În ciuda promisiunilor oficiale de deschidere, cei 15 kilometri de autostradă gata între Traian Vuia şi Margina au rămas tot închişi circulaţiei rutiere. Mai mult, realizarea nodului rutier de la Margina duce la întârzierea traficului rutier de pe drumul naţional şi la apariţia de blocaje între Deva şi Lugoj. Motivându-se prin existenţa unor probleme legislative, porţiunea respectivă a rămas închisă, fiind numită de entuziaştii din domeniul infrastructurii „muzeu în aer liber”. Din păcate, perspectivele pentru acest lot sunt sumbre, aici au fost introduse ulterior în planul de construcţie o serie de tuneluri, numite ecoducte, care să permită circulaţia liberă a animalelor. Deşi Compania de Drumuri anunţa licitaţia pentru stabilirea constructorului acestor ecoducte pentru luna octombrie a anului trecut, ulterior pentru noiembrie şi încă o dată pentru decembrie, nici în acest moment o asemenea licitaţie nu a fost executată. În acest moment, progresul fizic al acestui lot a ajuns la 58%, dar va rămâne aici pentru mult timp. Din păcate…
Surprinzător, cel mai avansat lot dintre toate loturile de autostradă aflate în acest moment în lucru în toată ţara este cel cu numărul 3 din aceeaşi Lugoj – Deva. Aici, progresul fizic a ajuns la 70,15%. Cei 22 de kilometri ai lotului 3 au cele mai mari perspective de a fi deschişi circulaţiei rutiere în 2017. Din păcate, situaţia de pe lotul 2 face din nou puţin probabilă o traversare integrală a zonei, pe autostradă.
Rău nu stă nici lotul 4, aici progresul fizic a depăşit 48%, dar, din păcate, lucrările care decurgeau extrem de bine, au fost oprite din motive birocratice, mai precis lipsa unor autorizaţii de construcţie, care nu au fost eliberate nici acum, deşi existau promisiuni ferme că situaţia se va rezolva în decembrie 2016. Acest lot este singurul construit de o societate românească, cea care a realizat în timp record şi lotul 2 din Timioşoara – Lugoj, inaugurat cu şase luni înainte de termenul limită.
Lotul 2 din autostrada Lugoj – Deva este în lungime de 28,6 km, construcţia fiind realizată de asocierea dintre Salini (Impregilo) şi Secol SpA. Valoarea licitată a lucrărilor este de 562 milioane de lei. Demararea investiţiei a avut loc în noiembrie 2013 şi trebuia finalizată în mai 2016, dar apariţia obligaţiei realizării unor tuneluri pe această porţiune a făcut imposibilă realizarea acestui obiectiv.
Lungimea totală a lotului 3 este de 22,139 km. Contractul de execuţie a fost semnat în mai 2013, iar valoarea licitată a lucrărilor a fost de 579 milioane de lei. Finalizarea acestui lot ar fi trebuit să aibă loc în mai 2016.
Lucrările la tronsonul patru, în lungime de 22 de kilometri, sunt începute din 2013 şi ar fi trebuit finalizate în luna mai a anului în curs. Valoarea lucrărilor la acest tronson este de 420 de milioane de lei.
Citiți principiile noastre de moderare aici!