tion.ro Web analytics

Tion

Tion

  • Ştiri
    • Ştiri Timiș
    • Lugoj
    • Știri naționale
    • Stiri internaţionale
    • Eveniment
    • Sănătate
    • Dialoguri Sănătoase
    • Sport
    • Târg imobiliar
  • Timp liber
    • Cultură
    • Cinema
    • Horoscop
  • ANGAJĂRI
  • MICA PUBLICITATE
    • IMOBILIARE
      • Imobiliare Vanzari – Garsoniere
      • Imobiliare Vanzari – o camera
      • Imobiliare Vanzari – 2 camere
      • Imobiliare Vanzari – 3 camere
      • Imobiliare Vanzari – 4 camere
      • Imobiliare Vanzari – Case
      • Imobiliare Vanzari – Terenuri
      • Imobiliare Vanzari – Spatii comerciale
      • Imobiliare Inchirieri – Garsoniere
      • Imobiliare Inchirieri – o camera
      • Imobiliare Inchirieri – 2 camere
      • Imobiliare Inchirieri – 3 camere
      • Imobiliare Inchirieri – Case
      • Imobiliare Inchirieri – Spatii comerciale
    • PRESTĂRI SERVICII
    • CONSTRUCȚII
    • AUTO
    • DIVERSE
  • UTILE
  • VIDEO
  • Azi în Timișoara
  • Cariere de Poveste
  • Agenda
  • Lugoj
Select Page


Tion
Ştiri din Timiș
Avem un prim studiu pentru planul metroul: ar trebui construit un tunel de 10 kilometri in Timisoara!

Avem un prim studiu pentru planul metroul: ar trebui construit un tunel de 10 kilometri in Timisoara!

la 14 October 2015 15:26 Reactualizat la: 14 October 2015 15:56

Avem un prim studiu pentru planul metroul: ar trebui construit un tunel de 10 kilometri in Timisoara!

<p>Avem un prim studiu pentru planul metroul: ar trebui construit un tunel de 10 kilometri in Timisoara! (foto: arhiva)</p>
14 October 2015 15:26 Reactualizat la: 14 October 2015 15:56
Primarul Timişoarei, Nicolae Robu, merge înainte cu planul său privind ducerea în subteran a liniilor de cale ferată care străbat la ora actuală oraşul, context în care a vorbit şi despre introducerea transportului cu metroul. Avem un studiu de prefezabilitate pentru reconfigurarea traseului de cale ferată pe teritoriul Timişoarei, prin ducerea liniilor de tren în subteran: asta ar presupune construirea unui tunel de peste 10 kilometri!
Scris de Alina Strugariu - Primarul Timişoarei, Nicolae Robu, merge înainte cu planul său privind ducerea în subteran a liniilor de cale ferată care străbat la ora actuală oraşul, context în care a vorbit şi despre introducerea transportului cu metroul. Avem un studiu de prefezabilitate pentru reconfigurarea traseului de cale ferată pe teritoriul Timişoarei, prin ducerea liniilor de tren în subteran: asta ar presupune construirea unui tunel de peste 10 kilometri!

Trimite articolul

X

Ideea introducerii metroului în Timişoara a fost lansată de primarul Nicolae Robu în urmă cu mai bine de 2 ani, când a vorbit pentru prima dată despre necesitatea ducerii în subteran a liniilor de cale ferată care traversează la ora actuală oraşul.

Pe locul actualelor linii, la suprafaţă, ar urma să fie amenajat un bulevard nou-nouţ, de aproximativ 8 kilometri, spunea Robu.

La începutul acestui an, primarul anunţa realizarea unui studiu de fezabilitate pentru ducerea în subteran a liniilor de cale ferată. Edilul prezenta atunci şi o estimare de cost – aproximativ 1,5-2 miliarde de euro – şi un posibil traseu al viitorului metrou: Gara de Nord – Iulius Mall – Gara de Est – Grădina Zoologică – Aeroport.

Între timp a fost elaborat un studiu de prefezabilitate pentru „reconfigurarea traseului de cale ferată pe teritoriul municipiului Timişoara prin introducerea liniilor CF în subteran”. Un proiect de hotărâre privind aprobarea acestui studiu urmează să intre în atenţia consilierilor locali.

Oficialii municipalităţii vorbesc în continuare despre necesitatea desfiinţării actualelor linii de tren supraterane, care reprezintă în opinia lor o piedică în calea dezvoltării oraşului.

„Calea ferată ce traversează municipiul foarte aproape de zona centrală constituie o barieră care împiedică dezvoltarea acestuia (…), un obstacol major care afectează în foarte mare măsură continuitatea reţelei stradale rutiere prin limitarea numărului de trasee rutiere de legătură între zona de Nord şi zona de Sud a municipiului. În acelaşi timp, există suprafeţe mari din zonele de interes major ale municipiului care sunt ocupate de dotări şi infrastructură care aparţin Căilor Ferate Române. Datorită acestor aspecte, este necesară coborârea liniei de CF în subteran. Proiectul prin care calea ferată va fi coborâtă în subteran, iar spaţiul de teren va fi eliberat şi redat traficului auto, rezolvă situaţia actuală din Timişoara, cu traficul aglomerat şi locuri de parcare puţine”, afirmă reprezentanţii primăriei.

Aceştia punctează de asemenea faptul că pasajele inferioare şi cele la nivel cu calea ferată creează noduri de strangulare a circulației rutiere şi se înregistrează un nivel ridicat de poluare fonică.

