Cu o lungime de 9,5 kilometri, prima porţiune are o valoare estimată la 266,55 milioane de lei, iar al doilea lot, de 25,62 kilometri, va costa 611,88 milioane lei.
Preţul autostrăzii Timişoara – Lugoj (aproximativ 5,8 milioane de euro pe kilometru) îl depăşeşte aşadar pe cel din standardele de cost elaborate chiar de Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii, fixat pentru autostrăzile extraurbane în zonă de deal şi de şes la 5,05 milioane de euro pe kilometru.
Contractul pe Timişoara – Lugoj are o durată de 54 de luni, aici fiind incluse atât proiectarea şi execuţia autostrăzii, cât şi perioada de întreţinere.
Se pare că, cel puţin la nivel declarativ, în alegerea constructorului se va ţine mai mult cont (70%) de propunerea tehnică, contând mai puţin preţul.
Media cifrei de afaceri a ofertantului, în domeniul de activitate aferent infrastructurii de transport rutier, trebuie să fie de peste 260 de milioane de lei (lotul 1) şi mai mare de 600 milioane lei pentru lotul al doilea.
Totodată, companiile trebuie să demonstreze, printr-o singură declaraţie bancară, că dispun (sau au acces la lichidităţi, linii de credit sau la alte instrumente financiare) de 60 de milioane de lei pentru primul lot şi de 150 de milioane de lei pentru lotul doi.
Grosul finanţării pentru autostrada ce va uni cele două municipii din Timiş provine din bani europeni, acordaţi în cadrul Programului Operaţional Sectorial de Transport, prin fonduri de coeziune (85%), restul venind de la bugetul de stat. Cine va fi antreprenorul lucrării se va şti abia pe 17 februarie, ofertele putând fi depuse până în preziua acestei date.
Proiectul face parte din coridorul IV Paneuropean, care începe în Germania, la Nurenberg, şi se continuă pe ruta Praga-Viena-Bratislava-Budapesta. În România, traseul trece prin Nădlac, Arad, Deva, Orăştie, Sibiu, Bucureşti, Feteşti şi Constanţa şi se continuă până la Istanbul.
Marius Horescu
Citiți principiile noastre de moderare aici!