Un număr de şapte ţări, Lituania, Ungaria, Slovacia, Polonia, România, Ucraina și Turcia, au semnat o declaraţie prin care îşi arată acordul pentru realizarea acestei rute rutiere. Documentul a fost semnat în această săptămână la Varşovia, capitala Poloniei.
„Via Carpatia este o axă vitală pentru dezvoltarea regiunilor din Europa Centrală și de Est. Este o cale de comunicare care ar încălca principiul, în vigoare până acum, de realizare a unor artere în direcția est-vest”, a declarat ministrul infrastructurii din Polonia, Andrzej Adamczyk, conform AFP.
Deocamdată nu a fost stabilită nicio dată precisă pentru demararea proiectului sau ce va însemna acesta din punct de vedere financiar. Bulgaria a anunţat că este interesată, la rândul ei, de acest proiect, urmând să semneze acordul în perioada următoare, iar Cehia, de asemenea vizată de traseu, a rămas deocamdată la stadiul de observator. În cadrul discuţiilor purtate la Varşovia, părţile implicate au anunţat că speră să obţină sprijin financiar din partea Uniunii Europene pentru acest proiect rutier.
Autostrada A6 este aflată în construcție, urmând ca la finalizare să lege orașul Lugoj, unde porneşte din Autostrada A1, cu localitatea Calafat, unde va trece Dunărea spre Bulgaria pe podul Calafat-Vidin. Prima porțiune de autostradă, de 11 km dintre Balinț și Lugoj, unde se află un nod rutier cu DN6, a fost inaugurată pe 19 decembrie 2013. Traseul urmat va fi de la Lugoj spre Caransebeş, Drobeta Turnu Severin, Craiova, Calafat. Lungimea estimată a traseului este de aproximativ 260 de kilometri.
Această autostradă a fost iniţial planificată să lege Bucureștiul de Banat prin sudul României.
Citiți principiile noastre de moderare aici!