Primele două tramvaie din parcul RATT care au fost reabilitate au ajuns în sfârşit la Timişoara în aceste zile, dar cetăţenii oraşului nu au avut ocazia să le vadă decât în poze deocamdată… Vehiculele modernizate au costat peste jumătate de milion de euro bucata şi au fost reabilitate la Arad şi Paşcani.
Când vor putea să le testeze timişorenii? Primarul Nicolae Robu spune că o idee este prezentarea lor în cadrul unui eveniment care să fie organizat în 8 iulie, de Ziua Transportului Public Timişorean.
„Vrem să facem un eveniment frumos de Ziua Transportului Public Local tocmai pentru a sublinia cât de important este transportul public într-un oraş. Este posibil să venim în faţa dumneavoastră şi cu un tramvai tras de cai, de la asta şi până la noile tramvaie… La început, cele două tramvaie vor circula prin rotaţie prin tot oraşul”, a explicat, marţi, Robu.
Întrebat ce capacitate au aceste tramvaie şi dacă s-a redus numărul de locuri post-reabilitare, edilul a replicat: „Ele sunt făcute la cele mai înalte standarde şi sigur s-a lăsat un loc liber pentru persoanele cu handicap, avem o platformă care se poate pune pentru persoanele cu dizabilităţi. Sunt noi într-o proporţie mai mare decât ne-am propus noi, în final până şi roţile, şi osiile au fost schimbate cu unele noi. A fost obţinea benevolă a firmei, ca în cadrul aceleiaşi sume să vină cu roţi şi osii noi. Din tramvaiul vechi s-a păstrat doar platforma, şasiul, care a fost reabilitată, evident, în rest totul este nou. Pe cale de consecinţă, putem vorbi despre un nou model de tramvai, made in România. Sunt foarte frumoase, şi mai frumoase pe dinăuntru…”, a afirmat Robu.
Şeful Direcţiei Tehnice a municipalităţii, Culiţă Chiş, a explicat că un tramvai reabilitat are o capacitate de 200 de persoane – locuri în picioare şi pe scaune.
Modernizarea unui vehicul a costat 480.000 de euro fără TVA, iar reprezentanţii Primăriei Timişoara intenţionează să reabiliteze în total un număr de 30 de tramvaie din parcul RATT în decurs de 4 ani. Cu primele două a durat un an, dar oficialii municipalităţii sunt optimişti cu următoarele…
„Sunt foarte frumoase şi cu toate elementele de confort, de civilizaţie la preţul de 480.000 de euro. Un tramvai complet cu burduf pe mijloc costă 480.000 de euro. Eu sunt impresionat, vă spun. Am fost la Berlin şi am văzut toată producţia de tramvaie… (…) Un astfel de tramvai nou costă cam la 2 milioane de euro. Trebuie să facem nişte teste acum, să le vedem şi în exploatare. Oricum va dura mult mai puţin la următoarele, trebuie să avem în vedere că la primele a fost un efort de proiectare. Cele două tramvaie au sosit aici cu multe componente demontate din ele şi aici se facem remontarea, etapele tehnologice trebuie respectate…”, a mai declarat Robu.
Cu toate elementele de civilizaţie, edilul a recunoscut că vatmanii vor schimba în continuare macazul cu ranga.
Licitaţia organizată de Primăria Timişoara pentru reabilitarea tramvaielor a fost câştigată de Electroputere VFU Paşcani şi Astra Vagoane Călători Arad.
Alte articole pe aceeași temă:
Timisoara are primele doua tramvaie reabilitate
Citiți principiile noastre de moderare aici!