Joi, 22 februarie, consiliul tehnico-economic al CFR SA a aprobat variantele optime, propuse în studiul de fezabilitate, pentru obiectivul „Reabilitarea/modernizarea liniei CF Reșița Nord – Timișoara Nord cu extensie Voiteni – Stamora Moravița – Frontieră”. Până să fie finalizată investiția, una evaluată la 4,2 miliarde de lei, cu TVA, ar mai dura în jur de cinci ani, asta dacă totul merge bine.
Proiectul este împărțit în două tronsoane:
• Componenta A: Timișoara Nord – Stamora Moravița – Frontieră (58 km) propusă pentru finanțare în cadrul Programului Transporturi (PT) 2021 – 2027, o investiție în valoare de aproximativ 2,1 miliarde de lei, fără TVA;
• Componenta B: Reșița Nord – Voiteni (59 km) propusă pentru finanțare din fonduri externe nerambursabile, de la bugetul de stat și/sau alte surse legal constituite, o investiție de 1,4 miliarde de lei, fără TVA.
Cu TVA, vorbim de 2,5, respectiv 1,7 miliarde de lei. Adică 500, respectiv 340 de milioane de euro, aproximativ.
„Obiectivul de investiții Reabilitarea/modernizarea liniei CF Reșița Nord – Timișoara Nord cu extensie Voiteni – Stamora Moravița – Frontieră este realizat în cadrul parteneriatului comun semnat între autoritățile locale ale municipiilor REȘIȚA și TIMIȘOARA, consiliile județene CARAȘ – SEVERIN și TIMIȘ și CNCF CFR SA”, amintesc reprezentanții CFR SA.
Viteză de 120 km/h pentru trenurile de călători
Deși avizul pe studiul de fezabilitate reprezintă un pas important în realizarea obiectului, termenele de realizarea sunt destul de îndepărtate. Vor fi 50 de luni pentru tronsonul CF Timișoara Nord – Stamora Moravița – Frontieră (din care 8 luni pentru proiectare și 42 de luni pentru execuție) și 60 de luni pentru tronsonul CF Reșița Nord – Voiteni (8 luni pentru proiectare și 52 de luni pentru execuția lucrărilor). Studiul de fezabilitate prevede câteva principale obiective ale lucrărilor de modernizare:
• Pentru tronsonul CF Timișoara Nord – Stamora Moravița – Frontieră, aflat pe raza județului Timiș, ar fi de nevoie de: creșterea vitezei maxime de circulație la 120 km/h pentru trenurile de călători, iar pentru trenurile de marfă la 80 km/h; modernizarea a nouă stații/ halte/puncte de mișcare; reabilitarea a 23 de treceri la nivel, 21 poduri și 19 podețe.
• Pe tronsonul CF Reșița Nord – Voiteni, aflat pe raza județelor Timiș și Caraș-Severin, avem, de asemenea: creșterea vitezei maxime de circulație la 120 km/h pentru trenurile de călători, iar pentru trenurile de marfă la 80 km/h; modernizarea a 12 stații/ halte/puncte de mișcare; reabilitarea a 35 de treceri la nivel, 12 poduri și 119 podețe.
„În cadrul acestui parteneriat comun pentru realizarea obiectivului de investiții Reabilitarea/modernizarea liniei CF Reșița Nord – Timișoara Nord cu extensie Voiteni – Stamora Moravița – Frontieră, semnat cu autoritățile locale, reprezentanții CFR SA vor asigura suportul tehnic de specialitate pentru avizarea/aprobarea documentaţiilor și derularea procedurilor de achiziţii publice și, ulterior, prin personalul calificat va participa la supervizarea/monitorizarea și recepția lucrărilor de modernizare pe cele două tronsoane”, au mai transmis cei de la CFR SA.
Vă amintim, acordul între Primăria Timișoara, Primăria Reșița, Consiliului Județean Timiș și Consiliul Județean Caraș-Severin a fost semnat pe 1 decembrie 2020, fiind vizată inițial doar ideea unui „train-tram” între cele două reședințe de județ. Ulterior, după consultările cu CFR, s-au inclus în același proiect și celelalte porțiuni.
Trimite articolul
XCe viteza mare! Mi-e sa nu ametesc!
Trenurile pe care le vom cumpara vor merge pe calea ferata pe care o vom construi, si totul cu bani pe care-i vom imprumuta. Deocamdata mutam bani din buzunarul statului in cel al firmei care face studii si proiecte. Din nou.
Bravo !
La un moment dat un rrom pe nume Noni a murit iar nevastă-sa, se plângea: ,,Au Noni, Noni cine-ți va purta cizmele.” La care cineva o întrebă: a avut cizme? Iar proaspăta văduvă răspunde: a vorbit să-și facă.
120km/h in visele lor cele mai umede probabil