Trotinetele electrice, ultima noutate în sistemul de transport public din Timișoara, sunt la dispoziția celor interesați să testeze un astfel de mijloc de deplasare. Cele trei stații de trotinete au fost amplasate în fața cantinei Universității Politehnica, în fața Universității de Vest și în fața Facultății de Electronică, Telecomunicații și Tehnologia Informației. Vehiculele electrice vor putea fi eliberate din stații prin intermediul unei aplicații de mobil, în baza cardului STPT. Momentan funcționează doar pe telefoanele cu Android, iar de săptămâna viitoare ar urma ca aplicația, TroTM, să fie disponibilă și pe cele cu iOS. Fiecare utilizator va putea să țină o trotinetă cel mult 30 de minute.
Primarul Nicolae Robu s-a declarat foarte încântat de noile „jucării” și anunță și alte surprize pentru viitor. Una dintre ele se referă la modul în care vor putea fi folosite trotinetele. Ele vor putea fi lăsate… oriunde în oraș!
„În pasul următor vom merge pe un alt nivel în ceea ce privește informatizarea. Acum am folosit sistemul de gestiune informatică pe care îl avem și la biciclete, cu stații de unde se ridică, respectiv unde se depun. La următoarea etapă o să mergem pe un sistem în care poți lăsa trotineta unde vrei, totul este monitorizat cu precizie, pe sistem GPS. Ele vor ajunge să fie împrăștiate prin oraș, sunt ridicate, sunt folosite, sunt lăsate, sigur, nu anapoda, într-un mod civilizat, dar nu în stații neapărat, de unde pot fi luate de un alt utilizator. Acesta este sistemul cel mai evoluat folosit la ora actuală în lume. Bineînțeles că există mecanisme antifurt”, spune edilul.
Robu e convins că mulți timișoreni vor apela la trotinete, așa cum se întâmplă și peste mări și țări.
„Sunt convins că vor avea mare priză mai ales la tineri, dar nu numai. Am văzut, mai ales în Miami și Tel Aviv, foarte multe persoane și în vârstă folosind trotinetele. În Tel Aviv erau trotinete puțin mai mari și mergeau două persoane pe trotinetă”, a completat primarul.
Primăria a plătit 3.600 de lei pe un astfel de vehicul, adică puțin peste 750 de euro, dar întreg contractul a fost în valoare de 154.000 de lei cu tot cu TVA. Au fost livrate alături de trotinete și stațiile aferente și o bicicletă FAT E Bike, care, potrivit directorului societății, va fi folosită în probe de către angajații STPT, pentru a vedea dacă vor fi achiziționate și astfel de vehicule pe viitor. O astfel de bicicletă costă, conform site-urilor din România, peste 5.000 de lei, la reducere.
Robu vrea și segway-uri
„Vom cumpăra în acest an cel puțin 100 de trotinete. Vom lua și segway-uri. Nu vă pot spune câte, după ce vedem toate detaliile privind bugetul, că noi îl avem schițat în acest moment, lucrăm la detalii, atunci vom decide și câte segway-uri vom lua. Pentru început nu vom lua foarte multe, în orice caz, dar vreau să dezvoltăm acest subsistem de transport public bazat pe acest mijloace mai moderne, mijloace poate ieșite din comun, comunul fiind ceea ce a fost în conștiința noastră până acum”, a explicat, luni, Nicolae Robu.
Inițial, edilul nu a vrut să testeze noile trotinete.
„Nu le-am încercat pe acestea, am încercat altele, prima trotinetă electrică care a apărut în Timișoara am încercat-o eu prin Parcul Copiilor acum mai mulți ani. Am consilier personal care este mare utilizator de trotinete și acum a demonstrat utilitatea trotinetei, pentru că a plecat de la primărie deodată cu noi și a ajuns înaintea noastră aici”, a spus el.
Ulterior – deși invocase drept motiv al refuzului oboseala de după cele „Ș-A-P-T-E” goluri date duminică seară – de dragul imaginilor, Robu s-a suit totuși pe o trotinetă. A dat chiar mai multe ture, vreo trei, prin fața cantinei UPT din campusul universitar.
O demonstrație mai pe larg a făcut însă consilierul său, Cătălin Iapă, de altfel deținător al unui astfel de vehicul.
Întrebat dacă aceasta este totuși una dintre prioritățile STPT, Robu a răspuns afirmativ. „STPT are o mulțime de priorități și trebuie să meargă pe front larg. S-au îmbunătățit radical performanțele sistemului de transport public al orașului, stăm bine la mijloace de transport, dar vom sta și mai bine (…) STPT trebuie să meargă pe front larg și să dea satisfacție timișorenilor și vizitatorilor Timișoarei, astfel încât transportul public să fie folosit pe scară foarte largă”, a declarat acesta. Și încă un amănunt: trotinetele vor avea interzis în centrul orașului. „Zona centrului istoric rămâne dedicată pentru promenadă (…) Vreau să ne putem plimba în liniște”, a conchis primarul Timișoarei.
Cele 25 de trotinete electrice, model E-TWOW, produse în Craiova, au ajuns la începutul martie la sediul societății de transport public. O trotinetă E-TWOW are o autonomie de 30 de kilometri și poate prinde o viteză maximă de 25 km/h.
Articole pe aceeași temă:
http://www.tion.ro/primarul-robu-da-luni-startul-plimbarilor-cu-trotinetele-stpt/2224214
http://www.tion.ro/au-venit-trotinetele-lui-robu/2208850
http://www.tion.ro/din-luna-martie-ne-plimbam-cu-trotinetele-electrice-pe-strazile-din-timisoara/2206820
http://www.tion.ro/100-de-trotinete-in-parcul-auto-al-stpt-in-2019-2020-robu-anunta-c-a-investit-40-de-milioane-de-euro-in-transportul-public/2171235
Citiți principiile noastre de moderare aici!