În studiul de prefezabilitate s-au analizat două variante de traseu, iar aleşilor li se propune să aprobe una care presupune construirea unui tunel de peste 10 kilometri.

„Dezvoltarea scenariilor s-a bazat pe realizarea a două variante posibile, cu alegerea aceleiaşi soluţii tehnice – tunelul. Supunem spre aprobarea consiliului local studiul de prefezabilitate pentru obiectivul de investiţii ,,Reconfigurarea traseului de cale ferată pe teritoriul municipiului Timişoara prin introducerea liniilor CF în subteran”, întocmit de SC Longhersin SRL, varianta A – cu o lungime totală a tunelului de 10.200 metri”, anunţă reprezentanţii primăriei.

Cealaltă variantă presupunea un traseu mai scurt, de aproximativ 6-7 kilometri, dar nu la fel de bun din punct de vedere al conexiunilor asigurate.

Studiul nu a fost făcut încă public, dar autorităţile susţin că, din punct de vedere tehnic, ducerea în subteran a liniilor de tren ar putea fi realizată fără probleme.

De unde miliarde de euro? Administraţia Robu speră să acceseze fonduri de la Bruxelles, pe programe speciale de finanţare.

Oricum, până una-alta, aceleași autorități locale se pregătesc de lărgirea pasajelor CF Popa Șapcă și Jiul, o promisiune veche de un deceniu…

Articole pe aceeași temă:

Timisoara peste 10 ani? Metropola cu metrou, in viziunea primarului

Primaria Timisoara pregateste studiul de fezabilitate pentru introducerea metroului

Timisoara viitorului: linii de tren ingropate si un bulevard cu sase benzi in noul PUG al orasului

Grindeanu spulbera proiectele lui Robu: Un kilometru de metrou costa 60 de milioane de euro

Trimite articolul

X
Taguri:
metrou in timisoara ,
nicolae robu ,
primaria timisoara ,
studiiu pentur metrou in timisoara ,
tunel in timisoara
0 Comentarii

Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici!

    Cele mai citite știri

    1
    LOGS aleargă #AlăturiDeRefugiați la Timișoara City Marathon. Vă puteți alătura voluntarilor!
    2
    Rezistență prin delicatețe: expoziție Călin Beloescu la Galeria Brăteanu
    3
    Continuă lucrările la calea ferată din zona Gării de Nord Timișoara
    4
    Hala de tramvaie din Timișoara ar putea deveni centru cultural cu bani europeni
    5
    Judecătorii de la Tribunalul Timiș nu mai protestează. Activitatea revine la normal
    6
    Copiii cu boli cronice pot continua școala în spital. Începe înscrierea profesorilor voluntari
    7
    FOTO. Un liceu „verde” cu cabinet stomatologic se va construi la Moșnița Nouă
    8
    Histamina nu e dușmanul: mituri și realități despre simptomele sale
    9
    Orgă și saxofon, klezmer și Piazzolla, în Biserica din Elisabetin
    10
    FITT premiază cele mai bune proiecte de tineret din Timiș

    Cele mai noi știri

    Azi în Timișoara

    Ce facem astăzi, 18 decembrie 2025, în Timișoara?

    Ştiri din Timiș

    Hala de tramvaie din Timișoara ar putea deveni centru cultural cu bani europeni

    Ştiri din Timiș

    FOTO. Grădiniță modernă pentru 360 de copii, construită cu fonduri europene la Moșnița Nouă

    Eveniment

    Accident la Belinț. Pasager rănit după ce mașina în care se afla s-a izbit de un copac

    Ştiri din Timiș

    Festivalul de Datini și Colinde transformă Giarmata într-o scenă a folclorului autentic

    Ştiri din Timiș

    Pișchia celebrează identitatea bănățeană la prima ediție a Festivalului de Cultură „Ionel Iacob-Bencei”

    Ştiri din Timiș

    Controale extinse la azilele de bătrâni din Timiș după neregulile descoperite la Cenad

    Ştiri din Timiș

    Rata șomajului din Timiș rămâne scăzută, în ciuda a aproximativ 600 de concedieri anunțate

    Eveniment

    Șoferiță de 16 ani, rănită după ce a trecut pe roșu și a intrat într-o altă mașină, la Timișoara

    Ştiri din Timiș

    Ginecologia oncologică, o luptă contra timpului. Prof. Marius Craina: „Femeile ajung la noi prea târziu, dar asta se poate schimba”
    • Servicii
      • Redactia
      • Folosinta Cookie-urilor
      • Termeni si conditii de utilizare
      • Politica de confidentialitate
      • Regulament postare și moderare comentarii

    Timiș Online

    ISSN 3008-2323

    ISSN-L 3008-2323

    Tion.ro logoPentru noi, confidențialitatea Dvs. este importantă

    Noi și partenerii noștri utilizăm tehnologii, cum ar fi modulele cookie, și vă procesăm datele cu caracter personal, precum adresele IP și identificatorii cookie, pentru a personaliza anunțurile publicitare și conținutul în funcție de interesele dvs., pentru a măsura eficiența anunțurilor și a conținutului și pentru a obține informații despre publicul care a văzut anunțurile și conținutul. Faceți clic mai jos pentru a vă da consimțământul privind utilizarea acestei tehnologii și procesarea datelor dvs. cu caracter personal în aceste scopuri. Vă puteți răzgândi și puteți schimba opțiunile în orice moment, revenind la acest site.

    Pentru detalii apasati aici