Ministrul Transporturilor anunță o „promisiune îndeplinită pentru Oltenia și Banat”. Se referă la așa-zisa autostradă care leagă Craiova de Lugoj, pentru care compania națională de drumuri a reușit să lanseze licitația pentru proiectare. Puțin peste 150 de milioane de lei cu tot cu TVA sunt puși la bătaie.
„Craiova – Lugoj: promisiune îndeplinită pentru Oltenia și Banat. Licitația pentru proiectarea drumului de mare viteză Craiova-Lugoj a fost publicată azi pe SICAP. Câteva date: lungime estimată: 250km; licitația are la bază noul caiet de sarcini cu termene și plăți mult mai clare, care să nu mai rezulte în sincope la derulare; profilul drumului, autostradă sau drum expres, va rezulta din analiza cost-beneficiu, el putând să varieze pe sectoare, în funcție de costuri și dificultatea terenului; din contract va reieși un studiu de fezabilitate cu grad foarte mare de detaliu, așa-numitul «preliminary design» (proiect tehnic «preliminar»), astfel încât o licitație design & build ulterioară să aibă majoritatea riscurilor (de ex. geotehnice) eliminate, dar să permită inovație și adaptare la tehnologia constructorului”, a transmis Cătălin Drulă, de 1 iunie, pe Facebook.
Compania Națională de Investiții caută o firmă care să elaboreze studiul de fezabilitate „pentru «drum de mare viteză Craiova – Drobeta Turnu Severin – Lugoj», în conformitate cu prevederile Caietului de Sarcini și ale legislației în domeniu”.
Trei ani doar pentru SF
Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere estimează că valoarea contractului este cuprinsă între 127,88 milioane de lei și 151,13 milioane de lei cu tot cu TVA, adică cel mult 30 de milioane de euro.
„Autoritatea Contractantă estimează că va obține finanțarea necesară semnării contractului în trimestrul IV al anului 2021 (…) Termenele cu privire la plăți sunt justificate de complexitatea proiectului de infrastructură rutieră (proiecte de interes major), precum și de circuitul financiar al fondurilor care implică mai multe instituții ale statului”, se arată în documentația publicată pe SEAP.
Firma care va câștiga contractul trebuie să predea totul în 43 de luni, din care 36 de luni sunt pentru întocmirea studiului de fezabilitate. Ofertele pot fi depuse până în 1 iulie. Execuția propriu-zisă a autostrăzii/drumului de mare viteză ar putea fi licitată prin 2025.
Despre șoseaua de mare viteză care ar trebui să lege Lugojul de Craiova se discută de ceva timp. Liberalii anunțau, în februarie, că planurile s-au schimbat și că autostrada se transformă în drum expres, iar acesta va fi inclus la finanțare pe 2021, dar doar pentru SF.
În toamna lui 2020, Senatul României a aprobat tacit mai multe proiecte legislative. Printre acestea se numără și cel referitor la Autostrada Sudului, numită A6: execuția Autostrăzii Sudului A6 Lugoj – Caransebeș – Drobeta-Turnu Severin – Craiova – Roșiorii de Vede – Alexandria – București. La Lugoj, în Timiș, autostrada ar fi trebuit să se lege cu joncțiunea cu A1. Despre A6 se vorbește de la jumătatea anilor 2000.
editor Amalia Kui
Pe aceeași temă:
Drum expres în loc de A6 de la Lugoj până la Calafat: 20 de milioane de lei pentru SF
Trimite articolul
XPe tronsonul dintre Timișoara și Lugoj va deveni super aglomerat
-
De aia in vestul țării pesedeul a refuzat să facă vreun cm de autostradă, în cei aproximativ 24 de ani cât a avut guvern sau măcar majoritate în parlament, prin diverse metode tăricenești. Pesedeul a vrut să ne “protejeze”, să nu cumva să avem prea multe autostrăzi și din cauza asta să ni se aglomereze! 😀
Ești conștient că acel trafic EXISTĂ în mare parte și acum? Diferența e doar că în prezent tot acest trafic nu vine de pe o autostradă sau drum expres, cum ar fi normal, ci vine de pe un drum național făcut la standardele de acum aproape 100 de ani.
