Acordul este necesar pentru că, de la punctul de trecere a frontierei Moravița, șoseaua se va continua spre Belgrad. Urmează să fie amenajată o nouă vamă ceea ce înseamnă un proiect transfrontalier. Pentru tronsonul din România, de la Timișoara la Moravița, drumul de mare viteză are o lungime de 73 de kilometri. Autostrada se află acum în etapa de realizare a studiului de fezabilitate.
Vă reamintim că, la începutul anului, ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, anunța că până la Timișoara profilul va fi de autostradă, față de varianta predecesorului său, Cătălin Drulă, drum expres cu o singură bandă până la Voiteg.
Autostrada A 9 Timișoara – Moravița se desprinde din autostrada A1 la nodul rutier de la Remetea Mare și merge paralel cu Drumul Național 59, potrivit CNAIR.
Astfel, autostrada Timișoara – Moravița (A9), din zona Remetea Mare, va continua prin Giroc și Jebel.
Memorandumul a fost semnat de către ministrul Transporturilor și Infrastructurii, Sorin Grindeanu, și omologul său din Serbia, Tomislav Momirović, ministrul Construcțiilor, Transporturilor și Infrastructurii.
„Termenul pentru studiul de fezabilitate este luna octombrie, să spunem finalul acestui an. În primăvara anului viitor se lansează proiectarea pentru execuție. Sper că ofertele se vor evalua în vara anului viitor și vor începe să lucreze, avem finanțare europeană, banii există, lipsea acest memorandum dintre România și Serbia astfel încât să avem autostradă și nu drum expres. Lungimea tronsonului de la Timișoara la Moravița este de 73 de kilometri, sper ca după desemnarea câștigătorilor de anul viitor această autostradă să meargă în linie dreaptă”, a afirmat Sorin Grindeanu la Timișoara.
Omologul lui Grindeanu a transmis că deschiderea acestui drum este esențială pentru cele două țări vecine.
„Semnăm acest acord în acest oraș minunat. Mă simt privilegiat și onorat că sunt azi aici, îi mulțumesc prietenului meu, vicepremierul Sorin Grindeanu. Încă din 2016 există marea noastră dorință ca acest acord să fie semnat, dorim să facem legătura între Belgrad, Pancevo, Vârșeț și Timișoara. Pentru cele două țări vecine este importantă deschiderea cât mai repede a acestui drum”, a declarat Tomislav Momirović, ministrul Construcțiilor, Transporturilor și Infrastructurii din Serbia.
Acesta a mai precizat că ministerul său are un buget anual de două miliarde de euro.
Pe aceeași temă:
Trimite articolul
XFoarte bine. Dat-i bataie si lobby intens sa intre si Serbia in UE.
Distanta Timisoara – vama pe mational masoara 63 km iar pe autostrada masoara 73 km. Cum naiba?
-
daca ai fi citit atent articolul ai fi inteles ca autostrada pleaca de la nodul rutie Remetea al autostrazi A1, acesta e motivul pentru care este mai lunga cu 10 km.
-
Distanta intre orase se calculeaza de la punctul 0, adica oarecum din centru pana in centru. Dupa capul tau autostrada o sa treaca prin centrul orasului? Sau mai bine spus, stii ce e aia autostrada? Macar in poze ai vazut?
Varianta precedesorului era tot Autostrada (ati uitat discuțiile legate de traseu ?) apropo, de cind exista drum expres cu o banda ?! Politica de partid ca politica de partid, dar chiar asa, contorsionați chiar cele mai banale știri ?!
spui grindeanu si tragi apa.punct
oare imbecilii de politicieni stiu ca trenul nu mai functioneaza de vreo 8 ani.
am avea legatura fara nicio investitie.
de maine!
“Autostrada Timișoara-Belgrad”, este în fapt Autostrada Remetea Mare-Belgrad!
Daca coroboram aceasta soluție cu pseudo-modernizarea gării de nord a orașului, vom putea trage si eventuala concluzie ca se dorește ca Timișoara sa devina un oraș marginal al României.