Primul lot al autostrăzii, de 35,7 kilometri, pornește de la actualul nod de pe A1 de la Remetea Mare și va ajunge până la Jebel.
Lotul 2 este de 33,5 kilometri, între Jebel și Moravița.
CNAIR a lansat licitații separate pentru fiecare dintre ele, momentan fiind în stadiul de analizare a ofertelor.
Grindeanu a spus, în cadrul vizitei premierului Marcel Ciolacu la Timișoara de zilele trecute, că această etapă va fi depășită în curând.
„În această primăvară, undeva în luna mai, terminăm licitațiile pentru cele două loturi de la Timișoara spre Moravița. Sper ca lucrurile să meargă bine și să putem să avem câștigătorii și tot ceea ce ne-am propus – dincolo de Centura de Vest, unde am semnat deja contractul – să putem să punem în aplicare”, a spus Ministrul Transporturilor.
Vă amintim, licitațiile pentru cele două loturi au fost lansate în toamnă. Primul a atras nouă oferte, iar cel de-al doilea altele zece.
Teoretic, există și un al treilea lot, de trei kilometri, din dreptul localității Moravița până la un nou punct de trecere a frontierei. Pentru că se lua în calcul întârzierea acestuia din urmă, la capătul celui de-al doilea lot va fi realizat și un drum temporar, de vreo doi kilometri, până spre punctul de trecere a frontierei existent.
Vești bune și de la Sânandrei și de la „tunelurile pentru urși”
Ministrul a vorbit și despre celelalte două proiecte importante de infrastructură din zonă: descărcarea de pe A1 de la Sânandrei și segmentul cu „tuneluri pentru urși” Margina – Holdea.
„Lucrurile merg bine si pe descărcarea de la Sânandrei. Ne așteptăm undeva în vara acestui an să fie finalizată. Progresul e cam la 50% .Deci undeva în august cred că se va finaliza. Iar la celebra bucată lipsă (de pe autostrada A1 – n.r.) de la Margina la Holdea se lucrează, așa cum probabil că ați văzut. Se lucrează cu peste 500 de muncitori, sunt vreo 200 de utilaje, se lucrează 24 din 24, astfel încât anul viitor, conform contractelor, să putem să dăm în circulație și această bucată lipsă de la Margina-Holdea”, a mai declarat ministrul.
Direcția Regională de Drumuri și Poduri (DRDP) Timișoara a oferit recent updateuri în legătură cu ambele. Potrivit acestora, la Sânandrei s-a ajuns la pragul de 50%, iar pe Margina-Holdea au fost forați deja câțiva zeci de metri de tunel.
Cât despre Centura Vest, contractul a fost semnat în ianuarie, iar din martie au început și studiile.
Trimite articolul
XCred ca nici tu nu crezi in minciunile tale!
Nordis?
-
direct de pe strada Cloșca cum treci pasajul pe mâna dreaptă, acolo sunt banii de la Nordis
Acum 50 de ani exista tren Timisoara la Belgrad.