Prezenți la Timișoara pentru a vorbi despre Centura Timișoara Sud cu puțin înainte de deschiderea ei, ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu și directorul CNAIR Cristian Pistol au mai anunțat că licitația pentru proiectarea și execuția lucrărilor la autostrada A9 Timișoara – Moravița este aproape lansată. Mai exact, au fost transmise spre validare documentele pentru primul lot, de 35,7 kilometri.
„În această săptămână și săptămâna viitoare vom lansa – de fapt, a fost lansat primul lot și săptămâna viitoare se va lansa și lotul 2 – pentru autostrada de la Timișoara la Moravița, ceea ce pentru noi, pentru Banat, reprezintă un punct extrem de important”, a anunțat ministrul Sorin Grindeanu.
Al doilea lot va avea la, rândul său, 33,5 kilometri, iar ultimul va reprezenta ultimii trei kilometri până la un nou punct de trecere a frontierei, pentru care încă se poartă discuții cu partea sârbă. Pentru că acesta din urmă ar putea fi întârziat, la capătul celui de-al doilea lot va fi realizat și un drum temporar, de vreo doi kilometri, până spre punctul de trecere a frontierei existent.
Despre investiție
Primul lot va începe de la actualul nod de pe A1 de la Remetea Mare și va ajunge până la 600 de metri după intersecția cu DJ693B, adică până la kilometrul 35+670.
Potrivit lui Cristian Pistol, directorul Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere, pe traseu se vor construi un pod de 1.153 metri care va traversa râul Timiș și patru noduri rutiere: la Remetea Mare (A1), la Albina (DJ592), la intersecția cu Centura Timișoara Sud și la Pădureni (DN59). Tronsonul va subtraversa DN6 și calea ferata CF100 (București – Timișoara) și va traversa denivelat CF127 (Jebel – Liebling) și DJ 693B.
Noul sector de autostradă va fi dotat și cu un Centru de Întreținere și Coordonare (CIC), dar și cu două parcări de scurtă durată, fiecare urmând să aibă cel puțin șase stații de încărcare pentru autoturismele electrice.
„Contractul, finanțat prin Programul Transport (PT), stabilește o perioadă de maximum 48 de luni pentru construcția acestui prim tronson (12 luni pentru proiectare și 36 de luni pentru execuție)”, a precizat Cristian Pistol.
Vă amintim, indicatorii tehnico-economici au fost aprobați „în timp record” de Guvernul României, pe 28 august, în ultima zi de consultare publică.
Valoarea totală estimată a celor 73 de kilometri de autostradă este de 14,6 miliarde de lei (2,93 miliarde de euro), TVA inclus.
Traseul autostrăzii trece prin Remetea Mare, Recaș, Bucovăț, Moșnița Nouă, Giroc, Sacoșu Turcesc, Pădureni, Liebling, Jebel, Voiteg, Birda, Deta, Denta și Moravița.
Contractul pentru realizarea studiului de fezabilitate a fost semnat încă din martie 2020 cu Search Corporation SRL – Egis România SA. Valoarea inițială a fost de 8,7 milioane de lei, fără TVA, însă prețul a fost majorat, în ianuarie 2023, până la 10,1 milioane de lei, adică cu aproape 2,5 milioane de euro, fără TVA.
Documentația ar fi trebuit finalizată inițial în doi ani, dar a fost prelungit și termenul, de mai multe ori. Acordul de mediu, la rândul său, a fost aprobat în martie 2024.
Trimite articolul
XNu credeti tot ce se promite inainte de alegeri. Sa vedem dupa alegeri fapte concrete, nu gargare electorale!
PORR, STRABAG, atunci sigur se va termina la timp (UMB sa termine tunelurile)
40 milioane de euro/km? :))))))Cam ieftin, nu ?