Din 2016, în zona de vest a României vor fi deschiși circulaţiei câțiva zeci de noi kilometri de autostradă. Este vorba de cele trei loturi ale șoselei rapide Lugoj – Deva, aflate în acest moment în construcţie. Sunt cunoscute problemele legate de construcţia de tuneluri şi ecoducte impuse pe acest traseu de acordul de mediu, pentru circulaţia animalelor în zonă, fapt ce va influenţa şi numărul de kilometri puşi în circulaţie. Situaţiile „problemă” sunt pe lotul doi şi trei.
După cum Tion.ro a anunţat deja, pe lotul 2 nu se vor deschide circulaţiei decât 15 kilometri de autostradă.
„Pe lotul 2 ne propunem să deschidem circulaţiei 15 kilometri, până la un nou rutier, care va fi realizat înainte de zona H, cea cu probleme”, a declarat Cătălin Homor, directorul CNADNR, într-un interviu pentru Hotnews.
Discuţii sunt legate de lotul trei al acestei autostrăzi. Şi aici există două ecoducte în proiect, despre care şeful de la Drumuri spune că vor fi realizate. Aici va fi pus în funcțiune şi un nou nod rutier de descărcare a circulaţiei, la Holdea, unul iniţial provizoriu, dar care, ulterior, va rămâne funcţional şi nu va fi închis la deschiderea în totalitate a autostrăzii, mai spune Homor. Pe tema unui nod la Holdea se discută de mai mult timp.
„Pe lotul trei, zona cu tuneluri are aproximativ 3,5 kilometri, care va fi amânată deschiderii. După care, pe lotul trei, sunt ceva probleme pe care sperăm să le rezolvăm până în vară, astfel că sperăm să fie deschis în întregime. Descărcarea la Holdea este una dintre problemele noastre. De asemenea, şi un ecoduct, acolo au fost impuse două, unul a fost rezolvat, deci a mai rămas unul, chestiuni pe care le avem în mână şi le gestionăm. Descărcarea de la Holdea se va face, are mai multe folosinţe: unu, va fi o descărcare provizorie până la finalizarea zonei cu tunele, şi doi, de siguranţă, în cazul în care pe zona respectivă apar tot felul de accidente să nu se facă un blocaj ci să se descarce traficul. Descărcarea de la Holdea va rămâne funcţională şi în continuare”, a mai declarat Cătălin Homor.
Autorizaţiile de construcţie reprezintă principala problemă şi pe ultimul lot al acestei autostrăzi. Dar, acestea vor fi rezolvate şi tronsonul va fi deschis în 2016, dă asigurări reprezentantul CNADNR.
„Lotul patru, ca şi orice lot normal, are o sumedenie de probleme, autorizaţii de construcţie lipsă, dar ne străduim ca până în vară să rezolvăm toate problemele şi până la sfârşitul anului să îl dăm în folosinţă”, a încheiat Homor.
Articole pe aceeași temă:
Tunelurile pentru ursi de pe autostrada Lugoj-Deva vor fi scoase la licitatie in luna iunie
Se schimba din nou solutia tehnica pentru autostrada Lugoj – Deva: tuneluri unite
Se lucreaza la ecoductul de pe lotul 4 al autostrazii Lugoj – Deva
Lucrarile la autostrada Lugoj-Deva: stadiul fizic al celor trei loturi in constructie, dezastruos
Pe lotul 2 al autostrazii Lugoj – Deva va fi necesar un al treilea tunel
TionTV: Inca un tunel pe autostrada Lugoj-Deva
Citiți principiile noastre de moderare aici!