Prima autostradă dată în folosinţă în această parte a României pare să aibă şi cele mai multe probleme cu suprafaţa de rulare. Din nou asfaltul s-a găurit! La doar câteva luni de la ultima cârpire, se pare că acolo sunt din nou probleme. Vremea din ultima perioadă ar fi afectat din nou asfaltul.
„Norocul este că deocamdată gropile nu sunt destul de mari. Dacă se adună acolo şi îngheaţă peste noapte e şi mai rău, poţi derapa dacă nu eşti atent. Singurul meu sfat este să se circule cu multă atenţie şi neapărat cu viteză mai mică. La viteza aia, de autostradă, vezi destul de târziu groapa”, am aflat de la Gabriel Todean, un şofer care a efectuat un drum spre Arad şi înapoi zilele trecute.
Mai mulţi şoferi care au trecut în ultimele zile pe acest drum atenţionează asupra apariţiei gropilor. Situaţia a fost confirmată de mai mulţi şoferi. „Arad – Timişoara e deja plină de gropi făcute de la sarea turnată în exces. Pur şi simplu e plin de găuri de adâncimea stratului de uzură cu o rază de maxim 10-15 cm”, spune unul dintre utilizatorii forumului peundemerg.ro.
Din fericire, autostrada e încă în perioada de garanţie, contractul de predare a lucrării fiind semnat în vara anului 2013, deci reparaţiile se vor face pe cheltuiala constructorului. Nu este pentru prima dată când asemenea operaţiuni au loc. Ultima dintre acestea a avut loc chiar în luna octombrie a anului trecut. Constructorul autostrăzii a tot intervenit şi a cârpit ce se strica, dar reparațiile nu au ținut. La fel a fost şi în toamnă, când pe sensul de mers spre Arad, șoferii au descoperit aproximativ zece kilometri de capcane. Pe suprafaţa de rulare crăpată, firma angajată să remedieze problemele a făcut decupaje în asfalt pentru a le umple cu petice asfaltice. Drumul a fost presărat cu capcane din plin, mai ales pe prima bandă de circulaţie. Semnalizările au lipsit cu desăvârşire, din loc în loc au apărut pătrăţele de aproximativ 30 pe 30 de centimetri şi destul de adânci. Cei care nu le observau cu mulţi metri înainte riscau să intre direct în ele. Vă reamintim şi de problemele apărute la rosturile de dilataţie a mai multor pasaje de pe această autostradă, de suprafaţa de rulare „lăsată” tot la aceste pasaje dar şi de pericolul apărut odată cu alunecările de teren ce au afectat siguranţa pasajului unde are loc subtraversarea dinspre Giarmata spre Pişchia, pe drumul judeţean, acolo unde este singurul nod de intrare pe autostradă dinspre Timişoara.
De la reprezentantul unei companii în domeniul construcţiilor am aflat că asemenea distrugeri ale asfaltului apar atunci când materialul folosit este de proastă calitate. Apa se infiltrează, iar la îngheţ se „umflă” şi produce crăpături care, odată traversate de maşini, produc apariţia gropilor. Soluţia rapidă în această perioadă ar putea fi mixtura asfaltică la rece, una „de avarie”, dar care poate temporar să rezolve problema gropilor cu dimensiuni mai mici.
Citiți principiile noastre de moderare aici!