Reprezentanții Primăriei Timișoara s-au mișcat extrem de repede cu pregătirile pentru o bandă rapidă de transport public Centru – Spitalul Județean. Atât de repede încât ideea anunțată în 6 iulie de primarul Dominic Fritz a ajuns la licitație în 10 iulie, cu o sumă uriașă, crescută în cele patru zile de la 50.000 de euro la 81.000 de euro.
„Pentru că mobilitatea timișorenilor este foarte importantă, vom lansa în câteva zile o licitație pentru un studiu de fezabilitate și proiect tehnic pentru o bandă dedicată de transport în comun, de la Poșta Mare până la Spitalul Județean. Deja la un moment dat a fost o bandă dedicată. S-au schimbat sensurile, noi nu vrem să facem lucrurile pe genunchi, ci vrem să facem un studiu așa cum trebuie, un proiect tehnic așa cum trebuie, pentru Expres 2 și 3, pentru firobuzul și autobuzul care circulă pe acolo”, explica Dominic Fritz în luna iulie.
În bugetul Timișoarei pe anul 2021 au fost alocați 250.000 de lei pentru o astfel de investiție, adică 50.000 de euro, dar odată cu pornirea licitației suma a crescut la 400.000 de lei cu tot cu TVA, echivalentul a puțin peste 81.000 de euro. Doar pentru SF și PT. Oferte au putut fi depuse până joi, 19 august, dar primăria a avut o surpriză.
„Această procedură a fost anulată automat deoarece la data limită de depunere ofertă nu au existat ofertanți care au depus oferta”, este explicația dată de SEAP pentru anularea licitației.
Reprezentanții PMT susțin că licitația va fi reluată, după ce documentația va fi revizuită, dar nu se renunță la proiect.
De ce este nevoie de o expertiză tehnică pentru infrastructura stradală pentru amenajarea unei benzi dedicate pentru transportul public în condițiile în care șoseaua de la Poșta Mare până la Spitalul Județean a fost modernizată în anul 2019 știu doar cei din primărie. Lucrarea ar trebui să fie încă în garanție.
Pe str. Cluj există deja o bandă dedicată transportului în comun, autospecialelor și mașinilor de taxi. Pornește de la Pasajul Michelangelo și merge până la intersecția cu Calea Martirilor. Înainte de a fi amenajate patru benzi pe str. Cluj, banda dedicată mijloacelor de transport și taximetrelor era în sens invers, de la Județean spre Michelangelo. Aceasta a fost însă desființată în urmă cu doi ani, dar spre centru nu s-a mai amenajat nimic special. Fostul primar Nicolae Robu spunea că totul este un experiment propus de specialiști „și vom vedea în practică dacă va fi mai bine sau nu”. Momentan, banda dedicată este folosită fără probleme și de șoferii grăbiți.
editor Amalia Kui
Pe aceeași temă:
Peste 80.000 de euro pentru SF și PT bandă rapidă de transport public Centru – Spitalul Județean
Trimite articolul
XO alta prostie marca Fritz. Nu se poate banda dedicata pe portiunea respectiva pentru ca sunt tot felul de stradute unde se vireaza la dreapta sau dinspre care se vireaza la dreapta. Evident ca va trebui sa te incadrezi din timp pe acea banda sa acorzi prioritate la pietoni dupa care sa virezi. Pe langa banii aruncati pentru maxim 2 minute in minus pe portiunea respectiva nici nu se va tine cont de asa ceva. Oricum toate categoriile de participanti in trafic nu prea respecta regulile acutale dar sa mai tina cont de altele noi introduse de un saltimbanc. La un an de mandat nu s-a facut nimc nou ba mai mult se strica proiecte care s-au dovedit a fi eficiente. Dar asa e cand n-ai nici minte nici studii…
Intr-un oras sufocat este loc de benzi dedicate?
Care este frecventa autobuzelor pe respectivul sens?
De ce nu ar putea sa fie folosita si de restul participantilor la trafic cand nu sunt autobuze?
Multe intrebari dar nu si raspunsuri!
Doar niste politruci decid dupa mintea lor putina!
Bai Useristilor, mai dati si voi un ajutor Covid, ceva, la presa… Ca e foame mare in redactii si va mananca astia pe voi, in loc sa faca meserie. Vedeti ca penelistii sunt mai jmecheri si acum par mai buni…
-
Foarte bine spus.
In contextul in care PMT elibereaza Urbanismele cam dupa 120 de zile de la depunerea lor, nu are situatia proprietatii terenurlor la zii, (trebuie intabulari, hotariri de consiliu local) in situatia in care nu stii cine conduce directia Tehnica, cine dracu sa mai lucreze cu primaria…
”noi nu vrem să facem lucrurile pe genunchi, ci vrem să facem un studiu așa cum trebuie, un proiect tehnic așa cum trebuie,” explica Dominic Fritz în luna iulie.Asa ca ne pare rau nu o facem deloc ca toate promisiunile noastre din campania electorala.Asa santem noi din URS promitem si nu facem nimica sa nu suparam pe nimeni
Jurnalism de doi lei. Tion si mai ales roxana nu au alta problema decat cu usr, pe robu nu l.au criticat atat. Pe langa asta mint prezentand doar jumate de adevar, evident cititorii nu au timp sa se documenteze s iiu de bun ce scriu astia. Nu i.am vazut niciodata pe tion sa prezinte cazurile de coruptie din oras sau sa zica vreun cuvant rau despre mafia imobiliara sau orice ce ar deranja anumite interese, poate un articol despre fratii? Exista undeva public sursele de finantare a tion si ce firme fac publicitate, etc etc. ca numai impartiali nu arata. Doar intreb.
ce fumati cei de la tion? NU EXISTA banda dedicata pt taxi/autobuze pe stra Cluj sau sunteti orbi? Semnele acelea sunt doar facultative, nu primesti nici o amenda daca circuli pe banda 1, e linie discontinua. Din seria totul pt soferi, tipic romanesc, de tip anii 1900
Pe langa faptul ca e o prostie, ca probabil de aia nu s-a prezentat nici o firma ca nu se poate face, e si ilegal. Nu exista un temei legal in codul rutier pentru limitarea doar a unei benzi si in plus de asta conform legii cazul fostuit inlatura natura contraventionala. Adica daca eu trebuie sa o iau la dreapta ma incadrez pe banda aia cu minim distanta legala. Pot sa zic ca m-am incadrat la michelangelo ca sa fac pe martirilor la dreapta si e caz fortuit si am castigat orice amenda.
Dar pentru asta trebuie sa intelegi si sa stii legiile!
N-avem nevoie, oameni cu bun simt ca nu s-au prezentat la licitatie, foarte bine.