Aţi cumpărat un autoturism produs sub sigla mărcilor din grupul VW, cu norma Euro 5 şi care funcţionează pe combustibil diesel? Este foarte posibil care acesta să aibă „încărcat” celebrul soft care păcăleşte testele de emisie a noxelor. În această situaţie veţi putea să eliminaţi acest soft, prin prezentarea la service-urile autorizate ale grupului. Când? Deocamdată nu se ştie când, la fel cum nu se știe nici când va fi implementată şi în România soluţia electronică de verificare a autoturismului, dacă acesta este sau nu afectat de acest sistem ascuns.
„Nu am fost deocamdată informaţi asupra unei proceduri legată de acest soft. Urmează ca în perioada viitoare, pe pagina mărcii să fie oferită posibilitatea de a verifica dacă acel autoturism este sau nu afectat de această problemă. Probabil că după verificare maşina va fi chemată în service şi se va elimina acel soft”, am aflat de la unul dintre angajaţii unuia dintre dealerii locali ai concernului german producător de autoturisme.
La nivelul României, această soluţie soft nu este încă prezentă pe site-ul oficial din ţară a mărcilor afectate: Volkswagen, Audi, Seat şi Skoda, dar cel mai probabil, situaţia se va rezolva în cel mai scurt timp.
„Într-o primă etapă, clienţii afectaţi vor fi informaţi despre corectarea caracteristicilor privind emisiile ale vehiculelor lor în viitorul apropiat. Toate vehiculele sunt tehnic sigure şi conforme cu reglementările tehnice. Conform planului de acţiune, Volkswagen şi alte mărci din cadrul Grupului ale căror vehicule sunt afectate vor prezenta soluţiile şi măsurile tehnice autorităţilor responsabile în luna octombrie. Clienţii cu asemenea vehicule vor fi ţinuţi la curent în săptămânile şi lunile următoare. Toate mărcile Grupului afectate vor înfiinţa website-uri naţionale pentru a informa clienţii în legătură cu evoluţiile”, au anunţat cei de la VW pe site-ul oficial din România.
Deci, important este de ţinut minte că aceste autoturisme sunt perfect funcţionale, nu au probleme de funcţionare.
Interesant este că odată acel soft eliminat s-ar putea ca puterea vehiculului să scadă, pentru încadrarea în cerinţele legate de emisiile de noxe. Cei afectaţi nu vor fi nevoiţi să plătească operaţiunea de prezentare la service. Aceasta va fi aproape sigur acoperită chiar de producător. Fericiţi vor fi deţinătorii service-urilor autorizate, care vor avea destul de lucru. Este vorba de aproximativ 100.000 de autoturisme care au fost vândute în România: 59.382 – Volkswagen, 24.122 – Skoda, 19.445 – Audi și 2.354 – Seat. Cine nu mai are răbdare, îşi poate verifica autoturismul pe paginile oficiale ale producătorilor, la adresa www.volkswagen.de, www.audi.de, www.seat.com. Din păcate, pe site-ul Skoda nu am găsit un asemenea link.
Scandalul în centrul căruia se află gigantul Volkswagen atinge toate ţările în care se comercializează automobilele fabricate sub egida sa, implicit şi România.
O evaluare internă realizată vineri a stabilit că este necesară o procedură de service pentru circa cinci milioane de vehicule din marca Volkswagen Passenger Cars dintr-un total de unsprezece milioane de vehicule ale Grupului din toată lumea. Aceste vehicule de anumite modele şi ani de fabricaţie (cum ar fi a şasea generaţie a Volkswagen Golf, a şaptea generaţie a Volkswagen Passat sau prima generaţie a Volkswagen Tiguan) sunt echipate cu motoare diesel tip EA 189.
Citiți principiile noastre de moderare aici!