CJ Timiș a deschis încă din decembrie 2020 licitația pentru studiul de fezabilitate și proiectul tehnic necesare viitorului drum de legătură dintre A1 și Aeroport. Ofertele au putut fi depuse până în 1 februarie și sunt în analiză încă de atunci „în cadrul aparatului de specialitate al CJ Timiș”, transmit reprezentanții instituției.
Sunt de la nouă firme sau asocieri: NV Construct, SC SPC Elite Consulting, Capital Vision, SC Proiect-Construct Regiunea Transilvania, Coplan-Consultanti-Arhitecti-Ingineri, Aduro Impex, asocierea Procad (lider) cu Bauplaning și Cubit Proiectare, asocierea Peiesi (lider) cu Add Global Design și asocierea East Water Drillings (lider) cu 3ti Progetti Italia și Ingegneria Integrata S.P.A.
Câștigătorul licitației va avea zece luni la dispoziție pentru a livra documentația. Până una alta, s-a stabilit că studiul de fezabilitate și proiectul tehnic vor fi plătite cu bani europeni, „în urma eforturilor echipei de lucru a Consiliului Județean, coordonată de administratorul public, Marian Constantin Vasile”, se laudă oficialii CJ Timiș. Au uitat însă să anunțe și axa de finanțare, cei 2,3 milioane de lei urmând să vină Programul Operational Asistenta Tehnica – POAT, conform SEAP.
„Suntem hotărâți să «tragem» autostrada mai aproape de Timișoara, pentru a repara greșelile trecutului, iar noua șosea de viteză este un pas ferm în această direcție. Pot spune că a fost o cursă contra cronometru pentru a întocmi, agrea și depune cererea de finanțare în termenul solicitat. Am reușit să coordonăm departamente multidisciplinare și să impunem un ritm de lucru alert. În categoria eforturilor, pot adăuga inclusiv vizite pe teren alături de reprezentanții ADR Vest, cât și o strânsă și bună comunicare cu factorii de decizie din cadrul organismului intermediar”, a transmis administratorul public al Consiliului Județean Timiș.
Șoseaua va avea o lungime de aproape 8 km și câte două benzi pe sens. Va fi construită la sud de Aeroportul Internațional „Traian Vuia” Timișoara, peste calea ferată secundară ce deservește aerogara, urmând să se intersecteze cu drumul comunal DC62 ce leagă Remetea Mare de Ianova. Se va opri la intersecția cu DN6, nodul de descărcare A1. Reprezentanții CJ Timiș spun că va funcționa și ca o centură de ocolire pentru Ghiroda și Remetea Mare și că va avea un rol important și în perspectiva realizării autostrăzii Timișoara – Moravița.
Vă reamintim, de curând a fost finalizat și drumul dintre centura Timișoarei și Aeroportul Internațional Traian Vuia.
editor Dan Oancia
Pe aceeași temă:
Trimite articolul
X8 luni ca să analizezi niște oferte? Nici bătaie de joc nu pot să spun că este. Pur și simplu nu vor sa facă ceva.
Se fac eforturi deosebite ca Romania sa nu absoarba banii.Atunci cand se va prinde si ultimul roman va fi prea tarziu pentru tot