-
Dan-ee ce sa zic, atat poti, poate era mai bine daca ziceai cand incepe si cand se termina, dar asa…
Da, adevarul este ca SF ul asta imi trebuia mie maxim, acu is multumit! Drula, vezi ca Mandachi vrea autostrazi, nu SF uri. Drulaaa, 3 ani pentru un SF? Esti bine? Drulaaa, de pe margine erai zorro, numa autostrazi faceai, cate 100km pe luna, acu ce s a intamplat, Drula ? Drula, esti mai praf decat cel mai praf drum judetean.
-
studiul geotehnic nu se face pocnind din degete…ca pe urma ajungem iar sa ne alunece dealul in autostrada pentru ca au fost niste talambi care au facut ‘socotelile’ din laptop pe repede inainte si nu de pe teren…e 3 ani, asta e…daca nu ne-a dus mintea sa incepem aia trei ani in 2000 de cand era clar ca o sa avem nevoie de autostrada in zona de sud…tragem acum ponoasele…dar la cat de des o sa construim autostrazi in sud nu e momentul sa ne scumpim la tarate
-
Ce fraieri aia prin tari fara “drule” ca fac SF uri mai rapid… Numa nu pricep de ce pentri astia se gasesc tot felu de scuze, si la ailalti apareau tot felu de gandacei pe traseu gratzie unor ong uri care acu tac… dar erau erau evaluati in nr de km deschisi circulatiei. No,fiecare cu criteriile lui, io nu zicsa nu fie lumea multumita, daca e,io zic sa foloseasca acelasi cantar. in fine… poate mai angajeaza totusi niste geofizicieni/tehnicieni, numa zic… 3 ani si la pretu ala? da o naibii de netreaba
-
-
Te prefaci că nu știi câte alte proiecte a pornit sau a deblocat Drulă în lunile astea, așa-i?
Dar la ce altceva să ne așteptăm de la un lingău pesedac, care întotdeauna apără bețivii la volan, iar mai demult îl aplauda și îl apăra pe grindeaNU, care în afară de minciuni nu ne-a servit absolut nimic, nu?
Asta știi, asta postezi!-
Ma confunzi, dar nu i nimic, se mai intampla. Vezi ca gasesti pe wikipedia guvernarile postfecembriste si cati km de autostrada o fost gata la finalul fiecarui an. Vrajeala tzine la aia de se informeaza numa de la un post tv, sau numa dintr un grup de pe fb, fara sa i asculye si pe ailalti, si pe ailalti etc. Macar trei surse cu interese diferite. Cat despre alcool la volan(sau ghidon), ala e extrem de rau chiar si numa un pahar de bere, n am sa gasesc scuze vreodata pentru asa ceva. Poti vorbi si civilizat, chiar in contradictoriu, cu alegatorii, si sa pastrezi invectivele si placutele suedeze pentru alesi daca consideri. Hai sa ai noroc, si autostrazi!
-
Pe mine ma interesează o autostradă spre Nord ,nu spre sud :-)))
-
Mai precis spre sălaj
-
Salajul nu exusta
-
O promisiune pentru Oltenia….nu pentru Banat….opriți construcția…noi vrem sa mergem la Belgrad pe autostradă
-
Pentru tine Banatul se termina cand iesi din Timisoara? Banatul montan nu exista? Nu ar fi frumos sa mergi pe autostrada la Muntele Mic sau la Baile Herculane?
-
Tu si mai cine vrea sa mearga la Belgrad? Pana una alta (nu stiu daca ai si mers sau doar comentezi), drumul pana la Belgard e naspa in Serbia, nu in Romania.
Traiasca Statele Unite ale Praziliei! OT, GJ, DJ, MH, TM
Va fi gata prin 2050.