru la înălțime pentru pompierii timișeni a fost semnat încă din luna mai a anului trecut. Utilajul ar fi trebuit să sosească în curtea pompierilor timișeni încă din decembrie, însă termenul a fost prelungit în condițiile în care produsul este fabricat la comandă. Autoscara a costat 1.200.000 de euro și poate fi folosită pentru intervenții de salvare la înălțimi de chiar și 70 de metri. Pompierii timișeni anunță că ar mai fi nevoie de o astfel de autoscară, mai mică, ce ar putea fi folosită pentru intervenția la înălțime în zone urbane aglomerate, dar și în care utilajului masiv i-ar fi imposibil accesul. Pentru a face acest lucru posibil, reprezentanții ISU Banat s-au întâlnit cu cei de la Primăria Municipiului Timișoara pentru a le cere ajutorul.
„Cu această ocazie s-a discutat reactualizarea Planului de Analiză și Acoperire a Riscurilor la nivelul municipiului Timișoara, având în vedere existența și construirea mai multor clădiri cu regim de construcție înalt și foarte înalt pe teritoriul municipiului Timișoara, rezultând, încă odată, necesitate achiziționării de către primăria municipiului Timișoara a unei autospeciale de lucru la înălțimi”, spun reprezentanții pompierilor timișeni.
A doua autospecială este produsă în serie, ar costa aproximativ 650.000 de euro și ar putea fi folosită pentru intervenția la înălțimi de până în 42 de metri. Dezvoltarea urbană puternică a făcut indispensabile astfel de utilaje pentru salvarea la înălțime în Timișoara. Acest lucru este recunoscut și de cei de la primărie care vor încerca să identifice o sursă de finanțare pentru a achiziționa autoscara.
„A fost actualizat Planul de Analiză și Acoperire a riscurilor în Timișoara. S-a identificat un element de risc de producere a unor incendii, accidente la clădiri înainte și foarte înalte, precum și la clădiri istorice la care accesul este imposibil. S-a prezentat și nota de fundamentare a ISU Banat pentru oportunitatea dotării cu o autospecială pentru intervenție și salvare de la înălțimi pentru ISU. Dacă se identifică sursele financiare în cadrul bugetului local, investiția poate fi cuprinsă la rectificarea de buget din vară. Sunt mai mulți pași de urmat, inclusiv actualizarea riscurilor”, ne-a declarat viceprimarul Dan Diaconu.
Conform legii, mijloacele de intervenție ale Inspectoratelor pentru Situații de Urgență pot fi achiziționate cu bani de la bugetul de stat, dar și de la administrațiile publice locale.
Citiți principiile noastre de moderare aici!